Besøk osv

Tror ikke det, sjekk ordboka

For kort tid siden. Tid er et relativt subjektivt begrep. For noen er tre måneder nylig, for andre er det ikke det. Når ingen nærmere tidsangivelse er gitt, står jeg fritt til å tolke nylig slik jeg føler for. Slik jeg tolker HI er dette noe som har skjedd flere ganger, og da er ikke barnet helt nyfødt lengre.

Om mor ikke gidder å henge med svigers, må nesten far få lov til å ta med barnet til sine foreldre alene.

Jeg forstår det føles urettferdig, men jeg synes det er innenfor å velge å ikke ønske å overnatte hos svigers når man har en nyfødt baby. Klar det er urettferdig og skjevt fordelt. Men jeg tenker hvis mor i denne sutuasjonen ikke enda ønsker å overnatte hos andre, så tenker jeg det bør være greit. Som regel er det mor som gjør mestparten av jobben, hun ammer, våker på natt og kroppen har nylig gått gjennom en stor påkjenning og er i endring og man er i en sårbar situasjon. Jeg ville gitt svigermor en åpen invitasjon til å besøke hjemme hos hennes foreldre og heller tilbringe tid sammen der alle sammen.

På sikt når barnet blir større synes jeg ikke det er innenfor, da bør man dele å være halvparten hos hver evt. dele seg og ha barnet halvparten av tiden hver.

Back
Topp