Betatt av noen med dame.

Jeg synes det sier mye negativt om en person som velger å gå etter en person som allerede er opptatt. Såklart er det personen som er i et forhold sitt ansvar ovenfor sin kjærste. Likevel tenker jeg vi alle sammen har et moralsk ansvar ovenfor hvordan verden vi ønsker å leve i. Jeg synes ikke personer som er i forhold bør være fritt vilt.

Tenker det er nøyanser av det hele. Om man bevisst oppsøker andre som allerede er i et forhold med hensikt om å ødelegge forholdet - ja da sier det sitt. Men som oftest er det ikke slik det er. Jeg tror svært få bevisst "velger å gå etter" en person som allerede er i et forhold, men av og til blir det bare sånn at personen man faller for allerede er i et forhold. Ansvaret ligger uansett på personen som velger å være utro.

Jeg er enig i at det beste, når man først finner ut at personen man holder på med er i et forhold, er å trekke seg tilbake. Dette er like mye for ens egen del. Det er nok av historier der personer lever i håpet om at kjæresten skal bryte ut av det andre forholdet uten at det noen gang skjer.
 
Tenker det er nøyanser av det hele. Om man bevisst oppsøker andre som allerede er i et forhold med hensikt om å ødelegge forholdet - ja da sier det sitt. Men som oftest er det ikke slik det er. Jeg tror svært få bevisst "velger å gå etter" en person som allerede er i et forhold, men av og til blir det bare sånn at personen man faller for allerede er i et forhold. Ansvaret ligger uansett på personen som velger å være utro.

Jeg er enig i at det beste, når man først finner ut at personen man holder på med er i et forhold, er å trekke seg tilbake. Dette er like mye for ens egen del. Det er nok av historier der personer lever i håpet om at kjæresten skal bryte ut av det andre forholdet uten at det noen gang skjer.
Nå sier jo trådstarter: «Jeg føler jo nesten at etter 8 år venting, så er det nesten innafor å ødelegge et forhold og satse??? Er jeg helt grusom?? Skal jeg bare trekke meg helt unna?vanskelig det og..» Så her er det snakk om å gå inn for å ødelegge for å få det som en selv vil uten å tenke på de andre involverte.
 
Nå sier jo trådstarter: «Jeg føler jo nesten at etter 8 år venting, så er det nesten innafor å ødelegge et forhold og satse??? Er jeg helt grusom?? Skal jeg bare trekke meg helt unna?vanskelig det og..» Så her er det snakk om å gå inn for å ødelegge for å få det som en selv vil uten å tenke på de andre involverte.

Når jeg sier gå inn for å ødelegge snakker jeg om personer som aktivt oppsøker andre i forhold bare fordi de er i forhold, med intensjon om å ødelegge forholdet, for deretter å gå videre.

Slik det virker på meg har trådstarter en dypere interesse og et genuint ønske om å starte et forhold med denne personen, og søker råd om hvordan hun skal gå videre. Så nei, selv om hun uttrykker seg som hun gjør, så syns jeg ikke dette går innunder samme kategori som dem som aktivt går inn for å ødelegge for andre, bare for å gjøre det.

Jeg ville fulgt rådene om å legge følelsene på bordet og deretter trekke seg tilbake til den andre parten eventuelt har gått ut av sitt nåværende forhold. :)
 
Når jeg sier gå inn for å ødelegge snakker jeg om personer som aktivt oppsøker andre i forhold bare fordi de er i forhold, med intensjon om å ødelegge forholdet, for deretter å gå videre.

Slik det virker på meg har trådstarter en dypere interesse og et genuint ønske om å starte et forhold med denne personen, og søker råd om hvordan hun skal gå videre. Så nei, selv om hun uttrykker seg som hun gjør, så syns jeg ikke dette går innunder samme kategori som dem som aktivt går inn for å ødelegge for andre, bare for å gjøre det.

