Besøk hos naboen etter barna er lagt?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Vi har noen gode naboer som bor vel enn 100-150 meter i fra oss. På området her er det tre hus bare.
Naboen har spurt flere ganger om vi kan komme ned enn tur etter legge tid på vår sønn, bare ta med oss callingen.
Men jeg får meg ikke til å gjøre det. Tenk om det skjer noe.
Hadde dere kunne gjort dette? Gjør dere det?
Hadde jo vært kjempe koselig, og har veldig lyst, men får meg ikke til å forlate huset og tomten etter leggetid. Hadde det vært nabo huset så hadde jeg kanskje gjort det.

kan ikke de heller komme bort til dere, om det er så greit for dem å stikke av fra sovende barn?
Jeg hadde ikke gjort det selv. Henter ikke engang posten etter at ungene har lagt seg.

det hadde jeg aldri gjort nei.  er så altfor alfor redd for brann, kidnapping, osv osv.
mye som kan skje.

Jeg hadde ikke gjort det. Som noen andre sier så tør jeg nesten ikke gå ut og hente posten engang når småen er lagt (nå skal det sies at jeg har diabetes og gubben sover borte i ukedagene, så jeg er LIVREDD for at det skal skje meg noe mens jeg er alene med småen).

Men helt enig, kan ikke de komme bort til dere da?

De har ett annet sove mønster på sine små, de legger seg ikke før elvetiden. Da har min sovet i flere timer allerede:) Så det kan bli litt i det seineste laget for oss. Så vi får bare vente til vi får barnevakt. Kunne tatt med han bort også, hadde de lagt barna i vår tid, men lillemann kan ikke være så lenge oppe, da ødlegger vi mange dager fremover.

De har ett annet sove mønster på sine små, de legger seg ikke før elvetiden. Da har min sovet i flere timer allerede:) Så det kan bli litt i det seineste laget for oss. Så vi får bare vente til vi får barnevakt. Kunne tatt med han bort også, hadde de lagt barna i vår tid, men lillemann kan ikke være så lenge oppe, da ødlegger vi mange dager fremover.

Det hadde jeg aldri gjort nei. Man vet jo ikke om babycallen funker så langt heller selv om det står at den skal det evt.

Godt å se de ikke er bare jeg som ikke synes noe om det da.
Jeg kan jobbe ute i hagen vår, jeg kan sitte på vernadaen osv. Men jeg må vite at jeg hører han uansett.

hadde nok ikke klart det...
dro engang i butikken mens han sov jeg.. og da gikk jeg bare å tenkte på om han har det bra om det hAr skjedd noe så jeg bare løp hjem .. uuff hadde ikke klart å ha de koselig  bare tenkt på mini

I hagen til naboene rundt her, som er rimelig tett så ville jeg fint gjort det.

Men ikke med 100-150 meter til naboene nei. Her er det mer 10-15 meter...

hvis barna deres er så lenge oppe,kan ikke de ta barna med til dere da?

Jeg hadde ikke gjort det! Jeg hadde vært redd for at hun skulle våkne, og begynne og tusle rundt alene i huset uten og finne oss, og uten og begynne og gråte på rommet. Tenk så redd hun hadde blitt!!

Hadde jeg derimot hatt en baby, som ikke kom seg ut av sengen og begynte og gråte før jeg visste hun våknet, så kaanskje.. Men hadde nok tenkt litt på brann og slikt..

Det sier seg vel egentlig litt selv synes jeg. Min sønn kommer ikke til å legge seg om de springer rundt og er våkne.

søteste skrev:
Det sier seg vel egentlig litt selv synes jeg. Min sønn kommer ikke til å legge seg om de springer rundt og er våkne.

men vent nå til din sønn er sovnet da.
mini her hadde ihvertfall ikke våknet om vi hadde fått besøk.
Han er 4år.

jeg har ikke noe problem med det
her var jeg både i fjøse når ungene sov og satt ute på terrasen til naboen mens ungene sov, brukte babycall og satt så jeg kunne se rett ned på huset, er ca 60-80m fra utgangsdøra våres til platingen til naboen
Gubben sjekket collingen her en gang og han kunne dra helt opp til naboen som bor 600m på oversiden av oss og han kunne dra til gården som lå 400m på nedsiden av oss og hørt klart å tydlig hva jeg sa i callingen

Jeg ville testet om babycallen virket på det strekket, er ikke sikkert den har nok signal når det er såpass lang som kansje 150 meter..

Jeg holder på utenfor huset/ på verandaen etter frøkna har lagt seg (men da hører jeg om hun våkner, enten vindu eller dør oppe.
Og hunden må ut på en kjapp tisserunde før vi legger oss. Er alene,så har ingen til å hjelpe meg med det hver dag.. der vi bodde før, sprang jeg full fart rundt det lille feltet, med babycallen på (hadde sjekket at den hadde dekning rundt hele), her vi bor nå, så er jeg vekke kun noen få minutter.. Bruker jo lengre tid i dusjen, er jo ikke sikkert jeg hører henne da om radioen i tillegg står på!

Så hvis callingen har signal, du sjekker alt er av på det elektriske, så kunne jeg ihvertfall godt å svippet innom naboen på en veldig snarvisitt, men hadde ikke stolt nok på callingen til å vært der i timesvis..

evt kan naboene skaffe barnevakt til sine våkne barn ;)

Jeg er vanligvis ingen hyperengstelig hønemor, men hadde nok ikke gått så langt bort fra huset slik at ungene ble alene - uansett alder på barna. Vår babycall sluttet plutselig å virke, og det tok en stund før vi skjønte det... Så jeg stoler ikke på den til å gi beskjed. Akkurat nå er jeg også ekstra påpasselig fordi vår sønn på 20 mnd hadde en plutselig og helt uforklarlig pustestopp for tre uker siden. Tar litt tid å komme over den hendelsen...

Jeg ville ikke gjort det. Stoler ikke på babycall ettersom jeg har opplevd flere ganger at den ikke har virket. Ville dessuten vært redd for brann o.l. Vi har opptil flere jenter som gjerne kommer og sitter noen timer hvis vi vil bort en tur på kvelden. Syns det er verdt det å betale noen kroner for å føle meg trygg på at ungene har det bra...

Back
Topp