Betalte det for glukosebelastning?

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger og ta testen av legen siden jeg er under25. :)
 
Jeg betalte ikke noe.
Alle førstegangsfødende under 25 år skal ta testen .Nytt fra april 2017, mener jeg å huske.

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger og ta testen av legen siden jeg er under25. :)
 
Jeg fikk beskjed av hun ene som jobber som helsesøster på legekontoret at selve glukosebelastningen må man visst betale for nå (husker ikke om jeg måtte betale for dette forrige sv skap). Men hun syntes det var merkelig, for alt svangerskapsrelatert skal jo være gratis, og det er jo kun gravide som blir bedt om å ta denne testen:wtf:
 
Jeg fikk beskjed av hun ene som jobber som helsesøster på legekontoret at selve glukosebelastningen må man visst betale for nå (husker ikke om jeg måtte betale for dette forrige sv skap). Men hun syntes det var merkelig, for alt svangerskapsrelatert skal jo være gratis, og det er jo kun gravide som blir bedt om å ta denne testen:wtf:

Jeg har allerede måtte betale for flere svangerskapsrelaterte ting, fordi det i følge legekontoret mitt kun er de fastsatte svangerskapskontrollene som dekkes....som konsekvens har jeg endt opp med å få flere fakturaer i posten etter jeg har vært hos legen, fordi jeg også mente det var slik:/ virker til de praktiserer ulikt rundt omkring og det irriterer meg litt.

Jeg var f.eks. innom med en begynnende blærekatarr rett etter min glukosebelastning, noe som jeg vanligvis ville bare prøve å komme over selv hvis det ikke var fordi jeg er gravid og man jo får beskjed på at det er viktig å behandle. Til og med legesekretæren sa at dette kan jeg sette opp i forbindelse med svangerskapet så du ikke skal betale for legetimen. 3 dager senere fikk jeg likevel faktura på det med gebyr og den vikarlegen som jeg hadde vært inne hos den dagen nektet for at dette gikk over svangerskapsomsorgen selv om jeg klaget når jeg nå hadde fått en annen beskjed av legesekretæren. Så endte bare med å betale. Til og med en etterfølgende urinprøven jeg kom inn med etterpå, som de sa jeg måtte komme med når jeg nå var gravid, måtte jeg betale for at de testet....

Egentlig synes jeg ikke det gir mening, for det burde jo gå over svangerskapsomsorgen når det faktisk er svangerskapsomsorg det er snakk om:/
 
Jeg måtte også betale. Er visst sånn det er. Litt merkelig, men men.
 
Eg måtte betale, men da fekk eg heldigvis beskjed om i forkant :wacky:
 
Back
Topp