Besteforeldre

Man skjønner jo at de bare mener det godt, men gud bedre meg så slitsom de kan være:wacky: Igår presterte mamma å gi henne sjokolade(!!!!) å sutte på, noe som resulterte i heftig mageknip og hyling store deler av dagen. Svigermor dypper fingrene i alt mulig og lar henne smake. Og akkurat med smaking på alt mulig er jeg faktisk nødt til å sette foten ned, så får det bare være at de synes jeg er sur. ("Men hun fikk jo bare smake bittelitt, slapp av, det går så fint så")
De eneste i familien som skjønner litt er tantene mine. Mulig fordi det ikke er så lenge siden de selv hadde små barn. De går med henne når hun blir surkete, og er veldig snar med å gi henne til meg når hun gråter.
Herregud. Jeg hadde KLIKKA :p De skal da ikke ha sånt når de er så små. Kan utvikle både allergier og reagere med skikkelig mageknip. Er jo ikke gøy for babyen det? :o

Herregud. Jeg hadde KLIKKA :p De skal da ikke ha sånt når de er så små. Kan utvikle både allergier og reagere med skikkelig mageknip. Er jo ikke gøy for babyen det? :eek:
Ja jeg er jo fullstendig klar over det, men det virker som at de tror at det er bare å la de sutte på hva som helst:p Jeg ble like grinete som babyen for å si det sånn. Hvorpå mamma sa (da hun begynte å hylgråte av mageknip): "tro om hun har vondt i magen...?" Jeg bare svarte skarpt tilbake at det kanskje ikke var så lurt å gi henne sjokolade.
Bah, jeg gleder meg til vanlig hverdag igjen jeg når det bare er oss tre hjemme:D

Man skjønner jo at de bare mener det godt, men gud bedre meg så slitsom de kan være:wacky: Igår presterte mamma å gi henne sjokolade(!!!!) å sutte på, noe som resulterte i heftig mageknip og hyling store deler av dagen. Svigermor dypper fingrene i alt mulig og lar henne smake. Og akkurat med smaking på alt mulig er jeg faktisk nødt til å sette foten ned, så får det bare være at de synes jeg er sur. ("Men hun fikk jo bare smake bittelitt, slapp av, det går så fint så")
De eneste i familien som skjønner litt er tantene mine. Mulig fordi det ikke er så lenge siden de selv hadde små barn. De går med henne når hun blir surkete, og er veldig snar med å gi henne til meg når hun gråter.

Åhh..herlighet.. Pappa mente også hun kunne få en liten smak på jordbærsaus på julaften..eller litt is... Mhmm..særlig siden hun får nutramigen...!! Kan si det sånn at det ble raskt slått ned på.

Åhh..herlighet.. Pappa mente også hun kunne få en liten smak på jordbærsaus på julaften..eller litt is... Mhmm..særlig siden hun får nutramigen...!! Kan si det sånn at det ble raskt slått ned på.

ææææ.. Gruer meg til hun begynner å spise. Driver å dytter inn kommentarer her og der "ikke mat før 6 mnd, har hørt de ikke skal melkeprodukter, honning er farlig, introdusere forsiktig, hun har problemmage". :P
Er liksom litt greit å vite hva som blir puttet i ungen ift allergier/magevondt. Der vil jeg ha FULL kontroll. Er ganske bekymret for at "litt er ikke farlig" kommentaren kommer opp.

Føler meg helt teit som klager, samtidig vil man jo ha en best mulig hverdag med en blid og fornøyd unge. Uten overstimulering og magevondt.

Her ville besteforeldrene sikkert oppført seg slik om de fikk lov, men jeg lar ikke noen holde på slik. Det er min baby, og jeg som bestemmer. Hører de ikke etter så får de ikke i nærheten av henne. Teite kommentarer ignorerer jeg, men mye annet dere nevner her ville jeg aldri funnet meg i. En slektning her prøvde å gi eldste mat han ikke skulle ha. Jeg stoppet henne, og hun fikk aldri mer holde ham eller være alene i samme rom som ham.

