Beste måneden å få baby

Syns helt klart at januar (eta; oops, februar. Kan noen si ammetåke:hilarious::laughing021) var fin mnd å få baby i:D Kan tilbringe jula med å gjøre alt klart til baby og ta livet med ro inne i barselperioden. Og så er mini litt mer med når været blir varmere og det blir kjekkere å trille turer.
Når været er så varmt som nå kan det jo bli litt ubehagelig å sove på natta, men en god pysj i ull og silke samt godt med lufting gjorde susen. Men kjenner jeg hadde stresset litt mer med dette om Gullet hadde vært helt ny nå på sommeren. Det var veldig enkelt å greit å bare gå for ull på ull på ull på vinteren.

Men til nestemann hadde de jo vært koselig å prøve sommerbaby, eventuelt julebaby siden jul er favorittiden min:Heartred

Last edited:
Enig med at januar er en super mnd å få beibi på! Koselig å være inne å bli kjent med den lille i en ellers kald tid. I tillegg har en fine vårdager foran seg med trilleturer og lysere dager etterhvert som den lille blir større. Aberet er at det kan være vanskelig å få barnehageplass for noen. Selv hadde vi alt på stell ang bhg, så det ble ikke en stressfaktor for vår del.

For min del var det også perfekt å gå gravid fra vår til vinter, da jeg får mye vann i kroppen. Jeg er en av de som aldri kan gå høygravid midtsommers, for da sprekker jeg, tror jeg!

Tenkte på det i helgen når jeg så en familie med baby på stranden, kanskje september er bedre for oss med nr 3:) kjipere permisjon for mor, men bedre for familien :rolleyes:

Jeg har to februarbarn. Greit å ha perm hele våren og sommeren, men det er dritt å ha en baby under 6 mnd når det er sommer. Ikke skal de ha sol på seg, og ikke kan de ha solkrem, og vanskelig å kle på i vogn/sele uten at de skal bli for varm men samtidig ikke få sol på bar hud.

Ikke aktuelt å gå for en spesifikk måned. For gammel til å hoppe over prøveperioder bare pga noe såpass lite viktig. Det er fordeler og ulemper med alle årstider.

Jeg har to februarbarn. Greit å ha perm hele våren og sommeren, men det er dritt å ha en baby under 6 mnd når det er sommer. Ikke skal de ha sol på seg, og ikke kan de ha solkrem, og vanskelig å kle på i vogn/sele uten at de skal bli for varm men samtidig ikke få sol på bar hud.

Ikke aktuelt å gå for en spesifikk måned. For gammel til å hoppe over prøveperioder bare pga noe såpass lite viktig. Det er fordeler og ulemper med alle årstider.
Ja, selv om jeg ser for meg måneder som er nedrev en andre har jeg ingen planer om å time det. Håper bare jeg kan bli gravid igjen jeg :)

For min del betyr det veldig lite, men synes September var en fin tid å få barn. Gikk gravid når det var så grusomt varmt fra mai til september, men det gikk overraskende greit. Skulle gjerne hatt a/c hjemme så nettene ble litt greiere, også synes jeg permisjonen ble litt kort, men ellers likte jeg veldig godt å ha første trimester på vinteren (lett å skjule) og fødsel på høsten. Mange fine trilleturer samtidig før høsten kom :)

Back
Topp