GulletMitt.
Første møte med forumet
Svigers røyker inne, men ikke når jeg kommer på besøk (fordi jeg har røyk-allergi). Det hender de ikke klarer å gå ut om vinteren og da sitter de på kjøkkenet å røyker. Problemet er jo at hele huset har åpent-rom-løsning. T.o.m 2.etasje der alle soverommene er. Nå har vi fått ei lita jente, som snart er 3.mnd. Vi tok henne med dit for første gang nå i helgen. I og med at jeg ammer tar jeg ikke allergimedisiner. Jeg hadde problemer med å sove pga. tett hode, rennende nese og sviende øyne. Og jeg er oppriktig bekymret for vesla når vi tar henne med i hus der det til daglig røykes inne... Selv er jeg jo helt hysterisk når det gjelder røyk. Alt vi har hatt med stinker når vi har vært på besøk der, og jeg vasker ALT og lufter ALT når vi kommer hjem igjen. Er det noen andre som har det sånn?
Svigerfar sliter både psykisk og fysisk for tiden. Det at de har måttet gå ut å røyke når jeg er på besøk kan det virke som har vært et irritasjonsmoment for han tidligere... nå som han er så langt nede, og min samboer forsøker desperat å hjelpe han opp med humøret, så tør jeg ikke ta opp at jeg syntes det er et problem å være i huset der og at han må slutte å røyke inne for godt dersom jeg og vesla skal komme på besøk. Nesten så jeg har lyst til å ha med telt så jeg og vesla kan sove i hagen når vi skal opp dit på en ukes-ferie i sommer... Er det noen som har vært i en lignende situasjon og har noen tips å komme med? Hvordan bør jeg eventuelt gå frem for å ta opp problemet?
Fortvilet mor
Svigerfar sliter både psykisk og fysisk for tiden. Det at de har måttet gå ut å røyke når jeg er på besøk kan det virke som har vært et irritasjonsmoment for han tidligere... nå som han er så langt nede, og min samboer forsøker desperat å hjelpe han opp med humøret, så tør jeg ikke ta opp at jeg syntes det er et problem å være i huset der og at han må slutte å røyke inne for godt dersom jeg og vesla skal komme på besøk. Nesten så jeg har lyst til å ha med telt så jeg og vesla kan sove i hagen når vi skal opp dit på en ukes-ferie i sommer... Er det noen som har vært i en lignende situasjon og har noen tips å komme med? Hvordan bør jeg eventuelt gå frem for å ta opp problemet?
Fortvilet mor