Bevegelse i magen

Ikke meg du siterte, men ja. Når morkaken er foran, så kommer jo mange av sparkene i et organ som ikke er deg. Så.. man kjenner evt det som kommer utenfor, bare. Evt det som sparkes så det kjennes gjennom morkaken, men da skal det være ganske heftig.
Man kjenner gjerne spark mye senere da, og svakere.
Jeg er selv vant til å få mange "plopp" på en gang av lille, men blir liksom bare ett og annet, da mesteparten kommer i morkaken.
Jeg har følt at jeg kjenner noe rart i magen som jeg tror er spark, så kjenner jeg på magen med hendene (typ over trusekanten på linje vertikalt med navlen), og da kan jeg kjenne sparkene på hendene mine. Men det du mente er at det er vanskelig å kjenne det på innsiden, og lettere ved harde spark på utsiden?

Jeg har følt at jeg kjenner noe rart i magen som jeg tror er spark, så kjenner jeg på magen med hendene (typ over trusekanten på linje vertikalt med navlen), og da kan jeg kjenne sparkene på hendene mine. Men det du mente er at det er vanskelig å kjenne det på innsiden, og lettere ved harde spark på utsiden?

Selv om morkaken er foran, er det sjeldent den er plassert HELE foran. Den vil forhåpentligvis være toppfestet, slik at du kan (nå kanskje?) Kjenne spark helt nederst også. :)

Selv om morkaken er foran, er det sjeldent den er plassert HELE foran. Den vil forhåpentligvis være toppfestet, slik at du kan (nå kanskje?) Kjenne spark helt nederst også. :)
Ja sånn ja. Jordmor sa jeg sannsynligvis kunne kjenne mer på venstre side. Men kjenner liksom både på utsiden og innsiden når det sparker :)

Kjente første 16+1, er nå 20+3 og kjenner mye liv både når jeg sitter og ligger. Men kjenner aller tydeligst når jeg ligger på rygg og ikke på siden som det står visse steder Men tør ikke ligge så mye på rygg da jeg har lest det ikke er bra?
Noen andre som har det sånn?

Kjente første 16+1, er nå 20+3 og kjenner mye liv både når jeg sitter og ligger. Men kjenner aller tydeligst når jeg ligger på rygg og ikke på siden som det står visse steder Men tør ikke ligge så mye på rygg da jeg har lest det ikke er bra?
Sånn jeg har skjønt det, så er det ikke farlig å ligge på rygg så lenge det ikke er ubehagelig? Og er vel ikke før helt mot slutten at ting kan komme i klem? Jeg kjenner det også som deg best når jeg sitter eller ligger på rygg, og jeg ligger masse på rygg uten at jeg tror det har påvirket meg noe, kjennes ikke ubehagelig

Samme her. Ikke farlig å ligge på rygg :) tror bare det blir ubehagelig når magen er veldig stor. Leste rundt uke 28 ca en plass.

Man skal ikke SOVE på rygg, da det kan føre til at livmoren legger press på vena cava, som igjen KAN gi negative konsekvenser. Men tror ikke livmoren er SÅ tung riktig enda (gjelder vel helst i tredje trimester) og det er ikke farlig å ligge på rygg litt her og der, hvis man ikke merker ubehag. (Som f.eks for å kjenne etter liv).

Er 19+3 nå med morkaken foran til venstre. På oul mente jordmor jeg kun vil kjenne på sidene og helt nede foreløpig. Har ikke kjent så mye, men i går var det stor aktivitet nede til høyre og nå helt nede i magen :) Er små dytt og i går kveld kjente jeg et bittelite dytt på utsiden da jeg holdt hånden over. Veldig rar følelse!

Hei! For min del (førstegangsgravid) så kjente jeg egentlig ikke ordentlige tegn til liv før i uke 19/20. Veldig individuelt :)

Er 20+2 og har morkaken i front. Den siste uka har jeg kjent tydelig bevegelse innimellom :)

Begynt å bli masse aktivitet nå ❤️ 19 uker i dag, kjent henne mange ganger i dag. Hun hadde type 2 minutter hvor hun dultet ca hvert 5. Sekund ish :p

Kjente og så noen små «dult»nå på høyre side av magen rett nedenfor navlen når jeg prøvde meg på doppleren:HeartredReagerte sikkert på den og den kalde ultralyd gelen:love7Er 19+1

Last edited:
Kjente små bobler i midten av uke 15, og nå 18+5 kjente jeg tydelig dulting rett nedfor navlen :Heartbigred futti så koselig det var!

Jeg er 21+0 i dag, førstegangsgravid og med morkaken foran. Jeg har kjent mye bevegelse de siste 4 dagene, og kjente vel første gang da jeg var omlag 19+5, tenker jeg. :) Nå kjenner jeg tydelige bevegelser, men i starten kjentes det mest som "tarmbevegelse utenfor tarmene", i mangel på bedre beskrivelse :cat:

Back
Topp