Besteforeldre tittel

Her e da mormor og bessn (mine foreldre) og svigers e farmor og besten. Svigermor ville bli kalt Mor når kommande storesøster blei te.. men da klarte ikkje eg å takla :p e jo eg so e mor!! ..:p men no e ho farmor,eller pamo so gullo kalle ho for.. ;)

Her er det allerede mormor og morfar og bestemor og bestefar (etter svigers ønske) for toåringen, så da blir det nok det samme for baby i magen :)

Bestemor og bestefar til både min og samboers foreldre, blir bare å legge til stedsnavn der de bor for å skille de. Det jeg har vokst opp med, gått helt fint :)

Svigermor er bestemor.

Mine foreldre kalles også bestemor og bestefar.. de er skilt og samboerne deres kalles bare ved navn.

Jeg er selv oppvokst med farmor og mormor. Syns det var forvirrende nok at mamma og pappa kalte de ved navn. Kalte farmor og farfar for navna dems lenge. Barnet vårt får 8 oldeforeldre så blir nok av ekstra navn /sted å huske syns jeg. Både svigermor og bonus svigermor har dobbeltnavn, i tillegg flytter svigermor veldig ofte (så stedsnavn går ikke). Hadde blitt veldig glad om hun kunne vendt seg til farmor :), hun har jo en sønn til også.

Last edited:
Her blir det mormor og morfar på mine foreldre (skilt) etter deres ønske,og bestemor på svigermor,svigerfar er dessverre ikke blant oss lenger så det blir bestefar i himmelen ❤️

Mamma blir mormor, pappa er jeg litt usikker på.. Vet han vil være bessen, men for meg er det bare en bessen, og det er min egen bessn :) Kanskje jeg kan lure babyen til å kalle han bestefar/morfar ;) Mamma og pappa er skilt og har nye begge to, men de blir nok ingenting :p Bare det de heter :)
Svigers er verre med.. Sikkert farmor og besten, og farfar..

Her blir det mommo og bessen til mine foreldre, mens svigers vet jeg ikke helt hva vil bli kalt bestemor og bestefar tror jeg :P

Min første kalte min mamma for mor og hennes samboer med navn. Samme gjør mine tantebarn. Han kaller min far bestefar og sin pappas foreldre for bestefar/bestemor.
Den nye lille kommer nok også til å gjøre det samme tror jeg. Men det skal bli litt spennende hvordan svigers vil ta det, da vi ikke har kontakt med de og nesten ingen i familien vet dette enda..

Vi får tre sett med besteforeldre, og jeg er selv oppvokst med det samme, så det blir en god blanding. Bla.a. blir det morfar, besta og babuskha :-)

En kan mene hva man vil om hvem som skal hete hva, men de små bestemmer plutselig dette selv ;)

Vår kar sier:

Bestemor: mumu
Bestefar: bæsse
Farmor: mumu
Farfar: dada

:)

Back
Topp