Beste måneden å få baby

April hadde vært perfekt :smiley-angelic006 da får jeg hele juni og nesten hele juli med sommerpils (ikke at det er veldig viktig), man er ikke såååå stor jul og nyttårsaften, så gaveshopping går greit. Kan bade sommeren etter fødsel fordi det har gått noen uker. Kjenner ikke mange født den mnd. Og det passer perfekt mtp permisjon, da slipper vi å strekke den for å få barnehagestart august 2023.
Så kunne man bestilt, så hadde jeg bestilt april :laughing002 Ulempen må være tøy om vinteren og glatta :eek:

April hadde vært perfekt :smiley-angelic006 da får jeg hele juni og nesten hele juli med sommerpils (ikke at det er veldig viktig), man er ikke såååå stor jul og nyttårsaften, så gaveshopping går greit. Kan bade sommeren etter fødsel fordi det har gått noen uker. Kjenner ikke mange født den mnd. Og det passer perfekt mtp permisjon, da slipper vi å strekke den for å få barnehagestart august 2023.
Så kunne man bestilt, så hadde jeg bestilt april :laughing002 Ulempen må være tøy om vinteren og glatta :eek:
Sommerpils?

Håper aller mest på juni, for å få sommeren i perm :playful: Fikk august sist, og synes egentlig det var helt supert, spesielt mtp barnehagestart. Alt mellom juni og oktober er helt innafor (hvis man kan velge)

Jeg blir skikkelig frossen i første trimester, så det hadde vært greit å legge det til sommeren. Og så blir jeg veldig varm i tredje trimester, så det hadde vært greit å unngå det på sommeren. Jeg har så langt gjort det motsatt. :p Men april/mai virker veldig greit!

Tenker mars/april :) for da det ikke så mange mnd til aug og evt barnehagestart. Liker ikke å sende 1åring i barnehagen, syns de er litt små. Slipper å gå høygravid om sommeren. For det er noe herk i varmen! Og fint med trilletur med nyfødt på våren.

Syns januar var helt perfekt! Passer med noen korte trilleturer i starten, og så går det gradvis mot varmere tider når det faller seg naturlig å begynne å gå lengre turer. Er jo uansett mye inne i starten, kjedelig å ha det på vår og sommeren. Også digg å ha kidden hjemme til august året etter (for dem som kan det). Passet veldig fint med gradert permisjon og ulønna permisjon når den tiden var ferdig. Også får man jo kontantstøtte etter fylte året, og det er jo en fin hjelp :) Har termin i februar denne gangen og (kom litt tidlig sist) og kunne ikke vært mer fornøyd med timinga ❤️

Jeg har en i mai og en i oktober og likte egentlig oktober best :) i vintermånedene var baby så liten og det funker fint å være inne, og da utforskertrangen brøt ut og babyen begynte å ville være mer aktiv var det blitt varmt og sommer :) var litt motsatt med mai-babyen. I tillegg var det supervarmt den sommeren mai-baby var nyfødt og det var litt pes. Og likte bedre å gå høygravid tidlig høst enn tidlig vår (lå så mye is lenge). Men begge var egentlig fint, altså :) og mai-babyen vil nok være mer takknemlig enn oktober-babyen når vedkommende er 17,5 :hilarious: nå blir det januar/februarbaby og det blir vel fint og tenker jeg! Optimale hvis jeg kunne valgt er kanskje sen august/tidlig september - men her må jeg ta til takke med det det blir, gitt :D

Jeg håper jeg er gravid denne pp'en slik at jeg får februar/mars-barn. (går alltid 1 uke over tiden for fødsel). Jeg har et barn som er født april og juni fra før, og har selv bursdag i mai. Da slipper jeg å gå høygravid på sommeren, og kan nyte en kald vinter, samtidig er våren rett rundt hjørnet når jeg har født og kan begynne å trille tur.

Syns januar var helt perfekt! Passer med noen korte trilleturer i starten, og så går det gradvis mot varmere tider når det faller seg naturlig å begynne å gå lengre turer. Er jo uansett mye inne i starten, kjedelig å ha det på vår og sommeren. Også digg å ha kidden hjemme til august året etter (for dem som kan det). Passet veldig fint med gradert permisjon og ulønna permisjon når den tiden var ferdig. Også får man jo kontantstøtte etter fylte året, og det er jo en fin hjelp :) Har termin i februar denne gangen og (kom litt tidlig sist) og kunne ikke vært mer fornøyd med timinga ❤️

Har akkurat samme tanker som deg! Veldig glad for at det klaffa for meg sånn at termin blir Januar. Syns det er mange fordeler både når babyen er liten,men også at barnet faktisk er blitt over 6,5 år når de starter på skulen:happy:

Vi prøver å planlegge å få termin mellom juni og september, hovedsakelig pga barnehageplass. Har ikke råd til feks 6 mnd ulønnet perm. Men er forberedt på at det kan bli sånn likevel så har startet og spare. Fikk i januar sist, og det var mange måneder på lite penger. Selvom jeg er veldig fornøyd med at hun begynte i barnehage når hun var 1,5 år, og på skolen når hun var 6,5. Men sjeldent noe går som planlagt uansett

Om jeg kunne valgt ville jeg gjerne tatt januar til april :)

Har en født i januar og en født i mars, synes begge deler var fint, sørlig med tanke på at barnehagestart blir rundt 1,5 år :) så januar til april synes jeg har vært perfekt. Men så har jeg ikke prøvd noe annet heller da og det finnes positive og negative ting med alt tenker jeg!

Stemmer xsmile5 en kald øl i sommervarmen som jeg kan nyte før graviditet. Kan lett droppe den, men da kan jeg ikke skjule en graviditet.
Eng! Var lettere å skjule når jeg ble gravid i slutten av august enn nå som jeg ble gravid i mai:p
Å få baby i mai var perfekt. Kunne drikke vin hele sommeren før jeg ble gravid og kunne ta meg noen glass i solen etter jeg fikk henne:smug:
Selvfølgelig ikke noe som er superviktig, men det er jo som det er:angelic: Og vi hat vært heldige som blir gravid fort og kan planlegge litt. Men nå blir det januarbaby og det blir spennende det også:happy::happy:

Min første er født i April, det syns jeg var ett helt supert tidspunkt. Nestemann kommer til Desember, tror det skal bli veldig koselig også, så vil hun i tillegg være passe stor når sommeren kommer for det var litt stress med første da det var utrolig varmt første sommeren og hadde en som ikke likte vogn:happy:

Back
Topp