Besøk på sykehuset

På sykehuset er det kun far, søsken og besteforeldre som får lov til å komme. Rekner med far er der stort sett hele tiden, imens besteforeldrene tar en tur innom om de ønsker. Vil jo egentlig ha mest mulig tid bare vi tre i starten, så synes det er fint at sykehuset har strenge regler.
Tanter og onkler får komme på besøk etter vi har kommet hjem :)

Har også sagt til venner at vi helst vil si ifra når vi er klar for besøk, så jeg håper for all del at de vi kjenner som pleier å renne ned dørene her uten å si fra først kanskje tenker seg om to ganger. Plagsomt nok uten bebis i hus!
 
Så lenge jeg har en normal fødsel så havner jeg på barselhotellet og da vil jeg gjerne ha litt besøk. Men siden dette er nr 2 så håper jeg at vi slipper å være mer enn ett par netter på sykehuset så da rekker man jo ikke så mye besøk. Eneste som er sikkert er at storebror skal få komme å hilse på lillebror og da kommer han sammen med mine foreldre som passer han. Blir det tid til det så får min eldste søster komme samt et par av mine beste venninner, hvis ikke kommer de så snart vi kommer hjem :)
 
Forrige gang fikk vi besøk av foreldrene våre, mine besteforeldre og søsken på barsel. Deretter så vi ingen de neste 2 ukene. Det passet oss egentlig kjempebra, syntes det var mye bedre å ta imot besøket på sykehuset enn hjemme. Det var først da vi kom hjem at jeg syntes det ble tungt å ha baby :p

Satser på noe det samme denne gangen, hvis formen min er oppegående nok da ;)
 
Blir vel besøk av mamma, ene søstra mi med mannen, siden de kommer nedover til oss for å passe storebror når vi er på sykehuset. :) Har ikke familie i nærheten på noens side.
 
Håper det kommer besøk på sykehuset jeg da, var så stolt sist at hele verden gjerne kunne kommet på besøk :) men selvfølgelig, er formen på bunn hos meg/baby blir det nok anderledes. Får se det ann tenker jeg
 
Vi hadde i utgangspunktet sagt nei til besøk, da det er vanskelig å vite hvordan det går. Endte opp meg å få besøk av svigers og svigersøster dagen etter, følte det var helt greit :)
 
Vi tenker å se det an litt. Det hadde jo vært veldig koselig med besøk, men jeg er førstegangsfødende og litt engstelig for at jeg kommer til å være helt utmattet, sydd og det hele. Har vært et par ganger på sykehus før og var så dårlig da at jeg bare ville være alene. Så jeg tenker at det er greit at man i utgangspunktet ikke vil, også sier vi heller i fra at: "Nå er vi klare for besøk!" hvis alt går helt fint og jeg er i form og får til ammingen. Det blir antagelig fullt nok av folk når vi kommer hjem, så det kan hende de dagene på barsel blir litt deilige å ha for seg selv.

Signerer den :)
 
Me tenke besteforeldre viss formen e grei. Kanskje skriva i meldingen når me sende at bebi e komt te verden at me seie ifrå når me i klare for besøk, sånn at dei ikkje plutselig berre står dar!
Ka tenke de om evt nevøa og niese på besøk? eg syns da blir for tidlig. Og kanskje mest pga at da e masse snørr ol på dei tider. Ikkje alle foreldre so tenke på at da kan smitta...
 
Me tenke besteforeldre viss formen e grei. Kanskje skriva i meldingen når me sende at bebi e komt te verden at me seie ifrå når me i klare for besøk, sånn at dei ikkje plutselig berre står dar!
Ka tenke de om evt nevøa og niese på besøk? eg syns da blir for tidlig. Og kanskje mest pga at da e masse snørr ol på dei tider. Ikkje alle foreldre so tenke på at da kan smitta...

Vi også tenker besteforeldre, Men også tanter og onkler. Jeg har sagt at jeg i utgangspunktet ikke ønsker barn på besøk da fokuset fort kan rettes mot de. jeg syntes det er litt tidlig med små barn som helt sikkert ønsker å holde osv. Samboeren var ikke helt enig i det til å starte med, men han har vendt seg til tanken og forstår at det fort kan bli litt mye på de korte dagene vi skal være på sykehuset. Vi har tenker at det er utgangspunktet også kan vi heller invitere om vi ser at vi ønsker mer besøk enn å avinvitere noen. :)
 
Vi også tenker besteforeldre, Men også tanter og onkler. Jeg har sagt at jeg i utgangspunktet ikke ønsker barn på besøk da fokuset fort kan rettes mot de. jeg syntes det er litt tidlig med små barn som helt sikkert ønsker å holde osv. Samboeren var ikke helt enig i det til å starte med, men han har vendt seg til tanken og forstår at det fort kan bli litt mye på de korte dagene vi skal være på sykehuset. Vi har tenker at det er utgangspunktet også kan vi heller invitere om vi ser at vi ønsker mer besøk enn å avinvitere noen. :)
Ja da e lurt! E liskom vanskelig å sei kossen formen min e, kossen baby e osv, 3 fystegangs so alt e nytt for meg ;) men ja lurt å heller invitera dei ein følefor når ein ser an situasjsonen!
 
