Bestille time til svangerskapsktr

Rimelig unødvendig å skrive hva feiler det deg da... Men det er faktisk en av grunnene til at ktr er såpass sent. Rimelig kjipt å måtte avbestille timen fordi det ikke gikk som det skulle :(
Det er jeg også enig i men å skremme unødvendig er virkelig ikke greit heller!
 
Sniker litt;) Legen skriver kun henvisning til tul om det er grunn til oppfølging. Dette må du ellers bestille og betale sjølv:) Har gjort det med begge mine, og det var veldig kjekt å få bekrefta at det var liv inni der:)
Har vært på tul og fikk henvisning av legen:)
 
Veldig enig. Dette var unødvendig å skrive! Det du sier er jo direkte feil og. Det er absolutt ikke ganske stor sannsynlighet for at svangerskapet går til grunne. Ja, sjansen er der men allerede ved positiv test er det 85% sjanse for vellykket svangerskap. Så stiger prosentene for hver uke.
Jeg vil da påstå at det er "ganske" stor sjans når dette faktisk skjer 1 av 4. Dette var egentlig jordmoren min sine ord. Hun er litt hard og brutal. Jeg ringte henne for eksempel fordi jeg hadde vonde kynnere. Det første hun sa var "kan hende du aborterer", så var kanskje litt unødvendig av meg å sitere henne.
Jeg legger meg selvsagt flat for dårlig ordvalg :)
 
Jeg vil da påstå at det er "ganske" stor sjans når dette faktisk skjer 1 av 4. Dette var egentlig jordmoren min sine ord. Hun er litt hard og brutal. Jeg ringte henne for eksempel fordi jeg hadde vonde kynnere. Det første hun sa var "kan hende du aborterer", så var kanskje litt unødvendig av meg å sitere henne.
Jeg legger meg selvsagt flat for dårlig ordvalg :)
Jeg synes ikke du sa noe som var feil. Skal man lyve da og si at sa er skjeldent??
Det er fakta, og ja fakta er brutalt til tider... Men svangerskapskontroll lenge før uke 12 skjønner jeg ikke at folk ønsker. Er en grunn til at den "sikre" perioden er fra uke 12... hvorfor bestille seg kontroll før den tid, når risikoen er såpass stor enda at noe KAN gå galt? Folk får gjøre hva de vil, men jeg ønsker ikke utsette meg selv for den usikkerheten.
 
Jeg synes ikke du sa noe som var feil. Skal man lyve da og si at sa er skjeldent??
Det er fakta, og ja fakta er brutalt til tider... Men svangerskapskontroll lenge før uke 12 skjønner jeg ikke at folk ønsker. Er en grunn til at den "sikre" perioden er fra uke 12... hvorfor bestille seg kontroll før den tid, når risikoen er såpass stor enda at noe KAN gå galt? Folk får gjøre hva de vil, men jeg ønsker ikke utsette meg selv for den usikkerheten.
Nei, lyve? Hun skjønner jo at hun brukte dårlig ordvalg. Sjelden er det ikke, men ikke stor sannsynlighet. 15% er ikke stor sannsynlig. Når det er sagt er jeg enig i angående tidspunkt for svangerskapskontroll.
 
Hallo! Er det slik at noen blodprøver må tas i uke 12?
 
Jeg har aldri vært på kontroll før i uke 12 tror jeg.. jeg husker faktisk ikke :p men alt ble tatt når jeg var der i hvertfall. Urinprøve, vekt, blodprøver, blodtrykk...
 
Jeg skal til legen allerede i uke 8. Jeg har lavt stoffskifte og må følges opp med blodprøver hver 4. uke. Medisinene må reguleres riktig hvis ikke utvikler ikke fosteret seg riktig.
 
Hei :) jeg snakket med legekontoret her om dagen, da sa hun at jeg skulle bestille time hos dem når jeg var i uke 9-10, virket som hun mente at uke 12 ble for sent? Kanskje det var fordi jeg er i uke 12 den 23. desember (juleferie). :p
 
Hei :) jeg snakket med legekontoret her om dagen, da sa hun at jeg skulle bestille time hos dem når jeg var i uke 9-10, virket som hun mente at uke 12 ble for sent? Kanskje det var fordi jeg er i uke 12 den 23. desember (juleferie). :p

Ja, jeg er også der. At julen kommer midt i den tiden det vil være naturlig med kontroll. Men det virker som om det ikke er en fasit her.
 
Tenker at da bestiller jeg en time før jul og en etter hvor jeg kan ta blodprøvene. Skader vel ikke med en time "for mye", hehe :-D
 
Tenker at da bestiller jeg en time før jul og en etter hvor jeg kan ta blodprøvene. Skader vel ikke med en time "for mye", hehe :-D
Nei men er igrunn ganske så unødvendige :p selv vil jeg vente så kanskje legen kan høre hjertet :)
 
Hm, ja, det er sant! Nå ble jeg usikker..
Like greit å bare vente :) er jo egentlig ikke noe spennende første gangen. Bare veiing og blodprøver og samtale. Men forhåpentligvis kan man få høre hjertet men er ikke alle leger som vil prøve så tidlig da.
 
  • Liker
Reactions: MF.
Back
Topp