Beste julebordtriksene?

bet_

Glad i forumet
Skal på julebord på fredag med jobben og prøver å finne ut hvordan jeg skal komme meg unna alkoholen uten at noen merker mistanke.
Antibiotika kjøper iallfall ikke jeg lenger, så trenger noe bedre..Bestikke bartenderen til å helle oppi alkoholfritt uten at noen ser det???
Noen bedre...???
 
eg har heldigvis nettopp starta i denne jobben i høst, så ingen kjenner til drikkevanene mine hehehhe...

trur faktisk eg bare tar med en ganske god alkoholfri hvitvin som de selger på polet (en chardonnay) og sier agt må tidlig opp neste morgen og sambo skal  vekk et eller annet...

eventuelt ta en skrukork hvitvin helle ut/helle over den alkoholfrie..men føler det bare blir mere styr .
 
Jeg er så "heldig" at det er omtrent null bussforbindelse hjem, ingen andre som bor nær meg og mannen er hjemme med jenta vår. Så jeg må faktisk bare kjøre jeg :-P

Hva skal dere drikke? Vin eller øl? Du kan jo ha noen ølflasker i veska di for eksempel? Eller ei flaske alkoholfri vin? Og så får du vin i glasset ditt, sitter og fukter leppene med det en stund, tar med deg glasset og går og skyller det og heller over din egen vin? (må sette veska et lurt sted, eller en pose med drikkevarene)

 
Jeg skal i morgenkveld. Tenker å kjøpe meg en alkoholfri vin, og helle over i en annen vinflaske med skrukork. 
 
Jeg blir ferska med en gang dersom jeg ikke drikker. Vi skal ha julebord om 14 dager. Jeg liker ikke å utnytte systemet, men planen er en egenmelding den dagen. Har ikke lyst at noen skal vite det siden jeg er knapt 7 uker da. Har allerede vært forkjølet to ganger denne høsten, så det kommer nok tilbake;-) ingen jobb = julebord = ingen mistanke....forhåpentligvis:-)
 
Kan ikke ta med egen alkohol, vi skal være på et hotell med servering....
Og jeg er glad i vin, så de fleste kommer til å reagere...6 uker på vei...AALTFOR tidlig å si noe!
Uggh, gruer meg!
 


bet_ skrev:
Kan ikke ta med egen alkohol, vi skal være på et hotell med servering....
Og jeg er glad i vin, så de fleste kommer til å reagere...6 uker på vei...AALTFOR tidlig å si noe!
Uggh, gruer meg!



Samme her. Vi skal også være på et hotell:-( så jeg står over i år.
 
jeg tenker at du kan jo bare si at du bare hadde lyst på brus denne kvelden. Si at du ikke har følt deg helt på topp denne dagen. Hvis de begynner å mistenke ditt og datt, så får de bare gjøre det?? det er ikke dems business uansett. man MÅ jo ikke være gravid for å stå over alkoholen en kveld. man kan jo faktisk bare føle seg litt uvel en gang iblandt :)

også om 1-2 måneder igjen når de får vite, så kan dem få lov til å si "jeg visste det" bla bla....da har det jo ingenting å si uansett :)

Dette er jo "værste" som kan skje tenker jeg....og det er jo ikke så galt vel? :)
 
Den saken er allerde løst! Her fattet sjefen mistanke i det jeg sluttet å røyke, så jeg har allerde sagt det, ser ingen grunn til å holde det skjult, selv om det var planen at jeg ikke skulle si noe før rett før julebordet 17. desember.. Men er veldig deilig at di vet det nå, får da vet di også hvorfor jeg er så rar for tiden hehehe :)
 
De jeg jobber med veit det, og dessuten er jeg ikke så veldig glad i alkohol :)) Problemet løst..
 
Ser ut som du har en liten fra før av? Si du må tidlig opp. Dere skal på babysvømming, eller at ingen kan ha minien din. Så du kan ikke ta den helt ut, så da valgte du heller å kjøre, for å slippe kostnadene hjem og sånn?!?
 
