Bestemt navn?

Har bestemt oss for navn. Morten Amadeus og begges etternavn :)
Både jeg og BF har dobbeltnavn, samme har de andre barna våre
 
Jeg har en lang liste og mannen er egentlig ok med de fleste av dem, han vil bare at vi skal bestemme oss. Jeg går derimot og venter på at det "rette" navnet skal dukke opp, og begynner å bli litt redd for at det ikke skjer ;)
Kjenner veldig til den, vi har en lang liste med fine navn vi begge liker men føler ingen skiller seg ut.. Samme forrige gang også og der ble det liksom bare et av navna på lista til slutt! Aldri angret på Agnes da :)
 
Vi har bestemt oss. Og jeg tenker det er like greit at frøkna tar etternavnet til faren sin. Er vel vanligst det? Vi begge lange etternavn, og frøkna skal ha fornavn + mellomnavn.
Så lettest med bare samboer sitt etternavn :rolleyes:
Det er kanskje vanligst, men ikke noe som må følges :) vi har valgt begge etternavn, men hans til slutt da det bare er hans familie som bærer det etternavnet. Vi ønsker å føre det videre :) jeg angrer forsåvidt på at jeg ikke har mitt fornavn+datter (feks blabladatter) som mellomnavn istedenfor mitt etternavn..
 
Vi har også bestemt oss. Tok litt lengre tid enn med førstemann, men nå er det klart:happy: Fars etternavn var et veldig normalt patronym, så han tok mitt etternavn da vi giftet oss. Både far og storebror har dobbeltnavn, og det kommer lillebror til å få også:)
 
Ja vi skal kalle opp etter mi mor :) jeg liker å ha det klart i god tid før fødsel :hilarious: synes også det er greit å venne meg til navnet mens baby er i magen.
 
Vi bestemte oss nå i januar. Jeg fikk bestemme denne gang fordi det er en jente, mens mannen bestemte sist da det var gutt. Eller bestemte og bestemte....dere skjønner. Må jo være et navn man liker :joyful:
 
Vi har ikke bestemt oss, men har noen alternativer. Tredje jente og mange som har en mening om navnevalget
Vi bruker begges etternavn med bindestrek, siden begge har navn vi vil føre videre.
 
Vi har ikke bestemt oss, men har noen alternativer. Tredje jente og mange som har en mening om navnevalget
Vi bruker begges etternavn med bindestrek, siden begge har navn vi vil føre videre.
Tredje jente her også, men ingen som har noe formening om navn :happy8 vi har ønske om å kalle opp, men liker egentlig et annet navn bedre... Og siden dette (forhåpentligvis) er siste barn er det også siste sjanse for oppkalling.
 
Etternavn blir begges med bindestrek i, siden vi ikkje er gift :angelic:
Fornavn blir vi ikkje enig om, men svigermor har alt bestemt navn for oss tydeligvis, ho er fast bestemt på at han må ha familie navnet deres, noe eg ikkje er heilt enig med :sorry: Eg har ingen forhold til navnet, og dette er våres første, så eg vill jo gjerne bestemme det litt selv, eg har noen favoritt navn, men gubben er uenig i alle :inpain:
Kom gjerne mer forslag til fine og helt enkle guttenavn xsmile9
 
Etternavn blir begges med bindestrek i, siden vi ikkje er gift :angelic:
Fornavn blir vi ikkje enig om, men svigermor har alt bestemt navn for oss tydeligvis, ho er fast bestemt på at han må ha familie navnet deres, noe eg ikkje er heilt enig med :sorry: Eg har ingen forhold til navnet, og dette er våres første, så eg vill jo gjerne bestemme det litt selv, eg har noen favoritt navn, men gubben er uenig i alle :inpain:
Kom gjerne mer forslag til fine og helt enkle guttenavn xsmile9
Påståelige svigermødre er ikke noe gøy! Blir garantert ikke bedre etter ungen er født så bare å stå i mot først som sist :) håper dere blir enige, vi har en liste med 10 navn og skal kvitte oss med 2 i uka frem til termin! Og det uten noen Påståelige familiemedlemmer, de får ikke vite alternativene engang. Har ikke så mye tips til guttenavn men vøjeg falt veldig for Iver når jeg trodde det ble gutt i starten :)
 
