Bestemmer dere hvor mye andre får gi for i gave til barna?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hører flere sier at foreldrene til barna har bestemt at besteforeldre og andre får gi for max 400 f.eks.

Har dere noen sånne regler eller får givere bestemme selv?

Nei, de gir etter lyst, evne og ønsker. :)

Vi har ingen regel, det kunne ikke falt meg inn diktere andre. Det får de bestemme selv

De får bestemme selv, men med min ene søster har vi en ca sum vi bruker. Ho vil ha det sånn av en eller annen grunn ;)

Nei, det legger vi oss ikke opp i. Men jeg har vurdert å sette en grense på antall gaver fra besteforeldre. De har en tendens til å kjøpe så sykt mye. Fordi de syns det er gøy med masse pakker. ( hårspenner i en pakke, strikker i en, et par sokker, en blyant osv) kan fort få 20 fra hver, det blir bare for voldsomt.

Nei selvfølgelig ikke. Da har man missforstått hva en GAVE er dersom man selv skal legge noen som helst føringer for hva man selv/sine barn skal få.

Nei! Det får de bestemme selv :) Men blant våre søsken har vi en "enighet" på cirka sum vi bruker på å kjøpe til hverandres barn, sånn at det skal være omtrent likt...

Her får de selvfølgelig lov til å gi som de ønsker.
Eneste ulempen jeg ser for vår del er at eldste og yngstes besteforeldre på farssiden har ulik økonomi og ulikt antall barnebarn å kjøpe til, noe som kan gi skjev fordeling. Men dette må vi bare snakke med ungene om og forklare hvorfor det er slik når yngste etterhvert ble eldre.

Nei! Det får de bestemme selv :) Men blant våre søsken har vi en "enighet" på cirka sum vi bruker på å kjøpe til hverandres barn, sånn at det skal være omtrent likt...
Samme her.

Nei det legger jeg meg ikke borti! Sier at det ikke gjør noe om barna får gaver til forskjellig sum da, det er ikke pris det skal gå på :)

Nei, det ser jeg ikke poenget med.
Hvor mye folk ønsker gi må de da få bestemme selv..!

Back
Topp