Besøk utenfor leggetider

Vi har klokken som ett utgangspunkt , men vi lar den ikke bestemme punkt og prikke. Selvfølgelig så er det minis behov forran allt annet.;) Min er nå 2år og sovner ca kl 1900 hver kveld. Men blir vi bedt bort på middag den ene gangen i mnd så justerer vi bare oss rundt det. Enten så legger mini seg i en seng, eller så er han oppe en time eller to ekstra. Når det er så sjeldent så er det koselig for alle parter, her i hus :)
 
Last edited:
Han på fire har enkelt justert seg og klart fint å sovne i bilen også legges over i sengen så ingen problem her i gården
 
Vi har blitt invitert bort og sånn. Men det har heller blitt til at vi avlyser/side nei da frøkna er super dårlig på å sove andre steder. Vi sover endel hos min pappa og det går fint. Som flere over har nevnt så lenge vi skal sover over er det annerledes og noen barn takler fint å utsette leggingen -sovne litt for å så sove videre men det gjør ikke frøkna mi. Jeg er hjemmekjær så bryr meg ikke om å være hjemme på kveldstid :happy: pluss alt er for en periode :angelic:
 
Drar hjem til leggetid. Har 2 gutter som våkner lett om vi prøver å flytte for mye på dem etter de er sovnet. Er uansett bare for noen år de legges så tidlig; om vi vil være sosiale så inviterer vi heller venner på besøk til oss som enten ikke har barn eller såpass store barn at de legges senere enn våre :). Vil vi skifte stue så bytter vi på å dra ut på kveldstid eller møtes på formiddagene i helger :)
 
Vi har ei som er ekstremt vanskelig å få til å sove, og hun er helt avhengig av rutinene sine. Hun har vært sånn hele livet, så fra hun var 4 mnd har vi måtte være hjemme fra kl 18 for å roe ned og forberede legging 18.30. Hun sovner ikke i boken, og kan heller ikke flyttes sovende uten å våkne, så vi har bare blitt nødt til å ghøre det sånn. Vi har ofte besøk hjemme rundt legging og det går helt fint. Vi hsr bare innstilt oss på at det er sånn det blir i noen år framover.
 
Når babyer/ barn har fått faste leggetider. Hva gjør dere da hvis dere er invitert på besøk til noen utenfor sove/ leggetider? Er man kun hjemme og inviterer folk til seg når man har små barn? Eller legger dere barnet der dere er ? Synes det er tidlig å skulle være hjemme 1830 hver dag
vi er hjenme etter leggetid. slik er det å ha barn.
 
Jeg spør av nysgjerrighet, da lillemor fremdeles er i magen.
Men tror dere at hvis dere hadde tilvent barnet det helt fra starten, det å sove borte osv. At de hadde klart det? Eller hadde det ikke hjulpet, for barnet har vært følsom/hjemmekjær/rutineavhengig/e.l fra starten av, så hadde ikke spilt noe rolle uansett hva dere hadde prøvd på?
vi prøvde! unge nr1 kunne sove i vogna borte. nr 2 er for sensitiv og må ha ro og fred i kjente omgivelser for å finne roen.
 
Back
Topp