Bestilt time hos jordmor/lege?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Er det mange som har bestilt time til første kontroll hos jordmor eller lege?
 
Er det mange som har bestilt time til første kontroll hos jordmor eller lege?

Jess, bestilt tidlig ultralyd om 2 uker, og skal til legen om 3 uker [emoji5]

Har vært å tatt HCG-blodprøve hos legen på onsdag og i dag, for å se om det er stigning
 
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte til legen først. Bestilte time til 8 ukers kontroll denne uken (ca 5+0)[emoji4]

Pga en tidligere spontanabort er jeg veldig redd for å miste, og er også redd for ma, så blir liksom ikke beroliget av at jeg ikke ser noe blod heller.
Men er det noen risikoer for tidlig ul? Ser at ikke alle anbefaler det, så er usikker.
 
Jeg kommer til å ta ultralyd rundt uke 12:happy:
 
Har vært hos lege og tatt hcg-prøver. Skal på tul 15.5 og første legetime (skrive helsekort) 22.5.
 
Venter med å bestille legetime til litt nærmere da første kontroll er rundt uke 12 :)
Men har bestilt time til tidlig Ul privat :)
 
Var inne hos fastlege og fikk bekreftet graviditeten, satte opp ny time i uke 12 [emoji4]
Har også henvist meg til TUL, siden jeg er litt engstelig fordi jeg opererte for celleforandringer i August i fjor [emoji4]
 
Har bestilt legetime for oppfølging av lavt stoffskifte og for å få resept på blodsukkermåleutstyr. Hadde svangerskapsdiabetes sist og regner med å få det denne gangen også, så like greit å ha utstyret klart. Foreløpig blir det bare en og annen måling for å se hvordan det ligger ann, men når målingene begynner å stige blir det endring av kost og hyppigere målinger :)
 
Jeg skal ha ganske knallhard oppfølging etter morkakeløsning i februar, så jeg ringer på mandag :)

Komme inn til uka for å sjekke hcg-økning, og for å bli henvist til sykehuset v ca uke 7.
 
Jeg skal ha ganske knallhard oppfølging etter morkakeløsning i februar, så jeg ringer på mandag :)

Komme inn til uka for å sjekke hcg-økning, og for å bli henvist til sykehuset v ca uke 7.
I februar? Huff, hørtes ikke greit ut... [emoji173]
 
Jeg skal ha ganske knallhard oppfølging etter morkakeløsning i februar, så jeg ringer på mandag :)

Komme inn til uka for å sjekke hcg-økning, og for å bli henvist til sykehuset v ca uke 7.

Så godt at du blir fulgt godt opp denne gangen! Og én ekstra gang inn til sjekk er så viktig hvis man er usikker.
 
Har bestilt legetime for oppfølging av lavt stoffskifte og for å få resept på blodsukkermåleutstyr. Hadde svangerskapsdiabetes sist og regner med å få det denne gangen også, så like greit å ha utstyret klart. Foreløpig blir det bare en og annen måling for å se hvordan det ligger ann, men når målingene begynner å stige blir det endring av kost og hyppigere målinger :)

Så bra at du er tidlig ute! Jeg er faktisk litt redd for å få svangerskapsdiabetes denne gangen, for jeg veier mye mer enn i forrige svangerskap. Merker at jeg tenker annerledes på kostholdet allerede!!
 
Jeg fikk bestilt time hos jordmor i går, så skal inn helt i begynnelsen av uke 8, for å ha tett oppfølging. Var første gang hos legen i forrige svangerskapet og etter det kun hos jordmor. Denne gangen blir det kun hos jordmor.
 
Jeg får TUL pga IVF, så regner med jeg drar på den først og så til legen? :)
 
Jeg har bestilt time hos legen i uke 7+6. Skal be om henvisning til TUL pga. alder. Forhåpentligvis får jeg TUL innen uke 12.
 
Så bra at du er tidlig ute! Jeg er faktisk litt redd for å få svangerskapsdiabetes denne gangen, for jeg veier mye mer enn i forrige svangerskap. Merker at jeg tenker annerledes på kostholdet allerede!!
Sikkert lurt å tenke på kosthold :) Vekt er helt klart en risikofaktor ved SD, men ikke avgjørende. Jeg har hatt normal bmi ved starten på alle mine graviditeter uten at det har beskyttet meg. Samtidig er det nok mange som er overvektige som IKKE får SD. Håper du slipper unna ❤️
 
Jeg har allerede time hos legen neste mandag pga noe annet, men tenkte jeg skulle snakke med han om graviditeten da. Er jo usikker på hvor langt jeg er påvei pga ustabil syklus som har vart alt fra 16 dager opp til 50 dager. Jeg har opplevd flere SA og 3 MA + at jeg har operert bort den ene egglederen pga svangerskap utenfor livmoren. Går ikke ann å ikke bekymre seg for min del, så håper på å få henvisning til tidlig ultralyd. Eller ihvertfall få målt HCG :)
 
Back
Topp