Besøk på sykehuset

Enhjørning

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
skal dere ha besøk på sykehuset etter at ungen(e) er født, eller venter dere med det til dere er hjemme?

Vi skal ikke ha besøk, hadde det ikke sist heller.

Det er ikke lov for andre enn barnefar og barnetssøsken å besøke inne på barsel, så alt annet besøk må foretaes i kantina eller gangene, og sist hadde vi familierom så da bar jo samboer med oss hele tiden, håper vi får det denne gangen også :)

Det var så deilig å ha de dagene på barsel bare oss 3, kunne virkelig være i vår lille boble og bare konse om oss før vi dro hjem og tok i mot besøk og hverdagen sakte men sikkert startet. Denne gangen har vi jo ei fra før så hverdagen starter jo enda kjappere når vi kommer hjem nå, så vil ha de få dagene på barsel til bare oss :)

Og det er nok av folk som vil komme på besøk så fort vi er kommet innenfor døra hjemme ;)
 
Last edited:
Vi har sagt at nærmeste familie + et vennepar av oss er hjertelig velkommen! :) Synes det er superkoselig at noen vil komme innom å treffe den ferske verdensborgeren! :)
 
Vi tenker å se det an litt. Det hadde jo vært veldig koselig med besøk, men jeg er førstegangsfødende og litt engstelig for at jeg kommer til å være helt utmattet, sydd og det hele. Har vært et par ganger på sykehus før og var så dårlig da at jeg bare ville være alene. Så jeg tenker at det er greit at man i utgangspunktet ikke vil, også sier vi heller i fra at: "Nå er vi klare for besøk!" hvis alt går helt fint og jeg er i form og får til ammingen. Det blir antagelig fullt nok av folk når vi kommer hjem, så det kan hende de dagene på barsel blir litt deilige å ha for seg selv.
 
Vi er litt frem og tilbake egentlig.. vil at våre foreldre skal komme, men usikker på våre søsken og venner, det tror jeg vi får se an når vi er der. Bedre hvis vi kan sende melding at de kan komme:)
Er førstegangs, vet ikke hvordan det blir og vil nyte det mest mulig<3
 
Denne gangen er det kun storesøster som skal få komme på besøk - noe som er selvsagt! Sist var jeg totalt utslitt og skulle i etterpåklokskapen gjerne ha vært mer tydelig på at jeg trengte tid til å komme meg, alene sammen med babyen og pappaen. Istedenfor ble vi nedrent av besteforeldre som ikke ga beskjed i forkant at de kom :( Litt verre å si fra at de ikke fikk komme inn når de stod på døra. Nå som det er andregangs blir det jo også kortere liggetid på sykehuset/barselhotellet etterpå, så den tiden skal vernes!
 
Vi har ikke noe særlig familie i nærheten, så vi blir bare oss på barsel. Deilig, egentlig :) Det blir fort nok besøk når vi kommer hjem..
 
Har også den bekymringen om hvordan formen min vil være. I tillegg så kjenner vi jo ikke dette lille nurket, så det er så mye komme seg inn i som førstegangs! Men, hvis formen er grei vil nok mine og hans foreldre å komme i det minste så får vi se med resten. Har ikke stor søskenflokk på min side, er verre med mannens så vet ikke helt om jeg orker at alle skal strømme på heller. Noen må bare vente til vi er litt varmere i trøya hjemme :)
 
Jeg vil ikke ha besøk på sykehuse denne gang! Vil bare slappe av med lillesøster, storesøster og mannen før hverdagen kommer stormende tilbake :)

Vet ikke helt hva mannen syns om dette, da han sikkert gjerne vil ha besøk og vise frem den nye dattera hans, mens jeg ønsker å bare holde det for meg selv; den kostbare første tiden :p
 
Vi skal ha :) søsken av bebisen og besteforeldre i hvertfall :) men er jeg i fin form, så kommer vi raskt hjem :)
 
Nå kommer det litt ann på når disse to små bestemmer seg for å komme men jeg regner med at pappaen blir med oss på barsel visst vi får familierom eller enerom også at da de som har de tre andre kommer med de :) så de får hilse på de nye småsøskene sine :)
 
Sist var det kun far som kom, da vi ikkje hadde familie i nærheten. Forhåpentligvis får vi litt besøk denne gangen :)
 
Regner med at mamma, svigers og lillesøster kommer en tur innom. Ellers tviler jeg på at jeg får besøk på sykehuset.
 
Og selvfølgelig mannen min❤️
 
Jeg hadde nesten ikkeno besøk sist, å da følte jeg at jeg var mye alene. Vi blir jo overflyttet til sykehushotellet, å da er det jo grei mulighet for besøk. Så jeg vil gjerne ha besøk på sykehuset og heller mindre hjemme den første tiden. På sykehuset går jeg jo til dekket bord, og slipper all oppvartning mm. som jeg/vi da må gjøre hjemme
 
Vi har egentlig ikke diskutert det. Men min familie tar det som en selvfølge at de kan komme, selv med en tre timers kjøring til sykehuset. Svigers er litt mer reservert og kommer nok kun om de får invitasjon. Orker ikke svigerinner svogre nieser og nevøer.
 
Vi tar ikke imot besøk første 3-6 dagene, og alle er informert :) alle synes dette er dumt, for alle tok det som en selvfølge at vi tar mot besøk med engang men vi ønsker første dagene vi fred aleine med vår frøken!
 
Regner med vi får besøk av nærmeste familie fra begges sider på sykehuset, dvs i tillegg til babys storesøstre kommer sikkert mine foreldre, svigermor og samboer, svigerfar og samboer, og de av våre søsken som har anledning til å komme. Syns det har vært koslig med besøk av dem de andre gangene jeg har vært på barsel. Godt og uanstrengt forhold til dem alle sammen, og de har vært flinke til å være kort tid av gangen. Hvis formen min blir dårlig eller det blir noe annet spesielt kommer jeg til å si fra om jeg ikke orker besøk.
 
Vil heslt ha besøk av nærmeste familie, men det blir mange det óg, for både jeg og sambo har litt stor familie, jeg med 4 søsken, og han med 3.. og alle oldeforeldre! Kjenner bare nå ved tanken på det blir jeg sliten!

Og å sitte der helt ustellet og å lære å amme rett og alt, huff, jeg blir så stressa :(

Kan hende jeg bare gir de beskjed om hvem som kan komme og ikke når jeg har født og sett hvordan formen er:)
 
Vi kommer til å se ann etter ungen er født. Er førstegangs, så aner ikke hva vi har i vente. Kan også hende vi trenger tiden på sykehuset alene. Hvem vet.
 
Storesøster skal selvfølgelig få komme på besøk. Og da kommer vel foreldrene mine også. Om det blir et kort opphold, så blir det vel med det, så får resten av familien komme på besøk hjemme :)
 
Back
Topp