BH størrelser

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Vet dere, i dag fikk jeg nærmest en åpenbaring :p
Har i veldig mange år brukt samme BH størrelse, 80B, og vært ok fornøyd.

Så var jeg i USA for en stund siden på Victorias secret, der er de veldig flinke og måler deg opp og ned før de finner passende BH'er til deg. Kjøpte med meg to stk og har vært super fornøyd.

Har ikke falt meg inn å kikke på hvilken størrelse som ble plukket ut til meg, før jeg nå skulle kjøpe meg en ny BH. Da måtte jeg se to ganger for å si det sånn :hilarious: 80D(!!) har jeg gått rundt med og følt meg super.

Tenkte at dette må jo være feil, jeg har jo ikke så store pupper:hilarious::hilarious: men fant nå frem den størrelsen i et par modeller og gikk inn i prøverommet. Tok også med meg den jeg alltid har brukt, altså 80B bare for å sammenligne....

Det er her åpenbaringen kommer inn i bildet! Det var som natt og dag da jeg fikk på meg riktig størrelse! Tenk at en så liten detalj kan gjøre meg så lykkelig :joyful::joyful:

Det er kanskje ikke så stas at noen måler deg i alle retninger, men hjelpes for en forskjell der er å ha på seg en BH som faktisk passer:excited001

Just saying :hello2

Vanskelig m bh ass!!
Det er nok smart å få hjelp til å finne rett str! Jeg gikk opp fra B til c i cup da jeg fikk hjelp på en undertøysbutikk.

Så herlig!

Jeg var selv å kjøpte meg bikini i en undetøysbutikk i går. Opplyste om størrelsen min og hun dama bare "nei, tror ikke det". Frem med målebåndet.

Hilsen lykkelig eier av en kul bikini i riktig størrelse :D

Vi damer ass..

Gjorde det samme for noen år siden fordi jeg aldri fant noen som passet perfekt. De fleste kjøper jo 75 til 80 b/c. Men jeg måtte plutselig ha 70 e. Sist jeg handlet før jeg ble gravid så stod det mellom 65 f og g. Nå aner jeg ikke fordi jeg begynte med amme bh med en gang de jeg hadde ble for små.

Nesten alle går med bh som ikke passer, bare se i garderoben på treningssenter eller badeland f.eks, det er ganske sprøtt.

Har brukt 65e/f i ååårevis, også har jeg plutselig hoppet til 75f pga alle hormonene det siste året.. og 75g hadde sikkert også vært bra på, hvis butikken hadde hatt det inne :hilarious: jeg gruer meg nesten til slutten av svangerskapet og amming, for jeg er halvveis neste uke o_O

Måler bh str rett som det er gitt. Sist var forrige uke faktisk :)

Har gått ned en del i vekt, og nå har jeg igjen, mista noen kg og kjente mine forrige bher (som også ble målt) var rett og slett for store. Liker disse plassene hvor de måler, jeg føler meg mye bedre gitt og puppa er takknemlige også.

Vanskelig m bh ass!!
Det er nok smart å få hjelp til å finne rett str! Jeg gikk opp fra B til c i cup da jeg fikk hjelp på en undertøysbutikk.

Er jo helt enorm stor forskjell når ting faktisk passer, man føler seg så mye bedre :woot:

Hvordan kan man bomme med flere str egentlig? Må jo velte pupper overalt da hvis man bruker for liten bh. Kan umulig være behagelig.

Hvordan kan man bomme med flere str egentlig? Må jo velte pupper overalt da hvis man bruker for liten bh. Kan umulig være behagelig.

Nei, si det... Er visst veldig vanlig å gå med feil Str på BH.. Man merker først forskjellen når man får på en som sitter godt :happy:

Måler bh str rett som det er gitt. Sist var forrige uke faktisk :)

Har gått ned en del i vekt, og nå har jeg igjen, mista noen kg og kjente mine forrige bher (som også ble målt) var rett og slett for store. Liker disse plassene hvor de måler, jeg føler meg mye bedre gitt og puppa er takknemlige også.

Det merkes på både kropp og selvtilliten :D

Nei, si det... Er visst veldig vanlig å gå med feil Str på BH.. Man merker først forskjellen når man får på en som sitter godt :happy:
På noen er det veldig synlig at bh-en er for liten, men en kan ikke akkurat gå bort å si det heller:P

Nesten alle går med bh som ikke passer, bare se i garderoben på treningssenter eller badeland f.eks, det er ganske sprøtt.

Har brukt 65e/f i ååårevis, også har jeg plutselig hoppet til 75f pga alle hormonene det siste året.. og 75g hadde sikkert også vært bra på, hvis butikken hadde hatt det inne :hilarious: jeg gruer meg nesten til slutten av svangerskapet og amming, for jeg er halvveis neste uke o_O

Merker også at modell har en del og si, er ikke alt som sitter like godt på lin kropp :)
Svangerskapet har en tendens til å pompe inn litt ekstra volum ja:hilarious:
Så gøy at du er nesten halvveis :Dda kan du jo kjøpe deg noen amme BH'er allerede nå så slipper du å kjøpe flere nye :)

Hihi :p

De måler også på butikkjeden change i Norge.

Jeg bruker g/h i cup alt ettersom modell etter at jeg målte meg.

Men jeg liker ikke spiler lenger... Må ha uten, og kjøper stort sett sånne billige på kappahl...

Men de har kanskje spileløse på change også som har hakket bedre hold enn kappahl :p

Det er fryktelig mange som går med to nummer for liten cup, og det fleste som måler som ikke har gjort det går opp rundt 2 størrelser.
Jeg personlig kjøper alltid BH i undertøybutikk, men det er fordi jeg ikke har pupper, men jur og de har ikke min størrelse på HM, Lindex og lignende...

Hihi :p

De måler også på butikkjeden change i Norge.

Jeg bruker g/h i cup alt ettersom modell etter at jeg målte meg.

Men jeg liker ikke spiler lenger... Må ha uten, og kjøper stort sett sånne billige på kappahl...

Men de har kanskje spileløse på change også som har hakket bedre hold enn kappahl :p

Jeg elsker også de uten spiler, det er sååå behagelig :happy: klarer ikke sånn ekstra fyll og sånn, blir litt mye for meg :wacky:
Aldri prøvd Change, men de har mye fint der :) Var veldig fornøyd med de jeg har fra Victorias seceret :)

Merker også at modell har en del og si, er ikke alt som sitter like godt på lin kropp :)
Svangerskapet har en tendens til å pompe inn litt ekstra volum ja:hilarious:
Så gøy at du er nesten halvveis :Dda kan du jo kjøpe deg noen amme BH'er allerede nå så slipper du å kjøpe flere nye :)
Tror nok ikke det, de er ikke ferdig å vokse. Har amme-bher i nesten alle som passer nå, men ser for meg at de blir alt for små når melka kommer :hilarious:

Jeg var hos change og målte etter første graviditet og kjøpte ammebh der. Etter deres str var jeg da 80G, men i "vanlig" str (lindex osv) var det 80C, så ikke alltid cupstr er lik. Change har egne str ihvertfall.

Har før det brukt 75B (lindex-size) ,og det stemte godt med butikkens mål, men nå har jeg gått ned altfor masse og utifra målene skal jeg vel ha 70A. Så får vel kjøpe noen nye etterhvert da alt jeg har er for stort bortsett fra ammebhene som jeg fortsatt bruker.

Last edited:
Back
Topp