Betale hos legen?

GravidmedNr3

Blir kjent med forumet
Må man betale for legen når man er gravid? Jeg må betale over 240kr for vanlig konsultasjon og utskrift av blodprøveark og glukosebelastning. Kan ikke huske jeg måtte betale for kontroll sist jeg var gravid?

Dersom det er "graviditets-relatert" det man er hos legen for, så skal man vel ikke betale? Iallfall det jeg fikk beskjed om hos min lege.

Samme her.. Fikk beskjed om at så lenge det angår graviditet skal jeg ikke betale...

Da får jeg ringe og høre. For fikk regning i posten. Trodde nemlig også at jeg slapp betale se, så gikk jo rett ut ^^,

Legen må huske å huke av på gravidrelatert

Du skal ikke betale for det. Ta kontakt med legekontoret, så ordner det seg nok :)

Jeg tok blodprøver for å sjekke blodprosent, og testet lungekapasitet osv, ikke veldig graviditetsrelatert, men har såklart noe å si om hvordan jeg vil føle meg i graviditeten, så jeg fikk den timen gratis. Var 5+2 da jeg var hos legen. Så min lege setter "alt" på graviditet. Spurte bare om jeg skulle betale da jeg var ferdig, og da sa de nei :)

Sniker fra Mai 2015. Var forrige uke og tok den glukoebelastningstesten, og måtte betale ca.110,- Det var prisen for den "sukkerlaken" jeg drakk. Den måtte jeg betale uansett, selv om det er i forbindelse med graviditet.

Jeg betalte også 240,- da jeg var hos legen på fredag. Jeg var derimot ikke klar over at alt skal være gratis så lenge man er gravid, så jeg bare betalte som vanlig da jeg gikk. De har en automat ved døren hvor man taster inn fødselsdatoen sin, og så betaler man der. Og siden det kom opp et beløp, så betalte jeg:)

Har aldri betalt en krone hos legen i svangerskap. Men vet at noen steder må man betale for materiell.

Jeg betalte også 240,- da jeg var hos legen på fredag. Jeg var derimot ikke klar over at alt skal være gratis så lenge man er gravid, så jeg bare betalte som vanlig da jeg gikk. De har en automat ved døren hvor man taster inn fødselsdatoen sin, og så betaler man der. Og siden det kom opp et beløp, så betalte jeg:)
Akkurat samme gjorde jeg. Da har man lært til neste gang:)

Jeg å måtte betale for glukosetest, å det sa de at alle måtte selv om dey var svangerskapsrelatert, husker ikke hvorfor men, det er noen år siden...

Back
Topp