Betale for time hos legen

Angelise

Elsker forumet
Når begynner vi å ikke skulle betale for time hos legen? Første gang jeg var å målte hcg sist mandag betalte jeg, når jeg var der torsdag igjem for hcg prøve betalte jeg, da også for g.test. Syns å huske det skulle være gratis når det gjaldt svangerskap jeg... eller er det fra papirene er skrevet?

Kanskje det er fra papirene er i orden og der er "offisielt" da, graviditetstest må man betale for. Har ikke erfaring med hcg målinger.

Hos min lege betalte jeg 450(?) rundt om der på første svangerskapskontroll. Da sa hun at alle timer frem til fødsel var gratis. Men mulig legene praktiserer forskjellig.

under mitt forje svangerskap så betalte jeg ingenting når jeg var hos legen. det spilte ingen rolle om hva det gjalt så lenge jeg var gravid. Men nå har jeg kanskje en lege som er veldig "rund" i kantene? Jeg pleier og slå sammen mine legetimer med guttungen sine og da betaler jeg heller ikke noe om det er noe hun sjekker meg for... med mindre det er blodprøver og slikt da så klart, da kommer det jo utstyrsavgift =)

Jeg stusset også over at jeg måtte betale for sykmeldingen min sist. Tror ikke jeg betalt noe de forrige svangerskapene!

Jeg betalte ikke noe i 2010 og 2011 når jeg gikk gravid. Så tror jeg må høre med hva de praktiserer på mitt legekontor. Syns virkelig det burde være det samme uansett hvor i landet man går til lege når en er gravid...

Betalte også for hcg prøvene, men får svangerskapskontrollene gratis. På hcg prøvene er det jo ikke sikkert du er gravid, bare det etter du får gratis ja ;)

Alle de faste svangerskapskontrollene skal vel være gratis. Og om det skjer noe iløpet av svangerskapet som tilsier at man trenger ekstra oppfølging osv, slik jeg har fått det med meg.
Jeg måtte betale for g-test, men ikke selve legetimen da jeg var der i forbindelse med SA i sommer.

Jeg betalte ikke da jeg skulle ta blodprøver og urinprøver, og astmaprøve sist jeg var hos legen. Fordi jeg sa jeg var gravid og ville sjekke at alt var ok :) da var jeg 5+2 eller noe sånt.

Syns det er synd de ikke har dey likt overalt... men så utrolig bra for dere som har slippet å betale til nå! :)

Betaler ingenting fra jeg sier jeg er gravid :)

Var hos legen i dag og betalte ingenting faktisk siden det var sv.skaps relatert. Var ikke derfor jeg egentlig skulle til legen, og jeg var veldig forberedt på å måtte betale full pris.

Rart at disse legene gjør det på sin måte, for man har vel egentlig ikke krav på mer enn selve kontrollene, og om det evnt er komplikasjoner e.l. underveis:confused:

Betalte ingen ting de to gangene jeg var hos legen sist uke, og heller ingen ting på legevakten på lørdag.

Jeg måtte betale i dag også. Så her begynner det ikke visst før sv.kontrollene er i gang....

Rart det er så store forskjeller rundtomkring. Men jeg skal tilbake til legen neste uke regner jeg med, spendt på om jeg må betale da.. blir ganske dyrt hvis jeg må betale for sykmeldingene i flere måneder til..

Back
Topp