Besteforeldre

Her ønsker alle å bli kalt bestemor og bestefar, men da alle bor på hver sine plasser og alle er skilt i tilleg, så blir det til at vi sier bestemor i "bergen", eller bestefar i "oslo".. Vi har tilsammen 7 besteforeldre ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~

Her har svigerfar allerede begynt å kalt seg bestefar, begynte med det da vi fikk tak i valpen vår i mai. Så svigers blir vell bestemor og bestefar. Pappa får bli morfar og mamma evt mimmi eller mormor. Er ikke så nøye for meg, trur nok gutten vår blir like glad i dem alle. Og de i han.

Her ønsker alle å bli kalt bestemor og bestefar, men da alle bor på hver sine plasser og alle er skilt i tilleg, så blir det til at vi sier bestemor i "bergen", eller bestefar i "oslo".. Vi har tilsammen 7 besteforeldre ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~
Hmmm, ikke dumt, der ga du meg noe å tenke på. :-) Vi har besteforeldre på to ulike steder, burde jo gå fint å kalle dem alle bestemor/-far og så stedsnavn? Er jo bare stas å ha flere bestemødre og -fedre? :)

Her blir det nok til at barnet sier mormor/-far farfar fordi vi selv er vant med å kalle våre egne besteforeldre for det. Men jeg blir ikkje skuffet om ungen selc kaller besteforeldrene for noe annet hvis det er det de selv klarer å uttale eller liker best. Og jeg tror heller ikke de kommende besteforeldrene vil reagere noe særlig på hva de blir kalt. Synes det får være opp til barnet selv når det blir stor nok til å lære å prate og hva det klarer å si i starten

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Da ville jeg skåret gjennom og sagt at Pappans foreldre blir farmor og farfar og dine blir mormor og morfar. Det er jo mye enklere å forholde seg til for alle. De som ikke er i din umiddelbare nærhet vil forstå hvem det snakkes om umiddelbart.

Sent from my iPad using BV Forum

Var ikke vanskelig å finne ut her da det sa seg selv for oss begge :) vi har skilte foreldre begge to, bruker - farmor og navn, farfar og navn, morfar og navn og mormor. Unaturlig å kalle samboerne som bestemor el.

Jente 2010 & 2012 <3

Kanskje barnet selv skal få bestemme å det vil kalle besteforeldrene? Etter sånn som jeg kaller mine så skulle min pappa blitt kalt far men ungene har selv valg bestefar...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Mine sier bestemor (navn) og bestefar (navn) de. Det funker godt her

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Min mor og far - bestemor og bestefar
Hans mor og far - farmor og farfar
Min bestemor og bestefar - oldemor og oldefar

Her blir det mormor og farmor... så lager ungen en egen versjon av ordet. Jeg er oppvokst med at oldemor blir kalt mor.
Og eneste oldemora til ungen er bestemora til gubben. Å hun blir kalt mor. Så om hun velger mor eller oldemor får vi ta da. Blir sikkert oldemor, da det virker som at det gjør henne ekstra stolt. Hun har 3 favorittbarnebarn av 7. (Merkes tydelig xD ) og det er nr to som får baby nå. Så oldemor for andre gang blir stas.

Venter på årets Julegave<3

Hmmm, ikke dumt, der ga du meg noe å tenke på. :-) Vi har besteforeldre på to ulike steder, burde jo gå fint å kalle dem alle bestemor/-far og så stedsnavn? Er jo bare stas å ha flere bestemødre og -fedre? :)
Eller bestemor"navn" og bestefar"navn":-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Her er det farmor og farfar, og bestemor og bestefar :)

Tobarnsmamma i januar 2015<3

Her i gården e mine foreldre allerede mormor og bestn, har di vore i snart 13 år.. So dei holde på sine "navn"!;) men svigers derimot får sitt første barnebarn og der va svigermor ikkje klar for å bli verken bestemor eller farmor... For ho, i likhet me mongen andre tydeligvis, syntes da hørtes so gammalt ut... :p so ho ville bli kalt mor.............. Den gongen ho sa da kjente eg at eg blei kjempeirritert på ho for da!..:p hehe.. Men eg sa i frå at ho hadde bare to valg;bestemor eller farmor.. Hehe. :p seie ongen nåke anna når den blir stor nok e da ein anna ting, men mor-den e min i såfall!!!.... :p :-D

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Syns faktisk det var litt frekt å foreslå det. Mor/mamma er tross alt forbeholdt den som bærer frem barnet :-)

Syns faktisk det var litt frekt å foreslå det. Mor/mamma er tross alt forbeholdt den som bærer frem barnet :-)

Heh.. Ja, eg syntes nesten da eg og!:p men eg gav ho tydelig beskjed om at ho fint fekk finna seg eit anna kallenavn!:p vertfall sio gubben min kalle ho for mor så.. :-P

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp