Betale for OUL??

Tedrikkeren

Flørter med forumet
Var på OUL på Ahus i går, og fikk nå melding om jeg må betale. Mener ikke jeg gjorde det sist i 2023, og stemmer det ikke at svangerskapsoppfølging er gratis? Med unntak av NIPT for visse grupper.

Hæ? Jo alt av svangerskapsoppfølging skal være gratis. Så du skal ikke betale for OUL

Sniker, kan det være at det er bildene du skal betale for? Har måttet betale for bilder på mitt sykehus siden 2022 ihvertfall

Sto at man måtte betale for bildene på st olavs, men etter 3 ultralyder der så har jeg ikke betalt noen ting men fortsatt fått bildene ❤️ tipper det er bildene du må betale for :/

Var på OUL på Ahus i går, og fikk nå melding om jeg må betale. Mener ikke jeg gjorde det sist i 2023, og stemmer det ikke at svangerskapsoppfølging er gratis? Med unntak av NIPT for visse grupper.
Jeg har vært på både OTUL og OUL på Ahus (men «avdeling» Jessheim) og jeg har ikke betalt noe som helst og har fått bilder begge gangene

Hvor mye betalte dere for bildene? Fikk regning på 403 kr :wacky:
Sniker fra desember - 403 kr er ganske standard sats for time hos spesialist på sykehus, så høres ut som de kanskje har lagt inn noe feil på kodingen for timen din. Ville tro eventuell betaling for UL-bilder var en annen pris. Ville ringt og hørt med dem hva dette er, for OUL skal være gratis ja!

• Liker
Reactions: HCS
Sto at man måtte betale for bildene på st olavs, men etter 3 ultralyder der så har jeg ikke betalt noen ting men fortsatt fått bildene ❤️ tipper det er bildene du må betale for :/
Jeg ble plutselig usikker på om jeg hadde betalt den, så måtte sjekke, og den kom som en eFaktura, på 200:)

Er nok berre lagt inn feil, sjølv om det er godt gjort på OUL :hilarious: dei skal også informere om at du må betale for bildene FØR dei skriver ut og gir deg eventuelt, så lite trulig det er tilfellet.

Berre ring dei og forklar, så blir den nok slettet❤️

Har heller ikke fått regning fra noen av ULene mine der. Lurte litt på om det var pga historikken min personlig da, er ikke vanlige undersøkelser jeg har vært på der, men mulig vi bare har vært heldig mtp hvem som har utført den?

Rart at det er så forskjellig standard, vet at ingen må betale på lokalsykehuset (og de er mye mer gavmild med mengden bilder haha)

Dere som har vært på ultralyd på St. Olavs og levert skjema for betaling for bilder, har dere mottatt regning? Eventuelt hvordan, og hvor lang tid tok det? Jeg hadde ultralyd i september og leverte skjema for betaling. Da sa de at regning ville komme i posten, men har enda ikke fått noe.. Lurer på om de bare har droppet å innkreve det eller om det har kommet bort i posten og at jeg ligger inne med ubetalt regning..:confused013

Dere som har vært på ultralyd på St. Olavs og levert skjema for betaling for bilder, har dere mottatt regning? Eventuelt hvordan, og hvor lang tid tok det? Jeg hadde ultralyd i september og leverte skjema for betaling. Da sa de at regning ville komme i posten, men har enda ikke fått noe.. Lurer på om de bare har droppet å innkreve det eller om det har kommet bort i posten og at jeg ligger inne med ubetalt regning..:confused013
Jeg var der i midten av oktober og ser eFakturaen er datert ca en uke etter det. Var på OUL i dag så får se hva som dukker opp denne gangen:)

Back
Topp