Besvimelse

11nov2014barn

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Er det flere som har besvimt under svangerskapet? Jeg besvimte for første gang under en flytur for to uker siden og i går holdt jeg på å besvime på matbutikken. Ser ut som det er blodtrykksfall jeg opplever, første symptom er at jeg føler meg veldig varm.
 
Er det flere som har besvimt under svangerskapet? Jeg besvimte for første gang under en flytur for to uker siden og i går holdt jeg på å besvime på matbutikken. Ser ut som det er blodtrykksfall jeg opplever, første symptom er at jeg føler meg veldig varm.
Har besvimt 3 ganger allerede og holder på å besvime ca 3-10 ganger daglig. Har veldig lavt blodtrykk (også utenom svangerskapet) og er veldig vant til blodtrykksfall. Jeg klarer stort sett å hindre å svime av, har ikke gjort det på kanskje 2 år. Før svimte jeg av fordi jeg reiste meg for fort opp, så det gjør jeg jo aldri lenger. Men under svangerskapet så er jeg helt fucka, har stått og gjort noe og så har jeg plutselig svimt av. Legene sier bare at det er fordi blodtrykket mitt er så lavt...
 
Har besvimt 3 ganger allerede og holder på å besvime ca 3-10 ganger daglig. Har veldig lavt blodtrykk (også utenom svangerskapet) og er veldig vant til blodtrykksfall. Jeg klarer stort sett å hindre å svime av, har ikke gjort det på kanskje 2 år. Før svimte jeg av fordi jeg reiste meg for fort opp, så det gjør jeg jo aldri lenger. Men under svangerskapet så er jeg helt fucka, har stått og gjort noe og så har jeg plutselig svimt av. Legene sier bare at det er fordi blodtrykket mitt er så lavt...

Ånei, det høres ikke godt ut! Har du fått noen råd som kan hjelpe? Annet enn drikke godt, sette seg ned/legge seg?
 
Jeg har fått beskjed om å få i meg masse salt for å forhindre blodtrykksfall og lavt blodtrykk. Har jeg ikke fått i meg nok ila en dag så tar jeg en resorb eller to bare for å ha gjort det.

Du kan drikke alt du vil i hele verden, men har du ikke salt i kroppen er det ingenting å holde det på plass med og da renner det rett gjennom!
 
Ånei, det høres ikke godt ut! Har du fått noen råd som kan hjelpe? Annet enn drikke godt, sette seg ned/legge seg?
Har lite salter i kroppen i tillegg, så har fått beskjed om å salte maten ekstra mye. Men ingen andre råd nei. Bare at jeg ikke må reise meg opp for kjapt, om jeg ligger må jeg sette meg opp og sitte litt før jeg står, så stå rolig litt før jeg går. Om jeg blir svimmel så skal jeg sette/legge meg ned. Men alt dette kunne jeg på forhånd siden jeg har slitt med lavt blodtrykk lenge.

Ja, det er utrolig slitsomt. Spesielt når jeg er alene med 2,5 åringen. Syns det er skummelt :/
 
Er det flere som har besvimt under svangerskapet? Jeg besvimte for første gang under en flytur for to uker siden og i går holdt jeg på å besvime på matbutikken. Ser ut som det er blodtrykksfall jeg opplever, første symptom er at jeg føler meg veldig varm.
På grunn av lavt blodtrykk og blodtrykksfall skjer dette meg flere ganger daglig. Rådene om salt og rolige bevegelser når du har vært en stund i ro er gull! I tillegg, hvis du er i form til det er gåturer/en liten treningsøkt gull. Trening kan motvirke blodtrykksfall og lavt blodtrykk.
Man får lavere blodtrykk av å ligge/sitte mye.
 
Jeg var veldig plaget av blodtrykksfall i forrige svangerskap. Da måtte jeg sitte i dusjen for å ikke besvime der. Nå har jeg mest problemer om natta når jeg står opp for å gå på do. Da har jeg jo ligget, og får blodtrykkfall når jeg reiser meg brått og kan besvime i gangen på vei til badet. Jeg er for trøtt og tissetrengt til å huske å reise meg sakte.

Men salt på maten, drikke Farris og å huske å reise seg forsiktig fra sittende og liggende stilling er de rådene jeg har fått også, og det hjelper :) Når jeg kjenner at jeg får den varme følelsen i hodet, setter jeg meg ned, eller holder meg fast til det roer seg, for å unngå å falle.
 
Jeg opplevde det forrige svangerskap. At jeg ble så svimmel og måtte ta meg for eller sette meg ned helt plutselig.
Ikke kommet noe enda men vet at blodtrykket har en tendens til å falle plutselig her så det skjer vel...
 
Back
Topp