Besafe izi combi, et spm..

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
Tobias sitter fint i setet, men da han sovner detter hodet forover. Det ser så fælt ut... andre som har det problemet, synes det er ekkelt jeg, ser jo nesten ut som han blir kvalt... det er sikkert ikke farlig men jeg iker ikke at hodet hans detter fremover sånn

Kan kjøpe nakkestøtte på sportsforetning, så slipper du at hodet detter fremover no som han er liten[:)]

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

Så i den korte tiden hun brukte det så bygde jeg det opp litt forran.. 

Det skal man i alle fall ikke gjøre, for da har man ingen garantier for hvordan sete vil reagere i en kollisjon..

ORIGINAL: Emina

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

Så i den korte tiden hun brukte det så bygde jeg det opp litt forran.. 

Det skal man i alle fall ikke gjøre, for da har man ingen garantier for hvordan sete vil reagere i en kollisjon..

Det har jeg spurt om i to butikker, ene dama jeg prata med hadde nettopp vært på kurs i regi av HTS, og fått beskjed om at dette ikke var farlig. Vi har et tynt teppe under, og setet står da like stødig det, får ikke rikka det en cm!

Men til hovedspørsmålet... Tassen er nesten 2 år, og hender hans hode og tipper litt forover når han sover... Prøvde med sånn nakke pute, men det nekta han[&:] Ser det for ille ut så stopper jeg og flytter på hodet litt jeg[;)]

ORIGINAL: snuppa80

Det har jeg spurt om i to butikker, ene dama jeg prata med hadde nettopp vært på kurs i regi av HTS, og fått beskjed om at dette ikke var farlig. Vi har et tynt teppe under, og setet står da like stødig det, får ikke rikka det en cm!

Disse butikkansatte kan jo sååå mye. Selv om de har vært på kurs hjelper ikke det noe særlig.
Nei, hadde ikke stolt på henne fordet!

Man skal IKKE legge noe under sete, uansett hvor bra sete står, eller hvlilken grunn man har til å gjøre det.

Da har man ikke kjøpt et sete som passer til bilen sin da..

Disse butikkansatte kan jo sååå mye. Selv om de har vært på kurs hjelper ikke det noe særlig.

Man skal IKKE legge noe under sete, uansett hvor bra sete står, eller hvlilken grunn man har til å gjøre det.

Ja, noen KAN faktisk sååå mye[8|] Alle som jobber i butikker som selger bilseter er ikke analfabeter vettu...

Ja, noen KAN faktisk sååå mye[8|] Alle som jobber i butikker som selger bilseter er ikke analfabeter vettu...

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=525709

Les denne tråden du, så ser du nok at det stemmer at det finnes mange der ute som ikke aner hva de anbefaler - eller ikke aner konsekvensene av det..

ORIGINAL: Trine82

ikke krangle i tråden min da [:(]    [:)]

Vettu, så lenge noen anbefaler/foreslår noe som kan drepe andres barn, så sier jeg ifra, uansett hvem sin tråd det er! Såpass fortjener de stakkars barna..

Vi har hatt samme problemet helt fra vi begynte å bruke det (han var 8mnd)

Er liksom ikke nok liggestilling på det .....

Greit at det er BEST iTEST og alt sånn derr ...men vurderer sterkt å bytte ut sete med et som har mere liggestilling ...selv om han er 1 år og 7 mnd..

men med exstra nakkepute faller iallefall hodet framover[&:]

Hva skjer om man kræsjer eller blir påkjørt bakfra når hodet henger slik??

ORIGINAL: Trine82

ikke krangle i tråden min da [:(]    [:)]

Vettu, så lenge noen anbefaler/foreslår noe som kan drepe andres barn, så sier jeg ifra, uansett hvem sin tråd det er! Såpass fortjener de stakkars barna..

Unødvendig alikevell!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siden du vet så mye,uten å selv ha egne barn da lurer jeg på om du har snakka med HTS personlig jeg?

ORIGINAL: Emmeline

Man trenger jo faktisk ikke å ha egne barn selv for å lese hva trygg trafikk anbefaler. Vet også at søsteren min har hørt av hts at det kunne man gjøre, mens alle andre produsenter og trygg trafikk sier at man ikke skal gjøre det.

Nettopp.
HTS er ganske håpløse noen ganger[:'(]
Sikkerhet kommer først - ja jøss!

Nå har jeg sendt mail til:

Trygg Trafikk
HTS
Britax
NTF

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/01/bygge-opp-under-barnesetet.html

Jeg har kontaktet Trygg Trafikk fra før av og svaret de gav meg står i linken til Emina. Jeg kan dessverre ikke tro på at HTS sier det er greit å bygge under setet med et teppe, det kan jeg aldri tenke meg at de mener. De vil få store problemer om noe hadde skjedd i en ulykke og det hadde kommet frem at de selv hadde anbefalt forbrukeren å bygge under med et teppe.

Trine82:
Når det gjelder henging med hodet så er det ikke farlig så lenge ikke hodet henger utenfor setet, dette har jeg også spurt Trygg Trafikk om. Svaret kan du lese [link=http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/01/barnet-henger-med-hodet-i-setet.html]HER[/link]
Et alternativ er en nakkepute som andre foreslår.

Dette er en av grunnene til at jeg alltid gir rådet prøv setet i bilen først, gjerne med barnet sittende i. Dessverre blir noen seter veeldig bratte i bilen.

På mitt sete, har izi comfort, kan jeg vippe hele sete ned og opp, om han sover litt i bilen regulerer jeg bare sete opp, da har han kroppen innover lissom[:D]

Back
Topp