BF til eldstejenta

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
....ser ut til at han ikke gidder å bry seg annet enn når han synes det er greit selv. Han bor to timer unna, så jeg skjønner at det er litt vanskelig å komme hit hver dag, men han er her kanskje en gang i mnd, ikke det engang. Og hun er hos han en helg i mnd fordi ho reagerer så på å være borte fra meg.
Han var her på torsdag, og i går ble jentungen så rar her. Hun gjemte seg i en krok, pekte ut i gangen gog sa: der sto pappa min.
Hva skal jeg si til sånt da? Hva skal jeg gjøre? Jeg har mest lyst til å si til han at han ikke får ha noe med henne å gjøre sålenge han ikke gidder å ta initiativ selv..
Hva ville dere gjort?

Har dere forsøkt å få familieterapi på familievernkontoret?

Jeg har vært i samme situasjon, men som oftest, på lang sikt er det beste at jun får ha kontakt med han,.. det er såklart kjempevanskelig når han er lite interessert og virker til å ikke bry seg stort..
Hvor gammel er hun?

Det kan jo endre seg ettrrhvert som de begge blir eldre, hun vil ha mer glede av det og han vil bli mer voksen (sannsynligvis). Min eldste behynte først å ha kontak med sin far for to år siden, de treffes ikke ofte, han bor langt unna.. men de treffes ofte nok til å ha en form for forhold. De ringes en gang i uka.

Tenker at hvis du klarer å få en samtale med bf, forklarer han at du ønsker at han og jenta skalbha et godt forhold, men at slik det er nå fungerer det ikke - hva sier han da tror du?
Er det noen mulighet for at du, bf og jenta deres kan gjøre noe sammen? Barn synes jo ofte andre voksne er mer stas å være i lag med når de ser at mammaen kan være sammen med dem uten fiendtlighet..

Veldig vanskelig situasjon å være i. Føler med deg. Og masse lykke til!

Hadde det ikke vært en ide om hun vr litt hyppigere hos han og kortere av gangen? Så blir hun vant til at hun skal være der og blir mer kjent med pappan sin?
En helg i mnd er jo veldig sjeldent, og ikke rart at det blir vanskelig for henne da.
Kanskje bedre med en natt annenhver uke og en ettermiddag(henter på skolen og leker litt før han kjører henne hjem) de ukene han da ikke har overnatting?
Blir vanskelig siden han bor så langt unna, men da blir hun mer kjent med han etterhvert og kan snart være der mye mer:)
Å slutte å se pappan sin er et svært dårlig alternativ. Du burde heller gjøre alt i din makt for at hun skal få et fint forhold til han og være trygg hos han. Da gjør du datteren din en stor tjeneste<3

Jeg har jo foreslått alt for han, men han "har ikke tid".. Hun er to år, så hun har såvidt begynt å skjønne hva det dreier seg om. Om hun er hos han oftere, sover hun ikke om natta her fordi hun er redd mamma skal være borte når ho står opp. Vi har prøvd annenhver helg, men det nytter ikke, da blir det bare nattevåk og krangling ved levering i bhg.
Han har ikke tid til å komme hit oftere, Selv hva jeg har foreslått for han. Han kommer hit en kveld uka før hun skal til han. Thats it.

Høres ut som en kjempevanskelig situasjon å være i..
Har dere vært på familievernkontoret?
De skal jo ha mange tilbud og ofte kan menn lytte mer dersom rådene kommer fra en tredjepsrt...
Verdt et forsøk?

Kan være han endrer prioriteringene dersom noen sndre enn du snakker med han?

Det blir lettere etterhvert. Dess eldre hun er jo tryggere vil hun bli.. sikkert ingen trøst akkurat nå...
Men rådfør deg med de på fslilievernkontroet, evnt noen du er trygg på ved helsestasjonen?

Skal på toårskontroll den 5, så da skal jeg ta det opp med helsesøster. Har snakket mye med henne om det før, så hun kjenner situasjonen.
Men jeg blir så frustrert når han ikke gidder..

Back
Topp