Chriistiinax
Forelsket i forumet
Ivrig ja! er 4+0 og allerede bestilt tidlig UL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sniker fra mai. Dette høres veldig rart ut, og kan umulig være første skikkelige svangerskapskontroll. Tror neppe de gjør dette, fordi man snakker veldig mye om graviditet og litt fødselstanker om man har dette tidlig. Dette vil da skape en sterk forventing til at alt skal gå bra, når sannsynligheten er ganske stor for at svangerskapet kan gå til grunne.. er dette hos legen? For det er sannsynlig at du har en legetime for å få graviditeten bekreftet men svangerskapskontroll er det nok ikke. Når jeg ringte for å bestille sa de tidligst i uke 8, helst mellom uke 10 og 13.Jeg ringte i dag for å få time. Regnet med de fant en time i ca uke 8-12, men fikk time allerede 31.oktober! Tidlig, men det går helt greit ;-)
Enig med første svangerskap fikk jeg time raskt men det var fordi de trodde jeg trengte en bekreftelse. Legen sa : prøven var positiv, skal jeg gratulere? Hehe og det var detSniker fra mai. Dette høres veldig rart ut, og kan umulig være første skikkelige svangerskapskontroll. Tror neppe de gjør dette, fordi man snakker veldig mye om graviditet og litt fødselstanker om man har dette tidlig. Dette vil da skape en sterk forventing til at alt skal gå bra, når sannsynligheten er ganske stor for at svangerskapet kan gå til grunne.. er dette hos legen? For det er sannsynlig at du har en legetime for å få graviditeten bekreftet men svangerskapskontroll er det nok ikke. Når jeg ringte for å bestille sa de tidligst i uke 8, helst mellom uke 10 og 13.
Du burde nok ta en time hos fastlegen. Det er jo mer enn bare blodprøver liksomJeg skal til gyn 13 desember uansett, kan hun ta de blodprøvene? Vet dere om de pleier å gjøre sånt der? Da er jeg kanskje 10-12 uker, så mulig det er for tidlig.
Ja, det er jo det, og det blir mange kontroller fremover så det gjør meg ingenting å ta en tur til fastlegen i desember ogsåDu burde nok ta en time hos fastlegen. Det er jo mer enn bare blodprøver liksom
Blodprøve?Så rart. Jeg har jobbet på legekontor og blir ikke gitt time før uke 12 pga blodprøvene som taes
De tester masse forskjellig da...pleier å være mellom 10 - 12 ukerBlodprøve?
Skjønner det er lenge siden jeg var gjennom dette sist [emoji23]
Blodprøven er ikke gyldig før etter 12 uker så skjønner ikke hvorfor noen leger velger etter 10 uker :sDe tester masse forskjellig da...pleier å være mellom 10 - 12 uker
Jeg skal til gyn 13 desember uansett, kan hun ta de blodprøvene? Vet dere om de pleier å gjøre sånt der? Da er jeg kanskje 10-12 uker, så mulig det er for tidlig.
Jeg husker ikke helt hvordan det var, men vi fikk høre hjertet på en av ktr timene hos legen, var det den første timen tro?
Jada, og jeg skal selvfølgelig til legen også. Bare tenkte kanskje jeg ikke trengte å dra mer eller mindre samtidig til to kontroller siden jeg skal til gyn ca rundt 12 uker. Eldstemann fylte nettopp ett år, og jeg var på veldig mange kontroller sist, så jeg håpet på en del færre nå, men må jo uansett til fastlegen for å få helsekortet og såntDet tviler jeg sterkt på, men hvis det er på sykehuset, eller tilknyttet et laboratorium, kan det hende de gjør det.
Det lønner seg uansett å ta en tur til lege/jordmor for å få kostholdsråd o.l når man finner ut at man er gravid.
Hvorfor ønsker du henvisning?Da har jeg bestilt time hos lege ettersom jeg ønsker henvisning til tidlig ultralyd. Har bestilt meg time i uke 8 når jeg er 7+6. Nedtelling og kjempe spennende
Jada, og jeg skal selvfølgelig til legen også. Bare tenkte kanskje jeg ikke trengte å dra mer eller mindre samtidig til to kontroller siden jeg skal til gyn ca rundt 12 uker. Eldstemann fylte nettopp ett år, og jeg var på veldig mange kontroller sist, så jeg håpet på en del færre nå, men må jo uansett til fastlegen for å få helsekortet og sånt
Tror ikke jordmor i min kommune har kapasitet til andre enn førstegangsfødende, men takk for tips ser ut som om folk anbefaler å dra til legen ca på samme tid som jeg skal til gyn, så da gjør jeg nok detJordmor kan også skrive helsekort.
Hos meg gjør ikke jordmor det. Jeg må til lege første gang.Jordmor kan også skrive helsekort.
Hos meg gjør ikke jordmor det. Jeg må til lege første gang.