Beste julebordtriksene?



LETH~ skrev:
ja huff gruer meg til julebordet...vi skal ha den 9.des.
er da 6+6...syns det er litt tidlig å si no da...
Men, de andre 2 årene vi har hatt julebord så har jeg blitt syk, men ikke så syk at jeg har blitt hjemme eller holdt meg unna alkohol.
Såååe, kanskje jeg bare rett og slett ikke kommer på jobb den dagen julebordet er..
veldig usikker.
Vi er bare 6 stk på jobb, så man kan ikke lure seg unna i mengden heller...



Ser vi er like langt på vei:-) og skal på julebord samtidig:-) siden jeg ikke kan lyve og alle på jobben vet st jeg ikke er den som sier nei til et glass eller tre, så blir det hjemmedag på meg. Har ikke lyst å si noe, spesielt etter at vi mistet i uke 9 sist. Det holder ikke å si at jeg ikke er i form, folka mine tar ikke et nei for et nei:-) ikke kan jeg lure meg unna med at jeg må kjøre heller. Har ingen plikter på hjemmebane. Og til daglig tar vi buss til jobb på grunn av manglende parkering. Så hvis jeg plutselig kjøre den dagen av alle dager er jeg busted.
 


bet_ skrev:


MommyMe skrev:
Når jeg var på julebord, gikk jeg bare i baren å kjøpte meg alkoholfri mojitos ;)
Sa jeg hadde hodepine i starten, så drakk ikke vin til maten. Måtte se om formen ble bedre etterhvert. Så da bestilte jeg drammer. Tror ingen fikk mistanke :)


Ja, har tenkt at noe sånt må være det beste. Før vi fant ut at vi var gravide så hadde jeg selvsagt jubla til kollegaene om at småen skulle på overnatting hos bestemor for første gang, så vi hadde både kvelden og neste morgen for oss selv....korttenkt i prøveperioden kanskje
Men satser på at om der er en bar så kan jeg gå bort der med vinglasset og litt diskre spørre om de kan bytte det i et alkoholfritt ett...



Men de kan jo plutselig bli syke i denne forkjølelses tiden?? ;-) en hvit løgn er lov når man er gravid;-)
 
Eg veit enda ikkje korleis eg skal løyse det her.. Eg er med å arrangera heile julebordet, skal være "toastmaster" og kan dermed ikkje være sjuk!! 

Så får vel ta bilen og sei at eg må tidlig opp med snuppa kanskje!! Er berre ei veke til julebordet og, så er berre 7 veker på vei! Men men... det får no berre gå på et vis! :)
 
Ja, var akkurat det jeg og gjorde. Snakka til alle om hvor kjekt det kom til å bli. Første gang begge skulle drikke ilag etter lillegutt ble født. Han skulle på overnatting.
Men i baren gikk det veldig fint å be om om alkoholfri mojito.
Er jo så mye bråk, så ingen hører det. Bare pass på å ikke gå samtidig som noen av de nærmeste.
Billigere ble det og :)
 
Har tenkt meg om og tror jeg kan gå på julebordet likevel. Hodeverk fra morningen av slik at jeg må sove noen timer ekstra. Karrer meg på jobb til rundt lunsj tider. Må jo gjøre litt for å få være med på julebordet:-) Sier jeg har tatt et par piller og at det går greit nå. Men på grunn av uggen form, velger jeg å kjøre. Er jo ikke sikkert jeg orker å være med hele kvelden:-) Under maten kan jeg nippe pittelitt vin, går jo fint det når man skal kjøre mange timer senere. Ikke tror jeg spiren tar skade av et par milliliter vin en gang. Resten av glasset får samboeren, som helt sikkert ikke klager :-) Så får vi sikkert høre det når det blir offisielt om noen måneder :-)
 
Vi har ikke julebord før i januar, så da er saken løst.
Liker ideèn om alkoholfrie drinker, da er det i hvertfall ingen som mistenker noe ;o)
 
Back
Topp