Bevegelse/spark - variasjon?

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Jeg er ennå bare i uke 21, men har kjent spark daglig nå i 3 uker, de blir sterkere for hver uke syns jeg :) Jeg vet det er tidlig å begynne å kjenne etter en "rutine" eller døgnrytme, har forstått det sånn at det skjer nok ikke før om noen uker til. Men jeg lurer på, er det sånn for dere andre som kjenner spark at det kan variere veldig fra dag til dag? I dag føler jeg sparkene har vært mer diffuse, og litt sjeldnere, plutselig kom det ett hardt spark, men så ble det stille igjen - andre dager har jeg kjent "dunk, dunk, dunk, dunk...." så en liten pause og påan igjen :p Har bare kalt ho for karatekid, for det har kjentes ut som ho holder på med karate inni der av og til!

Jeg overtenker sikkert alt da, det er heelt sikkert vanlig med dager der det er litt mindre! Jeg har absolutt kjent spark ved flere anledninger i dag, så det kjennes bra ut :) Tenkte uansett å høre om andre erfarer det samme!

Jeg er ennå bare i uke 21, men har kjent spark daglig nå i 3 uker, de blir sterkere for hver uke syns jeg :) Jeg vet det er tidlig å begynne å kjenne etter en "rutine" eller døgnrytme, har forstått det sånn at det skjer nok ikke før om noen uker til. Men jeg lurer på, er det sånn for dere andre som kjenner spark at det kan variere veldig fra dag til dag? I dag føler jeg sparkene har vært mer diffuse, og litt sjeldnere, plutselig kom det ett hardt spark, men så ble det stille igjen - andre dager har jeg kjent "dunk, dunk, dunk, dunk...." så en liten pause og påan igjen :p Har bare kalt ho for karatekid, for det har kjentes ut som ho holder på med karate inni der av og til!

Jeg overtenker sikkert alt da, det er heelt sikkert vanlig med dager der det er litt mindre! Jeg har absolutt kjent spark ved flere anledninger i dag, så det kjennes bra ut :) Tenkte uansett å høre om andre erfarer det samme!

Jeg har også hatt litt variasjon i sparkene. Tenker det kanskje er sånn at baby av og til sparker inn mot ryggen, og da kjenner man litt svakere dunk bare når baby sparker hardt nok til å dunke mot magen med hode/rumpe eller noe sånt? Og av og til er det jo også slag. Og de er naturlig nok litt svakere enn spark. Denne uka kjente jeg plutselig både spark og slag samtidig for første gang!

Store variasjoner i hva jeg merker av bevegelse. Er 22+1 og har kjent bevegelse daglig siden uke 16 ellerno (husker ikke helt), og har nesten ingen like dager på rad. Enkelte dager blir jeg litt sånn "halloooo, hvor ble du av?" mens jeg trykker rundt på magen for å få noe respons :P
Eneste gangene jeg stort sett alltid kjenner bevegelse er når jeg kjører bil, da sittestillingen og bilbeltet skviser babyen litt :hilarious:

Jeg har også hatt litt variasjon i sparkene. Tenker det kanskje er sånn at baby av og til sparker inn mot ryggen, og da kjenner man litt svakere dunk bare når baby sparker hardt nok til å dunke mot magen med hode/rumpe eller noe sånt? Og av og til er det jo også slag. Og de er naturlig nok litt svakere enn spark. Denne uka kjente jeg plutselig både spark og slag samtidig for første gang!

Godt å høre at det er flere med samme opplevelse! Selvsagt ble det masse liv nå som jeg skrev dette :D Klager ikke på det! Men er nok som du skriver, at ho ligger og sparker innover eller nedover og det kjenner jeg såklart mye svakere eller ikke i det hele tatt :)

Er variasjon her også. Bekymrer meg ikke før det i det hele tatt så lenge jeg kjenner spark hver dag.

Det er normalt. 22 uker her også

Jeg merker ofte bevegelser rundt noen av de samme tidspunktene, men kjenner det også jevnt gjennom hele dagen uten å ha noe rutine. Har lest at baby ofte sparker mye når man setter seg ned/ slapper av fordi barnet ofte sover når du beveger pga det blir vugga i søvn eller noe :-) Bekymrer meg ikke så lenge jeg kjenner daglig liv, og helst noen ganger på ettermiddagen før jeg legger meg.

Har kjent spark en stund nå, daglig de siste 10 dagene. I dag har jeg ikke kjent noenting, men etter kveldsmat og litt dulting på magen ble det full fres inni der :love2

Har kjent spark en stund nå, daglig de siste 10 dagene. I dag har jeg ikke kjent noenting, men etter kveldsmat og litt dulting på magen ble det full fres inni der :love2

Det er den beste følelsen når man får svar på tiltale :D

Jeg har kjent romstering lenge og små spark en liten stund, men har morkaka på framsida. De siste dagene har jeg kjent mindre/annerledes, men tror det er fordi hun ligger annerledes i magen og snur på seg ❤️

Kjenner mindre til denne frøkna enn hva jeg har gjort med di 3 andre. Ikke noe faste tider jeg kjenner spark enda,bortsett fra på morgenen. Men det er full action inni der, for når jeg var med jordmor og hun skulle lytte,så sparka hun villmann inni der:D og jeg kjente det ikke. Så hun ligger nok sånn at jeg ikke kjenner så mye. Morkaken ligger til venstre og over åpningen.

Her varierer det veldig fra dag til dag om det er mye spark. Men så på ultralyden at det var mye fart selv om jeg ikke kjente det. Men så også at babyen lå mye innover mot ryggen å sparket så er nok bare det som er greia trur jeg:happy:

I dag har det ikke vært noen tvil, sparkorama hele tiden :D Så det er nok litt fra dag til dag hvordan hun ligger ja!

Jeg var også bekymra for dette. Men har nå merka litt mønster i sparkene.

hun er veldig aktiv på morgenkvisten og noen ganger på kveldene :)

Variera litt her og, men kjenner jamnt ganske masse bevegelse/spark. Er jenta som ligger oppe eg kjenner masse til, mindre guten som ligger langt nede. Så plassering har nok ein del å sei på kva vi kjenner :)
Har morkaka på framsida forresten.

Back
Topp