Bestemt navn?

poppy9

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Er det noen som har bestemt navnet på aprilbabyen sin allerede? Evt hvor tidlig hadde dere det klart? Og har dere valgt om barnet skal få far eller mors etternavn?
Vi venter en liten gutt og synes det er så vanskelig å velge blant alle de fine navnene Jeg vet at man har litt tid på seg etter at barnet er født til å bestemme seg, men skulle likt å kalle han ved navn mens også han er inni magen.. ❤️
 
Vi har stått mellom 2 navn i noen mnd nå, men jeg har bestemt meg for at vi får nesten bare vente til vi ser henne før vi bestemmer oss for hvilket av de 2 vi velger. Men vi begge lener oss mer mot det ene enn det andre navnet.
Begge navnene starter med E, så for nå kaller jeg henne lille E :)
Og hun skal ha begges etternavn, men fars etternavn som hoved-etternavn. Mitt blir mer som et mellomnavn på en måte fordi det er vanskelig å uttale og stave :hilarious:
 
Vi har ikke bestemt navn. jeg har en liste med navn jeg liker og storesøstrene har sine favoritt av, men pappaen har ikke uttrykt noen favoritter enda - kun forkastet det vi andre har kommet med Tror det blir vanskelig å bli enige denne gangen
 
Vi har vel egentlig bestemt oss, etter mye om og men:hilarious:.. Når det kommer til navn er vi nok på litt forskjellige planeter fant vi ut, men ett av navnene jeg kan leve med, har han veldig lyst til å bruke - så det blir nok det:)..

Jeg har to barn fra tidligere, de har dobbelt etternavn (med bindestrek), jeg synes det er så tungvint, så har foreslått at lille nå bare får pappaen sitt etternavn. Blir så mye enklere da:)..
 
Vi og har en liste på 10 navn og stadig utvides litt, der vi tester ut de forskjellige navna. Det uttales litt annerledes når jeg og faren sier de, så greit å tyggel itt på de sammen.

Her blir det mor sitt som mellomnavn og far sitt som etternavn akkurst som på storesøstera, den dagen vi gifter oss håper jeg både jeg og mannen kan gjøre det samme, hvis ikke kommer ikke jeg til å bytte navn :)
 
Jeg har en lang liste og mannen er egentlig ok med de fleste av dem, han vil bare at vi skal bestemme oss. Jeg går derimot og venter på at det "rette" navnet skal dukke opp, og begynner å bli litt redd for at det ikke skjer ;)
 
Vi bestemte navn etter ordinær ul. Hun skal ha mitt og hans etternavn :)
 
Vi har bestemt navn og de rundt oss vet det. Jeg fant et jeg likte i fjor som var litt mer sjeldent, så ble litt sånn «Hva syns du om det» til søsken og nære venner. Så ble det så mye snakket om at andre navn ble unaturlige for ungen heter jo det :hilarious: blir mitt etternavn som mellom navn og fars som etternavn. Fornavnet er da enkelt og kort ;)
 
Har bestemt navn for lenge siden for jentene maste kvar dag på ka babyen ska hete. Får mitt mellomnavn og hans etternavn sånn så jentene her har
 
Har eitpar navn på favorittlista, men denne gangen trur eg vi må vente å bestemme til vi faktisk har sett han :) Tredje guten, dei "innlysende" navna er allerede tatt :rolleyes:

Får fars etternavn (og mitt som mellomnavn).

Du har forøvrig 6 mnd på å bestemme navn før staten grip inn og tildeler eit ;)
 
Plutseleg ein dag hadde visst me også bestemt oss! Ho skal ha hans og mitt etternamn, med mitt som det siste :woot:
 
Vi har bestemt oss for navn. Vi stod mellom to en periode, og landet på det ene for noen uker siden.
Babyen får begges etternavn, med bindestrek. Vi har så kompliserte etternavn begge to, at ungen må lære å stave tidlig uansett :hilarious:
 
Bestemt navn, men ikke snakket noe om etternavn. Men regner det blir mitt som mellomnavn og han sitt til etternavn
 
Vi har bestemt oss. Og jeg tenker det er like greit at frøkna tar etternavnet til faren sin. Er vel vanligst det? Vi begge lange etternavn, og frøkna skal ha fornavn + mellomnavn.
Så lettest med bare samboer sitt etternavn :rolleyes:
 
Her er navnet mer eller mindre bestemt og det blir etternavnet mitt:)
 
Har ikke bestemt oss, nei. Vi har en liste med navn og to favoritter. Så bestemmer vi oss når hun er ute :) Det blir samboers etternavn, synes selv det er nok med et fornavn og et etternavn.
 
Med førstemann bestemte vi oss for navn uken før termin. Denne gangen bestemte vi oss så å si så fort vi fant ut at vi ventet en lillesøster☺️
 
Ikke blitt enige om fornavn enda, men hun får pappaen sitt etternavn. Vi har begge to veldig kjedelige, vanlige norske etternavn som ikke passer å kombinere. Og siden han er enebarn, og jeg har stor familie som kan bringe etternavnet videre, blir denne jenta å få hans navn.
 
Vi har bestemt oss, og vi har samme etternavn..... Jeg tok hans navn når vi giftet oss, og byttet tilbake til et gammelt og sjeldrnt familienavn som mellomnavn i samme slengen. Barna har hatt hans etternavn hele veien, da jeg hadde begge mine foreldres navn som mellom og etternavn selv. Og syns det var mye styr, og ville ikke velge et av navnene når vi skulle gi ungene navn. Hans etternavn er dessuten mye sjeldnere enn noen av mine var, så da ble det sånn.
 
Back
Topp