Jeg blir gal. Heldigvis bare en dag igjen av juleferien vår, så reiser vi hjem. Hver gang farmor og farfar skal passe på ham om jeg bare skal ta en kjapp dusj så ender det med at jeg må kjappe meg for han hylskriker. Nå måtte jeg kjappe meg ut etter 15 min, og kom til en scene der de varma opp mat til han (pumpet mm, han er vrang til å ta flaske og hadde et langt måltid for en time siden), og nå jeg kjente på en dråpe melk så var den glovarm! De rakk heldigvis ikke å gi! I går forlot jeg en mett og fornøynd baby og skulle bare ta meg min første powernap siden fødselen. Måtte komme ned etter 15 min, da hylskrek han, de mente han var trøtt og prøvde å legge ham midt i leketiden. Nå hørte jeg i sted, mens babyen skrek " å, han er ikke på lag i dag"... De har selv oppdratt 3 barn...

Kjenner det koker inni meg når jeg leser slikt - kjenner meg godt igjen. Her er det bare mamma'n min som er vettug nok til å tolke signalene, eller hverfall spørre meg eller sambo om hva minib vil når han sutrer/griner etc Er vel litt at hun er den eneste jeg ikke har problemer med å si fra til også og hun synes det bare er bra slik at hun lærer mini å kjenne. Svigers derimot er helt ute å kjører og jeg bruker dager på å "manne" meg opp til å ikke være snerpkjerring når de møter mini. Heldigvis ser sambo også at foreldrene er litt vel ivrige til tider men mens han sier fra veldig rolig og behersket har jeg store prob med å holde meg - helt utrolig hvor lite antenner det går an å ha, hvertfall når man faktisk har hatt egne barn.

PUH, ble en liten utblåsning her også gitt ;)
Så godt å høre at det er flere enn bare meg som holder på å miste besinnelsen når det kommer til svigers og babyen!!!

Så godt å høre at det er flere enn bare meg som holder på å miste besinnelsen når det kommer til svigers og babyen!!!
Jeg har det helt likt! Heldigvis siste dagen hos de idag. Jeg synes egentlig det er synd at det er sånn, for nå gruer jeg meg til hver gang vi skal møte dem, og det er jo ikke sånn jeg vil ha det. Svigermor har prestert å ta babyen ut av fanget mitt mens jeg ammet, for så å hysje på henne når hun begynte å gråte.....

Jeg har det helt likt! Heldigvis siste dagen hos de idag. Jeg synes egentlig det er synd at det er sånn, for nå gruer jeg meg til hver gang vi skal møte dem, og det er jo ikke sånn jeg vil ha det. Svigermor har prestert å ta babyen ut av fanget mitt mens jeg ammet, for så å hysje på henne når hun begynte å gråte.....
Jøye meg! Når jeg leser slikt tenker jeg at jeg har svigerforeldre fra himmelriket! Jeg hadde blitt koko.

Her en dag var svigermor innom. Jeg hadde vært borte 2.5 time og han hadde ikke spis på 3 timer. Da jeg la han til utbrøt hun "Skal du gi han mat når han ikke gråter????!!". Hallo. Hva har det å si om jeg gir han nå eller om jeg venter fem minutter? At han hadde holdt ut i 3 timer var jo nesten rekord :rolleyes:

Hjelp!! Tatt ut av fanget mens man ammer!!! Hva er det som får noen til å gjøre slikt. Engasjerte besteforeldre er helt ok. Samtidig hadde det vært fint om besteforeldrene var mer nysgjerrig på å spørre for å bli kjent. Må man liksom si "når babyen ammer kan man ikke ta babyen vekk fra mor"!. Haha :P

Hjelp!! Tatt ut av fanget mens man ammer!!! Hva er det som får noen til å gjøre slikt. Engasjerte besteforeldre er helt ok. Samtidig hadde det vært fint om besteforeldrene var mer nysgjerrig på å spørre for å bli kjent. Må man liksom si "når babyen ammer kan man ikke ta babyen vekk fra mor"!. Haha :p
Ja jeg ble helt sjokkert. Nå får hun kun flaske, og jeg må være lynrask med å lage flaske mens svigermor er opptatt med andre ting, hvis ikke kupper hun all mating.

