Besteforeldre tittel

Husfrue

Glad i forumet
Marsboerne2017
Julibarna 2019
Noen som har bestemt seg for hva foreldrene/sviger- og evt. ste-foreldrene deres skal kalles?

Her er det bestemor og bestefar. Etter vårt ønske. Svigermor ville helst bli kalt farmor men d føler ikke vi er naturlig for oss så da er d som vi ønsker:) vesla kaller de bæss å myss da av en eller anna grunn...:-P

Jeg har skilte foreldre, så mine foreldre kalles hhv mormor og Bestebent (stefaren min heter Bent og alle barnebarna kaller ham Bestebent i stedet for bestefar Bent, veldig koselig synes vi :)), og morfar og bestemor Siri (stemoren min). Sambos foreldre kalles farmor og farfar.

For oss er det enklere å gjøre det på denne måten enn å kalle dem alle sammen for bestemor/-far, da hadde nok både toåringen vår og vi gått i surr :)

Hos oss vil svigermor gjerne hete bestemor (hun er alene), men vi vil egentlig at hun skal hete farmor, sånn at stemoren til mannen min kan hete bestemor og faren hans bestefar.

Last edited:
Her kalles mine foreldre besten og bestå. Min mamma ville ikke være mormor for det er jo hennes mor som er :) svigers er farmor og farfar

Her har de fått velge sjæl.. Jeg er vokst opp med bare bestemor og bestefar på begge sider.. Null stress!! Vi bare la på stedet de bodde! Til vesla vår så har vi bestemor og bestefar Lillehammer (eller navn), bestemor og bestefar England(min far bor der), og hos samboern har vi farmor og bestefar Morten/gården... Oldemødrene går etter hvor de bor feks. Oldemor gården, eller oldemor åsmarka... De skjønner det fort!

Her har vi mormor og morfar(min stefar), bestemor og bestefar og bestemor(min stemor) og bestefar. Sambos foreldre nekta plent å være farmor og farfar, hadde vært sååå praktisk...så det ender litt på at jeg sier bestemor *svigermors navn*, for å skille, og det hater de da :p

Eldste datter til min søster satte standarden ved å kalle mine foreldre mommo og besse :) Foreldrene til (engelsk)mannen min kalles Grandma and Grandpa og oldemødrene i England kalles Nana og Great grandma :)

Mine svigerforeldre er sammen enda og vil gjerne bli kalt farmor og farfar. Det er vi helt enige i. Det vanskelige til oss er hva samboerne til min mor og min far skal kalles. Synes det er veldig unaturlig å kalle dem to for bestemor og bestefar, men de vil jo så gjerne bli kalt noe de også. Så lurer på om pappa skal bli kalt morfar, så må vi finne på noe til min stemor. Så tenker jeg at mamma skal bli kalt bestemor, og da stefaren min noe annet. Vi sliter veldig da dette er første gangen noen av dem blir besteforeldre. De har derfor ikke noe kallenavn fra før. Kjempevanskelig :(

Min mor blir omtalt som bestemor av alle andre barnebarn, så det skal vår lille også kalle henne. Hennes mann blir kalt far av flere av ungene.
Min far skal hete bestefar.
Sambos mor skal hete farmor. Vi pleier å si til hunden vår "skal vi dra til farmor", så blir han helt i hundre :laughing002 kjekt for alle parter da.
Sambos far og stemor er jeg litt usikker på enda. Gjerne bestefar (navn) og bestemor (navn)

Mine svigerforeldre er sammen enda og vil gjerne bli kalt farmor og farfar. Det er vi helt enige i. Det vanskelige til oss er hva samboerne til min mor og min far skal kalles. Synes det er veldig unaturlig å kalle dem to for bestemor og bestefar, men de vil jo så gjerne bli kalt noe de også. Så lurer på om pappa skal bli kalt morfar, så må vi finne på noe til min stemor. Så tenker jeg at mamma skal bli kalt bestemor, og da stefaren min noe annet. Vi sliter veldig da dette er første gangen noen av dem blir besteforeldre. De har derfor ikke noe kallenavn fra før. Kjempevanskelig :(

Her har også mine foreldre nye samboere. Men vi har gått for bare navnet på de. (De ble sammen med mine foreldre da jeg nesten hadde flytta hjemmefra) guttungen sier navnet dems med akkurat like mye kjærlighet som han ville sagt besten, eller noe annet kallenavn så her funker det fint. De finner forsåvidt også egne ord etterhvert, før de kan si navn ordentlig, og det er jo også ord man kan velge å beholde som kjælenavn.

Det er til syvende og sist dere som velger. Skjønner at dere vil vise de en gest med å gi de en slags tittel, men føles det unaturlig funker navn også. Eventuelt 'bonus' er det faktisk flere jeg kjenner som har brukt. 'vi skal til bestemor og bonus i dag' hihi..

Her blir det mormor å morfar til mine foreldre å bestemor å bestefar til svigers :p

Her blir det bestemor og bestefar på begge sidene, sikkert etterfulgt av navnene deres etter :-)

Samboers foreldre må nok kalles bestemor og bestefar - siden bonusbarna mine kaller dem for det. Jeg vil at alle barna skal ha samme navnet på personene :) Hadde vært rart om mitt barn kalte dem for farmor/farfar - når halvsøknene kaller dem bestemor/bestefar :p

Mine foreldre skal få velge hva de blir kalt. Jeg håper de velger mor/far eller mormor/morfar - slik at vi slipper å legge til navnet/stedet hver gang vi snakker om bestemor/bestefar..

Guttungen begynte bare å si "mimmi" om mormor og "mossa" i stedet for morfar. Og bestemor og bestefar. Oldeforeldrene sier han "olde" og så navn til de. Feks olde Lars osv.

Her har også mine foreldre nye samboere. Men vi har gått for bare navnet på de. (De ble sammen med mine foreldre da jeg nesten hadde flytta hjemmefra) guttungen sier navnet dems med akkurat like mye kjærlighet som han ville sagt besten, eller noe annet kallenavn så her funker det fint. De finner forsåvidt også egne ord etterhvert, før de kan si navn ordentlig, og det er jo også ord man kan velge å beholde som kjælenavn.

Det er til syvende og sist dere som velger. Skjønner at dere vil vise de en gest med å gi de en slags tittel, men føles det unaturlig funker navn også. Eventuelt 'bonus' er det faktisk flere jeg kjenner som har brukt. 'vi skal til bestemor og bonus i dag' hihi..
Ja det er så sant :) jeg føler det må være litt naturlig. Jeg håper faktisk de finner på noe selv å kalle de etterhvert, det er jo såå søtt <3 Bonus ja går an :D hihi. Vi får se hva detblir til :)

Back
Topp