Bestemmer dere hvor mye andre får gi for i gave til barna?

Det er opp til de som gir.

Det legger jeg meg ikke opp i.

Nei. Eneste er at jeg har sagt til de som ikke har så god råd at det ikke er nødvendig å kjøpe dyre ting. Hun blir glad for klistremerker liksom...

Nei, legger oss ikke opp i slikt.

Nei! Det får de bestemme selv :) Men blant våre søsken har vi en "enighet" på cirka sum vi bruker på å kjøpe til hverandres barn, sånn at det skal være omtrent likt...

Slik er det her også:) men det er mer for at barna skal få noenlunde gaver som har samme verdi. Synes det blir helt feil viss mine barn får rå dyre gaver fra tantene sine, også får Tante barna mine mye mindre! Derfor er det greit og finne en balanse som passer alle :)

Nei.. Men mamma kunne godt roa seg både til oss og barna. Synst vi få alt for mye.. Og det er ubehagelig. For det er så stor forsjell fra mamma i verdi og antall gaver fra hva pappa og svigerfamilien gir at det merkes veldig . Men dei får styre det selv. Vi har ikkje mulighet til og gi tilsvarende tilbake.. Da hadde vi gått konkurs :p

Nei men har gitt min mor beskjed om å dempe litt på innkjøpene, var et år frøkna fikk 10 gaver bare derfra... Syns det er unødvendig....

Nei.. Men mamma kunne godt roa seg både til oss og barna. Synst vi få alt for mye.. Og det er ubehagelig. For det er så stor forsjell fra mamma i verdi og antall gaver fra hva pappa og svigerfamilien gir at det merkes veldig . Men dei får styre det selv. Vi har ikkje mulighet til og gi tilsvarende tilbake.. Da hadde vi gått konkurs :p
Sånn er det her også men m innrømme at jeg ikke ser problemet. Er forskjell på økonomien til besteforeldre også

Nei ærlig talt.
Men jeg har sagt at jeg ønsker de bare gir EN gave hver.

Sånn er det her også men m innrømme at jeg ikke ser problemet. Er forskjell på økonomien til besteforeldre også
Ja er vell forsjell på økonomien. Men når mamma kjøper 10 pakker til hver av oss og vi sitter med 40 pakker fra mamma til oss så blir det litt rart.

Nei ikke summan. Men eg sier att de trenger ikke kjøpa allt før mangen pakker.

Back
Topp