Jeg ville fulgt rådene om å legge følelsene på bordet og deretter trekke seg tilbake til den andre parten eventuelt har gått ut av sitt nåværende forhold. :)
Uansett hva som ligger bak som motivasjon er det uansett for meg helt feil. Det er jo like ødeleggende og knusende for den andre kvinnen om det er følelser eller ei. Mannen er i et forhold og er per definisjon ikke tilgjengelig for andre, da er det opp til han om han vil fortsette i forholdet han er i nå eller om han vil gå. Det er vel en grunn til at han fortsatt er i dette forholdet selv om de har hatt kontakt. Er forøvrig enig i det siste avsnittet du skriver.
 
Uansett hva som ligger bak som motivasjon er det uansett for meg helt feil. Det er jo like ødeleggende og knusende for den andre kvinnen om det er følelser eller ei. Mannen er i et forhold og er per definisjon ikke tilgjengelig for andre, da er det opp til han om han vil fortsette i forholdet han er i nå eller om han vil gå. Det er vel en grunn til at han fortsatt er i dette forholdet selv om de har hatt kontakt. Er forøvrig enig i det siste avsnittet du skriver.

Selvfølgelig er det ødeleggende og knusende for den andre kvinnen, men det er jo fordi mannen velger å være utro, altså velger og være tilgjengelig når han burde vært utilgjengelig. Er egentlig ikke uenig i noe av det du skriver her, det er nok bare ansvarsfordelingen vi ikke er helt enige i :)
 
Jeg tenker at jeg ville aldri ha hatt en mann som går fra dama si på denne måten, sannsynligheten for at han gjør akkurat det samme mot deg er stor, veldig stor! Å om så skjer ja så syntes jeg ikke at du fortjener bedre heller!
 
Jeg syns faktisk det er innafor ja. Ansvaret ligger på personen som allerede er i et forhold - ikke på den utenforstående personen.

Om jeg hadde funnet ut at min samboer hadde vært utro hadde jeg utelukkende blitt skuffet og sint på han. Jeg syns det er greit at kvinner flørter med min samboer, og det er hans ansvar å ikke agere på dette dersom han ønsker å fortsette forholdet vårt.

Jeg har aldri skjønt meg på greia med å bli forbannet på personen ektefellen eller kjæresten velger å være utro med. Det spiller ingen rolle hvor fristende den personen har vært - er man i et seriøst forhold takker man pent nei og avslutter kontakten med den nye personen. Velger man å heller være utro ligger dette ene og alene på den utro partens skuldre.

Tja enig på mange sett, hadde jo vært mannen jeg hadde blitt sint på om han faktisk hadde vært så dum å være utro, men jeg har også opplevd å være i den situasjon at en gammel flamme av mannen bevist prøvde å ødelegge forholdet mellom meg og mannen og hun ga seg f*** aldri!

Det funket jo ikke, han var jo ikke interressert i henne, men hun tok jo aldri hintet og ble en virkelig pest og plage for oss begge i lengre tid.

Til Ts. Ikke bevist gå inn for å ødelegg et forhold. Da er du bare ei drittdame uansett om det er «hans ansvar» å holde seg unna om han faktisk ønsker å satse på forholdet med nåværende dame. Om han viser fortsatt interesse for deg så synes jeg du skal si til han at det ikke er aktuelt så lenge han er sammen med noen andre. Er du viktig nok for han så avbryter han da det andre forholdet, om ikke så er han faktisk ikke noe å samle på!
 
Sorry meg men fyren er jo en skikkelig player! Får jo både i pose og sekk!
Hadde holdt meg langt unna inntil han faktisk var ledig, og selv da hva er det som hindrer han i å gjøre det samme mot deg?

Min veldig diplomatiske måte å si ting på.
Lykke til, men tenk på deg selv først. Ingen mann er verdt Alt..
 
Jeg tenker at jeg ville aldri ha hatt en mann som går fra dama si på denne måten, sannsynligheten for at han gjør akkurat det samme mot deg er stor, veldig stor! Å om så skjer ja så syntes jeg ikke at du fortjener bedre heller!

