Bestille time til svangerskapsktr

En tråd i 'Juli 2017' startet av Trultemor27, 21 Okt 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Chriistiinax Flørter med forumet

Ivrig ja! :arghh: er 4+0 og allerede bestilt tidlig UL:angelic::)

• Liker Liker x 1
  2. MammaMai2017 Glad i forumet Maiblomstene 2017

Sniker fra mai. Dette høres veldig rart ut, og kan umulig være første skikkelige svangerskapskontroll. Tror neppe de gjør dette, fordi man snakker veldig mye om graviditet og litt fødselstanker om man har dette tidlig. Dette vil da skape en sterk forventing til at alt skal gå bra, når sannsynligheten er ganske stor for at svangerskapet kan gå til grunne.. er dette hos legen? For det er sannsynlig at du har en legetime for å få graviditeten bekreftet:) men svangerskapskontroll er det nok ikke. Når jeg ringte for å bestille sa de tidligst i uke 8, helst mellom uke 10 og 13. :)

• Liker Liker x 1
    • Liker ikke Liker ikke x 1
  3. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Enig :) med første svangerskap fikk jeg time raskt men det var fordi de trodde jeg trengte en bekreftelse. Legen sa : prøven var positiv, skal jeg gratulere? Hehe og det var det :)

4. Lykketreff Gift med forumet

Jeg skal til gyn 13 desember uansett, kan hun ta de blodprøvene? Vet dere om de pleier å gjøre sånt der? Da er jeg kanskje 10-12 uker, så mulig det er for tidlig.

5. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Du burde nok ta en time hos fastlegen. Det er jo mer enn bare blodprøver liksom :)

6. Lykketreff Gift med forumet

Ja, det er jo det, og det blir mange kontroller fremover så det gjør meg ingenting å ta en tur til fastlegen i desember også :)

• Liker Liker x 1
  7. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Jeg husker ikke helt hvordan det var, men vi fikk høre hjertet på en av ktr timene hos legen, var det den første timen tro? :)

8. Pysekatt Glad i forumet

Blodprøve? :)
    Skjønner det er lenge siden jeg var gjennom dette sist [emoji23]

9. Tust Elsker forumet

De tester masse forskjellig da...pleier å være mellom 10 - 12 uker:)

• Liker Liker x 1
  10. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Blodprøven er ikke gyldig før etter 12 uker så skjønner ikke hvorfor noen leger velger etter 10 uker :s

11. 87'modell Forumet er livet

Det tviler jeg sterkt på, men hvis det er på sykehuset, eller tilknyttet et laboratorium, kan det hende de gjør det.

Det lønner seg uansett å ta en tur til lege/jordmor for å få kostholdsråd o.l når man finner ut at man er gravid. :)

• Liker Liker x 1
  12. Lambi`83 Forumet er livet Septemberlykke 2015 Sommerfuglene 2017

De færreste lytter før uke 15 da den kan være vanskelig å finne og skape unødvendig uro :)

13. Mams1987 Elsker forumet Oktoberbarna 2021♡ Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Da har jeg bestilt time hos lege ettersom jeg ønsker henvisning til tidlig ultralyd. Har bestilt meg time i uke 8 når jeg er 7+6. Nedtelling og kjempe spennende:D:D

• Liker Liker x 2
  14. Lykketreff Gift med forumet

Jada, og jeg skal selvfølgelig til legen også. Bare tenkte kanskje jeg ikke trengte å dra mer eller mindre samtidig til to kontroller siden jeg skal til gyn ca rundt 12 uker. Eldstemann fylte nettopp ett år, og jeg var på veldig mange kontroller sist, så jeg håpet på en del færre nå, men må jo uansett til fastlegen for å få helsekortet og sånt :)

15. Pysekatt Glad i forumet

Hvorfor ønsker du henvisning? :)

16. Smil! Glad i forumet MayDay2021

Da har jeg også bestilt time til lege. I uke 8 :)

17. 87'modell Forumet er livet

Jordmor kan også skrive helsekort. :)

18. Lykketreff Gift med forumet

Tror ikke jordmor i min kommune har kapasitet til andre enn førstegangsfødende, men takk for tips :) ser ut som om folk anbefaler å dra til legen ca på samme tid som jeg skal til gyn, så da gjør jeg nok det :)

19. Pysekatt Glad i forumet

Hos meg gjør ikke jordmor det. Jeg må til lege første gang.

20. 87'modell Forumet er livet

Da må hun begynne å gjøre jobben sin. :p
    Legen må ta blodprøver, og sende urin til dyrking, men jordmor kan fylle ut helsekortet, for det er jo bare opplysninger om høyde, vekt, vaner osv.
    Det er jo hun som skal fylle det inn senere, hvis man velger å gå til kontroller der. :)

Del denne siden