"Best" uke for tidlig ul?

Starfish

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Siden OUL antageligvis ikke blir før rett før jul/etter nyttår, må vi nok ta oss en tur på tidlig ul. I tillegg føles det fint med ul før vi deler nyheten.

Tenker ul rundt uke 10 til 12. Da blir det grei avstand til OUL. Har heller ikke noe spesielt behov for å dra før uke 8.

Gyn mente mange dro både i uke 7 og i uke 12, men dét har jeg ikke behov for. Skrekkelig dyrt ville det også blitt :p

Men hva er egentlig "best" uke for å dra dit? Vil jo gjerne se litt når vi først skal svi av de pengene. Men er også klart at vi er utålmodige og gjerne vil fortelle det til foreldre og søsken snart.

Så, hvilken uke mener dere får man mest valuta for pengene? :)
 
Siden OUL antageligvis ikke blir før rett før jul/etter nyttår, må vi nok ta oss en tur på tidlig ul. I tillegg føles det fint med ul før vi deler nyheten.

Tenker ul rundt uke 10 til 12. Da blir det grei avstand til OUL. Har heller ikke noe spesielt behov for å dra før uke 8.

Gyn mente mange dro både i uke 7 og i uke 12, men dét har jeg ikke behov for. Skrekkelig dyrt ville det også blitt :p

Men hva er egentlig "best" uke for å dra dit? Vil jo gjerne se litt når vi først skal svi av de pengene. Men er også klart at vi er utålmodige og gjerne vil fortelle det til foreldre og søsken snart.

Så, hvilken uke mener dere får man mest valuta for pengene? :)

Dette lurer jeg også på :happy: Håper noen her inne har peiling ;)
 
Husker under forrige graviditet så skulle vi ta ultralyd på Jessheim hos en privat lege som er veldig kjent der, og han sa ganske nøyaktig dagene han syns det var best å ta, som man enklest kunne se den nakkefolden ( for å se om det er down syndrom ) og samtidig ganske stor sjangse for å se kjønn :) mener å huske det var 11+ ett eller annet :D

Tenker å ta den samme ultralyden hos han denne gangen også for han var sinnsykt flink og fikk 3D video og masse bilder av fosteret med oss hjem :) tenker jeg ringer rundt uke 7-8 og spør han hvilken dag han syns er best da :)
 
Vi skal ha i uke 7 og 12 :) (og oul, og ca hver tredje-fjerde uke etter det)
Den i uke 7 er kun for å bekrefte liv og hvor mange det er, den i uke 12 er mer nyttig. Da ser man mer, og det kan gjøres endel medisinske undersøkelser :)
 
Fikk tips fra Majorstuaklinikken om å vente til 11+6 for best mulig bilder. Hadde bestilt 10+5, så valgte å stole på det :)
 
Jeg som har opplevd MA før synes det er greit å se at hjertet har begynt å slå og fikk uk i uke 7 forrige gang. Skal ha det denne gangen også. Men single jo ikke se så mye mer enn at det er liv da.
Var også i uke 10 og det var nesten litt unødvendig for kunne ikke se stort mer enn at det var liv da heller. Så ville kanskje ventet til uke 12-13 :)
 
Siden OUL antageligvis ikke blir før rett før jul/etter nyttår, må vi nok ta oss en tur på tidlig ul. I tillegg føles det fint med ul før vi deler nyheten.

Tenker ul rundt uke 10 til 12. Da blir det grei avstand til OUL. Har heller ikke noe spesielt behov for å dra før uke 8.

Gyn mente mange dro både i uke 7 og i uke 12, men dét har jeg ikke behov for. Skrekkelig dyrt ville det også blitt :p

Men hva er egentlig "best" uke for å dra dit? Vil jo gjerne se litt når vi først skal svi av de pengene. Men er også klart at vi er utålmodige og gjerne vil fortelle det til foreldre og søsken snart.

Så, hvilken uke mener dere får man mest valuta for pengene? :)


Vi skal ha ul i uke 11, for da ser man godt hvordan nakkefolden er. Hadde jeg hatt råd, ville jeg gjerne hatt en tidligere en også!
 
Her var det mange gode råd:) Tusen takk!

Ser ut som vi bør gå for ul i uke 11.

Det vil faktisk si at fredagskvelden om seks uker har vi vært på tidlig ul og forhåpentligvis fått vite at alt ser bra ut :) Lenge å vente, men skal vel klare det. Den som venter på noe godt, venter jo ikke forgjeves!
 
  • Liker
Reactions: CHG
Jeg som har opplevd MA før synes det er greit å se at hjertet har begynt å slå og fikk uk i uke 7 forrige gang. Skal ha det denne gangen også. Men single jo ikke se så mye mer enn at det er liv da.
Var også i uke 10 og det var nesten litt unødvendig for kunne ikke se stort mer enn at det var liv da heller. Så ville kanskje ventet til uke 12-13 :)

Greit å vite at en evt tidlig-ul nr 2 ikke behøver å legges så tett etter ul i uke 7. Det skjer jo mye bare på en uke, fascinerende den kroppen vår!

Må være veldig betryggende å høre hjertet når man har vært uheldig tidligere :)
 
Fikk tips fra Majorstuaklinikken om å vente til 11+6 for best mulig bilder. Hadde bestilt 10+5, så valgte å stole på det :)

Gikk du for 11+6 som anbefalt eller 10+5 som først planlagt?

Er jo kjekt med fine bilder når man først er der :D
 
Jeg som har opplevd MA før synes det er greit å se at hjertet har begynt å slå og fikk uk i uke 7 forrige gang. Skal ha det denne gangen også. Men single jo ikke se så mye mer enn at det er liv da.
Var også i uke 10 og det var nesten litt unødvendig for kunne ikke se stort mer enn at det var liv da heller. Så ville kanskje ventet til uke 12-13 :)
Når i uke 7 hadde du ul? Jeg hadde tenkt til å vente til 8 fullførte uker, men trenger kanskje ikke vente så lenge?
 
Jeg har tatt tidligere i uke 7,9,10 og 12. Og uke 12 så vi absolutt best og mest. Hvis vi bare skulle hatt en denne gangen, hadde vi tatt da! :)
 
Tok ul i uke 13 og fikk vite alt om nakkefold, og til og med kjønnet :) dyktig lege på Jessheim :) han hadde rett på kjønnet sist, så blir å bruke han i ca samme uke denne gangen.
 
Tok ul i uke 13 og fikk vite alt om nakkefold, og til og med kjønnet :) dyktig lege på Jessheim :) han hadde rett på kjønnet sist, så blir å bruke han i ca samme uke denne gangen.

Har de lov til å gjøre nakkefoldscanning?
 
Har de lov til å gjøre nakkefoldscanning?
Tok ingen scan, men så på ul om den var fin eller ikke ;) men hadde jeg fått barn med downs syndrom hadde nurket selvfølgelig vært velkommen uansett her :)
 
Tok ingen scan, men så på ul om den var fin eller ikke ;) men hadde jeg fått barn med downs syndrom hadde nurket selvfølgelig vært velkommen uansett her :)

Ok. Visste ikke at de kunne se det uten å måle :)
 
Back
Topp