Vi venter gutt nr 3 og sliter så sykt. Men mannen er litt på ett navn, så får vi se. Begges etternavn hvertfall. Men vi har holdt det hemmelig pga vi ikke er sikre. Alltid noen som skal ha en mening
 
Påståelige svigermødre er ikke noe gøy! Blir garantert ikke bedre etter ungen er født så bare å stå i mot først som sist :) håper dere blir enige, vi har en liste med 10 navn og skal kvitte oss med 2 i uka frem til termin! Og det uten noen Påståelige familiemedlemmer, de får ikke vite alternativene engang. Har ikke så mye tips til guttenavn men vøjeg falt veldig for Iver når jeg trodde det ble gutt i starten :)

Takk for svar :happy: Ja eg klarer ikkje se for meg gutten med det navnet, som forøvrig er Torbjørn, fint navn, men det er jo en heil slekt som heiter det, det må vel holde etterhvert tenker eg? :happy090
Har egentlig lagt min elsk på Kristoffer :love017 Men gubben er uenig, han er kun enig i Kristian! Så spørrs om det ikkje må bli det til slutt o_O Skulle nok aldrig ha begynt å drøfte navn med svigers nei :banghead:xsmile9
 
Går framleis å smaka litt på navn. Men det er spesielt eit som vender tilbake, einaste av dei vi har på lista som liksom har litt ekstra tyngde. Iallefall for min del. Men trur ikkje vi klara å komme til ein endelig konklusjon før han er født :)
 
Vi har jo 3 jenter fra før av. Og det var kun nr 1 som vi hadde bestemt navnet på før fødsel. Nr 2 tok mannen å bestemte når jeg var i et svakt øyeblikk når fødsel starta (elsker det navnet altså)
Og nr3 hadde vi noen alternativer som vi skvisa ut når jeg blei satt igang. Så når hun kom så blei det ene navnet som stod igjen :)
Og nå når det er en gutt så har vi 2 alternativer, bare det at mannen vil ha dobbelt navn på han, og det vil ikke jeg :p
 
Tredje jente her også, men ingen som har noe formening om navn :happy8 vi har ønske om å kalle opp, men liker egentlig et annet navn bedre... Og siden dette (forhåpentligvis) er siste barn er det også siste sjanse for oppkalling.

Her er storesøstrene 8 og 10 så de har selvfølgelig sine favorittnavn, som ikke er helt i stil med hva vi foreldrene kunne tenke oss. Det har jentene skjønt nå heldigvis og maser ikke om andre alternativer enn de vi har snakka om.
Men så er det mamma da Ho har nok et indre ønske om at vi skal kalle opp, gjerne hennes navn eller min farmors navn, som flere syns vi burde bruke. Og dette er nok siste sjans for å bruke hennes navn, som jo hadde vært koselig, men det er bare ikke min favoritt. Det er jo en grunn til at ingen av de andre ungene har blitt kalt opp også, men nå får jeg liksom litt dårlig samvittighet for å ikke gjøre det
Slitsomt med så mange meninger! Men det er vi som bestemmer til slutt, og sånn er det bare
Lykke til med navnevalget!
 
Vi har alltid hatt ett jentenavn og ett guttenavn vi har likt. Førstefødte er jente og fikk dermed jentenavnet, og er gravid med gutt nå så da fikk vi brukt guttenavnet også. Med andre ord har navnene vært bestemt før vi i det hele tatt ble gravide :p
 
Takk for svar :happy: Ja eg klarer ikkje se for meg gutten med det navnet, som forøvrig er Torbjørn, fint navn, men det er jo en heil slekt som heiter det, det må vel holde etterhvert tenker eg? :happy090
Har egentlig lagt min elsk på Kristoffer :love017 Men gubben er uenig, han er kun enig i Kristian! Så spørrs om det ikkje må bli det til slutt o_O Skulle nok aldrig ha begynt å drøfte navn med svigers nei :banghead:xsmile9
Synes både Kristoffer og Kristian er fine navn :)
 
Førstegangs her og vi kom frem til et guttenavn og et jentenavn ca 1 måned etter vi fant ut at jeg var gravid trodde aldri vi skulle bli så fort enige.
Fant ut på oul at lille Oliver ligger trygt og godt i magen
 
Back
Topp