besteforeldre som røyker...

Stine 71 skrev:
Skjønner at du ikke vil be han om å slutte å røyke inne for godt, siden det er hans hus, og han i tillegg er syk.
Men du kan jo forklare at nå som du ikke kan ta allergimedisin og reagerer sterkere på røykluft enn tidligere, er du bekymret for ferieuken der i sommer.
Kanskje kommer svigerforeldrene dine med et forslag selv til hvordan de kan løse dette, eller iallefall passer på å lufte veldig godt ut til dere kommer.

Signerer Stine her;)

jeg ville ALDRI tatt med barnet mitt til et hus der det blir røyka inne. at du er allergisk gjør det enda dummere å dra dit, for da er barnet disponert for å bli det også. 

Mine foreldre røyker ikke, så vi har ikke problemet der.

Svigers røykte inne før, men sluttet med det da vi fikk barn. :-)

Har ikke måttet mase eller noe, så er veldig fornøyd med at det vises hensyn.

Alternativet hadde vært at barna ikke kunne være der noe særlig, og ikke sove der..

Nå røykes det ute selv når vi ikke er der, slik at huset er røykfritt.

Her var det aldri noe problem, da de bare skjønte greia med en gang uten noe styr..

jeg nekter ikke besteforeldrene å røyke inne, klart deres hus deres valg....

men da velger de mellom muligheten til besøk av barnebarn og røyking inne, enkelt og greit! Uansett hvor lite eller mye besteforeldre liker det så er dt foreldrene som oppdrar barna sine og tar valgene for sine barn. Og vi har tatt et valg om at våre barn ikke skal utsettes for passiv røyking og det er et valg jeg mener ikke er overhysterisk eller urimelig og ta!

Back
Topp