Jeg skal kjøre jeg, så det blir ikke noe problem for min del ihvertfall :)) Pluss at jeg nesten aldri drikker alkohol uansett ;))
 
Jeg fikk faktisk flytta julebordet til januar.... Klarte å overbevise sjefen om at det for mye stress for de fleste nå i desember, og at det var sikkert ingen helg som passet for alle (sant det da...) Så vi tar det i januar - og da er det ikke hemmelig mer ;)

MEN.... hadde vi tatt det nå hadde jeg helt over alkoholfri vin i en annen flaske med skrukork... Det har jeg gjort før og den funker bra det ;)
 
Å det der er virkelig stress! 

Forrige gang gikk jeg ned på restauranten i forkant å avtalte av når jeg bestilte meg "vanlige" drinker, så skulle hun lage dem alkoholfrie -funket bra det :)

I år vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg skulle jo egentlig ha vinpakke til maten
-spørs om det blir å skylde på en antibiotikakur denne gangen :)
 
Når jeg var på julebord, gikk jeg bare i baren å kjøpte meg alkoholfri mojitos ;)
Sa jeg hadde hodepine i starten, så drakk ikke vin til maten. Måtte se om formen ble bedre etterhvert. Så da bestilte jeg drammer. Tror ingen fikk mistanke :)
 


MommyMe skrev:
Når jeg var på julebord, gikk jeg bare i baren å kjøpte meg alkoholfri mojitos ;)
Sa jeg hadde hodepine i starten, så drakk ikke vin til maten. Måtte se om formen ble bedre etterhvert. Så da bestilte jeg drammer. Tror ingen fikk mistanke :)


Ja, har tenkt at noe sånt må være det beste. Før vi fant ut at vi var gravide så hadde jeg selvsagt jubla til kollegaene om at småen skulle på overnatting hos bestemor for første gang, så vi hadde både kvelden og neste morgen for oss selv....korttenkt i prøveperioden kanskje
Men satser på at om der er en bar så kan jeg gå bort der med vinglasset og litt diskre spørre om de kan bytte det i et alkoholfritt ett...
 


bet_ skrev:
Kan ikke ta med egen alkohol, vi skal være på et hotell med servering....
Og jeg er glad i vin, så de fleste kommer til å reagere...6 uker på vei...AALTFOR tidlig å si noe!
Uggh, gruer meg!


Fra en Bartender (meg) til dere som fortviler.
Mange gode bartendere lager alle slags virgin (alkoholfrie) drinker som både linger å smaker som alle andre drinker.
Noe som kan fungere spesielt godt vist di har er jo Virigin Strawberry Mojito...:)
osv osv...Da er det ingen som merker noe...:)
Jeg bruker selv å lage disse type "drinkene" til di som ikke vil at noen skal merke noe....:)
 


AudiMamma skrev:


bet_ skrev:
Kan ikke ta med egen alkohol, vi skal være på et hotell med servering....
Og jeg er glad i vin, så de fleste kommer til å reagere...6 uker på vei...AALTFOR tidlig å si noe!
Uggh, gruer meg!


Fra en Bartender (meg) til dere som fortviler.
Mange gode bartendere lager alle slags virgin (alkoholfrie) drinker som både linger å smaker som alle andre drinker.
Noe som kan fungere spesielt godt vist di har er jo Virigin Strawberry Mojito...:)
osv osv...Da er det ingen som merker noe...:)
Jeg bruker selv å lage disse type "drinkene" til di som ikke vil at noen skal merke noe....:)

Så om jeg spør etter "virgin" i baren så skjønner de at det er alkoholfritt uten at jeg må si det? ;-)
 
De fleste skjønner det ja..

Ett tips kan være å bruke den mest erfarne bartenderen så du får noe som smaker bra...:)
Virgin Hawaiien Volcano er også kjempe god...:)
 
ja huff gruer meg til julebordet...vi skal ha den 9.des.
er da 6+6...syns det er litt tidlig å si no da...
Men, de andre 2 årene vi har hatt julebord så har jeg blitt syk, men ikke så syk at jeg har blitt hjemme eller holdt meg unna alkohol.
Såååe, kanskje jeg bare rett og slett ikke kommer på jobb den dagen julebordet er..
veldig usikker.
Vi er bare 6 stk på jobb, så man kan ikke lure seg unna i mengden heller...
 
Back
Topp