Det stemmer ikke helt, min mann var ikke utro når vi traff hverandre men vi flørtet før det var slutt med hans gamle flamme.
Vi har vært lykkelig i over 13 år nå, stoler 100% på han og vet at det er ikke slik at går man fra ene forholdet til det andre så blir det garantert slutt, man er bare samme feil person.
Nå har ikke denne mannen vært utro, så blir feil å dømme denne mannen da.
 
Det stemmer ikke helt, min mann var ikke utro når vi traff hverandre men vi flørtet før det var slutt med hans gamle flamme.
Vi har vært lykkelig i over 13 år nå, stoler 100% på han og vet at det er ikke slik at går man fra ene forholdet til det andre så blir det garantert slutt, man er bare samme feil person.
Nå har ikke denne mannen vært utro, så blir feil å dømme denne mannen da.
Utro er vel ikke kunn å ha sex? Jeg tenker i allefall at alt du ikke kan fortelle hjemme om VET du at er feil. Om jeg ikke åpenlyst kan svare på snapper fra venner fremfor mannen min så gjør jeg noe feil. Kan han kline med henne hos henne så har han gått langt over streken med mindre han og dama har en avtale om at det er greit i deres forhold.
 
Tror bare jeg forteller intensjonene mine og bare gir fra meg kontrollen og trekker meg unna jeg..
 
Utro er vel ikke kunn å ha sex? Jeg tenker i allefall at alt du ikke kan fortelle hjemme om VET du at er feil. Om jeg ikke åpenlyst kan svare på snapper fra venner fremfor mannen min så gjør jeg noe feil. Kan han kline med henne hos henne så har han gått langt over streken med mindre han og dama har en avtale om at det er greit i deres forhold.

Alle kan vi få følelser for andre når vi er i ett forhold, vi er mennesker ikke maskiner. Selv om jeg har en partner så betyr ikke det at jeg må dele alt med han, han får ikke se snapper ol som er mine Mulig det ble ett kyss eller to med min mann også, han har ikke kysset noen andre en meg siden.
 
Det stemmer ikke helt, min mann var ikke utro når vi traff hverandre men vi flørtet før det var slutt med hans gamle flamme.
Vi har vært lykkelig i over 13 år nå, stoler 100% på han og vet at det er ikke slik at går man fra ene forholdet til det andre så blir det garantert slutt, man er bare samme feil person.
Nå har ikke denne mannen vært utro, så blir feil å dømme denne mannen da.
Et kyss for meg er også utroskap :)
 
Tror bare jeg forteller intensjonene mine og bare gir fra meg kontrollen og trekker meg unna jeg..

Det tror jeg er en god avgjørelse, både for din egen del og for hans del :)

Det er ikke så uvanlig at forhold starter på den måten. Mange har problemer med å gå ut av et forhold ikke trives i før de har møtt en ny, eller kanskje de ikke en gang har merket hvor lite tilfreds de er i forholdet før den nye dukker opp. Det beste er jo selvsagt og gjøre det slutt før man innleder noe nytt, men iblant skjer dessverre ting i feil rekkefølge. Synd at det skal være sånn, men det betyr ikke at han nødvendigvis kommer til å gjøre det samme igjen slik noen i tråden her hevder.
 
Det er IKKE OK å kysse noen som har kjæreste ...TENK om du var HUN som satt hjemme og venta på han og han var på besøk og kysset en annen..
 
Far til mine barn låg med vennina si, hun er singel, når me var gift. Det ødela ekteskapet vårt.
Eg syns ikkje du skal sei noko, trekk deg vekk og hold deg unna andre sin kjæreste.
 
Skrev denne til han jeg:

"Okey, jeg har tenkt litt.
Interessen fra min side er jo ganske åpenlys, men jeg kan ikke gå rundt og ha forhåpninger på noe som aldri kommer til å skje. Det er ikke helt min greie.
Så jeg må nesten vite hva dine intensjoner med det som har skjedd er. Har du tenkt på å gjøre noe med det, eller skal jeg bare gå gi det opp og gå videre?

Om ikke annet, vær grei nok til å si at det aldri kommer til å bli mer om du vet det selv."

Da har jeg vel vært klar og tydelig??
 
Back
Topp