Jøye meg! Når jeg leser slikt tenker jeg at jeg har svigerforeldre fra himmelriket! Jeg hadde blitt koko.

Her og er det rolige besteforeldre. Hverken mamma eller svigers tar henne så mye uten at jeg faktisk må overleverer i fanget - selvom vi bor 50 mil unna. Hender seg jo selvfølgelig at mamma sier at hun godt kan ta henne, så jeg får spist eller sovet, men veldig lite mas og innblanding i hvordan vi gjør ting. Svigerinnen min på sambo sin side derimot skal gjerne kommentere og rette på i øst og vest.. Ser de ikke så ofte "heldigvis" :D

Er det noen her som var våget å ta samtalen med besteforeldrene? Å si ifra? Biter det i meg og redd for å ødelegge den gode relasjonen som alltid har vært.
trodde aldri jeg skulle føle det sånn her ift besteforeldrene. Men trodde vel aldri at de skulle ta sånn av og at jeg som mor er tilnærmet ikke-eksisterende på besøk.

Hehe...må le litt av alle disse artige episodene! Her er besteforeldre veldig flinke på begge sider!
Det eneste som kan irritere meg litt er når jeg ser at han begynner å bli slite og starter å sutre litt , så begynner mora mi med : " er du sulten nå ja" , "får du god mat"? "Jeg vil ha mat, mat mat mat!!!
Eller viss jeg legger han ned i grinda for å la han få litt fred : skal han ligge der åleine og kjede seg?? Baaah. ..og ikke minst: skal du ikke ha mer klær på , han må ikke fryse! Da har jeg ull under og ull utenpå og dress viss vi skal ut! Husker hun reagerte når jeg sa at de har ikke godt av for mye varme. ..det liker ikke han I det hele tatt ! Virka som hun var i sjokk..men bryr meg ikke så hardt! Gir beskjed når det er nok siden det er mora mi!

Jeg har en far som er veldig opphengt i alle barnebarn ,deriblant vår sønn på 6 mnd. Det er kjempe koselig det, men det blir litt for mye av det gode til tider synes jeg! Mamma er litt annerledes, hun er rolig istf helt hyper når vi kommer, noe jeg er veldig glad for !

Nå I påska ble sønnen vår syk og vi var til legevakt 2 ganger da gutten vår var så tett i nesa!

Det var bare en forkjøling men jeg klarer ikke å roe meg før legen har sjekket at ikke det er noe annet!

Pappa er av den typen at han ikke går til lege pga lege skrekk ,men også fordi man ikke skal springe ned legevakten i tid og utid!
Og komme med kommentarer som: det går over, ofte stresser man mer enn nødvendig osv!
Ja-, det gjør vi nok ,men det er 1 mann for oss og alt er nytt! Og det koster så lite å sjekke , så lenge det ikke blir en belastning !

Pappa virker nesten fornærmet for at vi ikke har kommet på besøk ,men grunnen er såre enkel.
Sønnen har vert syk!
Husker godt før fødsel at pappa sa at det var bedre at folk kom på besøk ,enn at vi skulle måtte reise hele tiden . Nå liker vi å besøke andre , men tror jeg kan telle på fingrene hvor ofte han har giddet å komme ut her...

Først nå her om dagen ville han komme, og spør på en sånn teit måte som : er du å treffe hjemme da??
Eller er du på legevakten?intensiven ? Osv....

Og så skal han alltid belære meg om ditt og datt!

Jeg har sagt at vår sønn skal ikke spise søtt før han skjønner og spør selv...
Da sier bare pappa at : tror du mine foreldre brydde seg om det da du var liten?
.....gaaaaad! Måtte få ut litt frustrasjon!

Gla at mamma og mine svigerforeldre ikke er slik som pappa!

Back
Topp