Beste måneden å få baby

Fikk i August, syns det var helt perfekt! Fantastisk å gå i lette kjoler og sandaler som høygravid:hilarious:

Første fikk jeg i januar, veldig behagelig med tanke på graviditeten. Slipper og fryse i begynnelsen og svette livet av deg på slutten. Nå har jeg termin i september, og blir høygravid på sommeren, merket at jeg sliter allerede i varmen, og frøys mye i begynnelsen
Eneste med vinterbarn er jo at permisjonen er jo over et halvt år før barnehagestart i august.
Om jeg hadde kunne velge så hadde jeg fått i mai, men ikke alltid det klaffer når man ønsker det :p;)

Har to barn, en født i september og en i november. Synes september var helt perfekt da det ikke er for varmt ute lenger, men heller ikke for kaldt så en slipper å kle på barnet så alt for mye når det er nyfødt.

Min første er født i April, det syns jeg var ett helt supert tidspunkt. Nestemann kommer til Desember, tror det skal bli veldig koselig også, så vil hun i tillegg være passe stor når sommeren kommer for det var litt stress med første da det var utrolig varmt første sommeren og hadde en som ikke likte vogn:happy:
Har en i desember. Det var kjempe koselig!! Fikk hele sommeren med pjokken, hadde permisjon frem til oktober :) vi måtte betale bhg plass fra august til desember uten at han gikk der for å få plass, men det gikk bra :)

Mine er født i mars, april, mai og juli.
Og så blir det februar denne gangen.. var VARMT å gå gravid i juni/juli husker jeg..
Vår-barna mine kom i en bedre årstid mtp graviditet OG den første tiden syns jeg ;)

Eldstemann er født i mars. Det var perfekt å gå høygravid på vinteren og da babyen var født var det fine værforhold. Hadde ikke bil den gangen og trillet overalt, så er glad babyen ble født på våren. Pga litt forsinket språk/språkforståelse er jeg veldig glad for at hen ikke ble født senere på året og dermed får litt ekstra tid på seg med tanke på overgangene til hhv. storebarnsavdeling og skole. For meg var det også absolutt ideelt mtp barnehagestart!

Minsten er født i september. Det eneste minuset jeg kommer på er at det var pyton å være høygravid på sommeren. Var også litt kjipt at babyen var så liten i forkjølelsessesongen, men kom oss jo gjennom det også. Vi var jo omtrent bare inne den første tiden og sånt sett var det veldig kjekt med høstbaby.

Egentlig synes jeg begge månedene var fine å få baby i, men hadde nok holdt en knapp på mars/april om vi kunne velge :)

Første kom i februar og syns egentlig det var topp, var mildt i feb/mars så fikk en god start med fine turer uten at det var for varmt, men syns det var forferdelig med første trimester om sommeren, varmen gjorde meg enda kvalmere og taklet ikke lukten av grill.

Nå håper jeg å bli gravid aug/sept så er jeg kanskje over kvalmen til jul og hyggelig med vårbaby selv om en stor del av familien er født nettopp mai/juni...

September var ganske perfekt, og bedre enn desember ifølge egen erfaring.

den babyen som ble født under en hetebølge i september har vært mye mer medgjørlig i varmt vær senere enn den som ble født i en uvanlig kald desember.
Desemberbabyen var hysterisk den første sommeren. Det var altfor varmt.

Elles synes jeg februar-mai virker fint.

Satser på april-september. Har unger før og etter det fra før og håper å treffe på midten denne gangen

Stemmer xsmile5 en kald øl i sommervarmen som jeg kan nyte før graviditet. Kan lett droppe den, men da kan jeg ikke skjule en graviditet.
Jeg trodde du skulle nyte somnerpils i permisjonen jeg :sorry:

Jeg tenker april er en god måned. Da får jeg forhåpentligvis en fin permisjonstid med bra vær. Mannen min har fått den beste tiden i begge permisjonene til nå, så litt misunnelig der :p

Første min er født i april og andre i august. Ville lett valgt april igjen! Eller kanskje mars. For å få permisjonen på vår/sommer/høst:p

Kan det å :happy119 kan mest sannsynlig ikke amme uansett.
Jeg ville nytt den selv om jeg ammet jeg, men med min første hadde jeg ikke ork før etter mange måneder (kolikk ++) og nr 2 var november novemberbarn så lite relevant med sommerpils

Har alltid tenkt at vårbaby må være perfekt, typ fra slutten av februar-mai.
Men så har jeg nå erfart at dette ikke kan planlegges, og venter nå en novemberbaby. Tidlig i november riktignok. Og tenker det blir helt fint <3 Måneden hun blir født er det som bekymrer meg minst.

Har gjennom jobb som bhg.lærer sett at selv om det er stor forskjell på barn avhengig av om de er født tidlig eller sent på året, så er det ikke gitt at alle som er født sent på året "henger etter" i utviklingen. Så det bekymrer meg ikke.

Nr 1 er septemberbaby, noe som var veldig deilig mtp på været rett etter fødsel, perfekt trilletur vær. Men jeg døde av varme den sommeren før jeg fikk henne:laughing002 Og det året hun kom (2012) så fikk jeg ikke bhg plass det året hun ble 1, så måtte være hjemme med henne til hun var nesten 2. Men det passet fint da og lot seg tilfeldigvis gjøre :) Nr 2 kom i juli, og det var også helt fint mtp på barnehage osv. Men det var veeeeldig varmt etter han kom, så bekledning i vogn osv var litt "stress", samt jeg ikke fikk bade (ego, i know :p ) Nr 3 kom i april, og det var fantastisk :) Hele våren, sommeren hjemme, mange trilleturer osv. Oppstart i bhg når han var 16 mnd. Skulle gjerne ventet, men det lot seg ikke gjøre da :)

Vi planlegger jo en nr 4 nå, og tenker å starte august - september denne gang, og satser på mai/juni baby om vi er heldige :) Blir ikke før det da jeg skal bli ferdig med noe skolegreier til sommeren :)

Back
Topp