Betalte det for glukosebelastning?

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Jeg bare gikk hjem jeg som jeg pleier etter svangerskapskontroller, for tenkte at alt i forbindelse med det er gratis:p men nå har jeg fått faktura i posten da, så koster visst likevel?....og så for en sånn kjip test også da:wtf:
 
Litt rart du ikke ble informert om det da. Jeg også antar kostnadsfritt for det meste av legebesøk for tida :p
 
Det er noen steder som tar betalt for de testene vet jeg, men du burde blitt informert ja :)
 
Jeg fikk ved en feil faktura etter forrige blodprøve, og når jeg ringte sa de at det hadde skjedd en feil, fordi systemet automatisk sendte ut faktura når prøvemateriell var blitt brukt. Men at jeg ikke skulle betale noe siden det var svangerskapsrelatert! Så ville ringt og sjekket i alle fall!
 
Jeg fikk også regning etter første svangerskapskontroll og blodprøver. Gikk da ned i skranken og spurte, men det lå ingenting ubetalt inne i systemet deres, det var bare blitt sendt ut en regning :smiley-ashamed004

Edit: Forrige svangerskap så måtte jeg dog kjøpe blandingen selv på apoteket og ta med meg når jeg skulle ta testen :)
 
Jeg spurte i dag og må nok betale for sukkeret ja;) alt annet er gratis da, men fra nå sjekker jeg nok hver gang for en sikkerhets skyld om noe skal betales før jeg går:)
 
Jeg betalte 130kr for glukosebelastningen i dag.
 
Rart det ser ut til å være så forskjellig:confused:
 
Jeg var og tok glukosebelastning i dag og betalte 131,- for det. :)
 
Er det mange som har tatt glukosebelastning? Jeg har ikke fått noe innkalling til det.
 
Er det mange som har tatt glukosebelastning? Jeg har ikke fått noe innkalling til det.

Hvis man er førstegangsfødende og over 25 år så skal man ta den. Spør lege eller jordmor, for kanskje de har glemt det? Man blir ikke innkalt til å ta den. Hvis jeg ikke husker feil så skal man ta den mellom uke 24 og 28. :)
 
Hvis man er førstegangsfødende og over 25 år så skal man ta den. Spør lege eller jordmor, for kanskje de har glemt det? Man blir ikke innkalt til å ta den. Hvis jeg ikke husker feil så skal man ta den mellom uke 24 og 28. :)
Takk for svar, aldri hørt om det før! Men er ikke førstegangsfødende så da slipper jeg det sikkert :) Er uansett over uke 28 nå så!!
 
Jeg betalte ikke noe.
Alle førstegangsfødende under 25 år skal ta testen .Nytt fra april 2017, mener jeg å huske.
 
Back
Topp