Reglene her på sykehuset er barnets besteforeldre og søsken. Har prøvd å informere resten av familien om dette, men de godtar verken det eller at det finnes noe som heter visittid en time om dagen. De snakker om å bryte seg inn...! jeg blir helt oppgitt og samme hva jeg sier så hjelper det ikke, null forståelse for at reglene kaaanskje finnes for en grunn :p Jeg truer til og med med å ikke fortelle at babyen er født slik at de ikke får komme på besøk før vi er hjemme :p men jeg blir iakttatt samme hvor jeg går, får omtrent telefon om hvor jeg skal hvis de ser bilen kjøre fra huset! Haha :p

Dette er familie som jeg gjerne tar imot besøk av altså, vi er nære, men vil gjerne se an formen og høre med sykehuspersonalet om det er greit siden de har regler der. Det er faktisk en grunn til reglene, og det synes jeg man skal respektere....
 
Reglene her på sykehuset er barnets besteforeldre og søsken. Har prøvd å informere resten av familien om dette, men de godtar verken det eller at det finnes noe som heter visittid en time om dagen. De snakker om å bryte seg inn...! jeg blir helt oppgitt og samme hva jeg sier så hjelper det ikke, null forståelse for at reglene kaaanskje finnes for en grunn :p Jeg truer til og med med å ikke fortelle at babyen er født slik at de ikke får komme på besøk før vi er hjemme :p men jeg blir iakttatt samme hvor jeg går, får omtrent telefon om hvor jeg skal hvis de ser bilen kjøre fra huset! Haha :p

Dette er familie som jeg gjerne tar imot besøk av altså, vi er nære, men vil gjerne se an formen og høre med sykehuspersonalet om det er greit siden de har regler der. Det er faktisk en grunn til reglene, og det synes jeg man skal respektere....
Gurimalla! Har dei ikkje høyrt om respekt for den so nettopp har fødd:eek: skjønna at dei vil helsa på dåka, men alt til sin tid. Ein veit jo aldri korleis formen din eller baby e heller. Og mange so vil vera åleina og bli kjent med kvarandre desse dagane og ei stund itte ein e komt heim. Ka med å sei at de sende medling når de e klar for besøk. Dei kan jo ikkje busa inn på sykehuset å forlanga å besøka dåka heller. Går kanskje an å sei te personellet at de ønsker ingen besøk uten godkjennelse..
 
Gurimalla! Har dei ikkje høyrt om respekt for den so nettopp har fødd:eek: skjønna at dei vil helsa på dåka, men alt til sin tid. Ein veit jo aldri korleis formen din eller baby e heller. Og mange so vil vera åleina og bli kjent med kvarandre desse dagane og ei stund itte ein e komt heim. Ka med å sei at de sende medling når de e klar for besøk. Dei kan jo ikkje busa inn på sykehuset å forlanga å besøka dåka heller. Går kanskje an å sei te personellet at de ønsker ingen besøk uten godkjennelse..
Det jeg har sagt er at jeg vil se an formen min først, og snakke med personalet først om det er lov. Vet ikke om de tuller, men frykter det er sant at de kommer til å buse inn så fort babyen er et ute! De har til og med lagt plan om hvordan de skal "lure" personalet til å slippe dem inn om de blir stoppet i døra :laughing002 Morsomt nå, og jeg håper for guds skyld det bare er tull, men kjenner jeg blir litt stressa nå når det nærmer seg :p Ikke fordi jeg ikke vil ha besøk av dem, men fordi det blir flaut å være den dama som har de bråkete pårørende som bryter seg inn :smiley-ashamed005
 
Superklar for masse besøk både på sykehus og hjemme. Det har vært kjempefint med besøk når våre to tidligere barn har blitt født. Sååå stolt over å vise frem miraklene ☺️ Det er jo så kort tid de er ordentlig nyfødte i utseende, så må få vist frem til de som vil se.
 
Nå fødte jo jeg i går, og står fortsatt på ingen besøk :p eller storesøster kommer en tur nå snart, men andre får vente til vi er hjemme. Fødselen fikk fort og fint, men det er slitsomt på barsel enda vi har familierom, men det er legebesøk og det er pumping og det er flaskemating og info her og info der :p veldig glad vi får så god oppfølging altså, men det tar litt av energien :) i morgen står det ikke noe speiselt på planen her for oss annet enn pumping og mating og det gleder jeg meg til, full ro med lillebror :)
også skal vi mest sansynlig hjem på onsdag og da tar vi nok i mot besøk fremover :)
 
nærmeste familie får komme, type storesøster, besteforeldre og tanter/onkler. Oldeforeldre og venner får vente til vi er hjemme :)
 
Back
Topp