Besøk etter fødsel

Her er vi uenige om hvordan vi skal løse familiebesøkene rett etter fødsel.

Min familie bor rett i nærheten, mens samboerens familie bor i en annen kant av landet. Dvs. at de må bo hos oss når de kommer på besøk.

Jeg kjenner at jeg ikke har lyst på noen boende hjemme hos oss de første ukene.

Samtidig føler jeg det blir feil å "nekte" svigerfamilien å komme på besøk. For min familie vil jo ha mulighet til å enkelt kunne hilse på både på sykehuset og hjemme hos oss.

Samboer mener at om vi sier nei til svigerfamilien å komme de første ukene, må vi også si nei til min familie. For han er redd for sjalusi fra sin familie ved at de må vente.

Det er her vi ikke blir enige. Min familie skal jo ikke bo hos oss, kun komme innom og dra igjen når jeg ikke orker mer besøk.
Hans familie vil jo måtte bo hos oss. Og da tenker jeg at de kanskje kan vente et par ukers tid med å komme. For når de først kommer, så vil de jo kunne være med baby i dagevis i strekk...noe ikke min familie vil få (uten at de også kommer og bor hos oss).

Det bør ikke være noen konkurranse om å se babyen først tenker jeg da.
Det viktigste må vel være at jeg som har vært gjennom en fødsel og babyen får ro til å komme oss igjen og bli vant til situasjonen rett etter vi kommer hjem. :dead:

Akkurat samme situasjon som oss, bare at vi er ikke uenige om hvordan vi gjør det. Hvertfall ikke ennå! Vi har ikke snakket så mye om det og jeg kjenner jeg nesten ikke kan ta en avgjørelse før etter fødsel og se an formen, ammingen og babyen. Så her får de beksjed om at de ikke kan bestille billetter eller planlegge tur til oss før etter fødsel.
Men er kjempe vanskelig å skulle nekte svigerfamilie å komme, samtidig som jeg ikke vil/orker ha noen boende oppå meg.

Tror jeg blir å fortrenge problemstillingen enn så lenge.

Ja svigermoren er faktisk en engel. Hun er kjempesøt :angel8 Men shit!!! Jeg husker å ha lest om din ja.. Hun der, skal du holde deg langt unna da. Herregud. Så sykt frekt! :angry9 Merker jeg blir sint langt inni meg!
Jeg syns det egentlig bare er trist. For jeg er liksom ikke så opptatt av hva andre syns om meg. Men er trist for mannen min, som må ha en slik mor :(

Her blir vi ikke å fortelle at babyen er født før vi må - forhåpentligvis kan vi kose oss i fred og ro i flere dager før vi deler nyheten... Skal føde hjemme, og ønsker å nyte denne siste barseltiden på mine premisser ... Det er vår baby, og ingen andre har noe privilegie til å komme på besøk før vi (jeg) er klar for det!

Så enig! Koselig å föda hjemme. Gleder mig till födselshostorien din allereda, hvis du tänker fortelle om den etterpå! Du har ikke födt hemma förr?

Min familie bor rett i nærheten, mens samboerens familie bor i en annen kant av landet. Dvs. at de må bo hos oss når de kommer på besøk.

Samtidig føler jeg det blir feil å "nekte" svigerfamilien å komme på besøk. For min familie vil jo ha mulighet til å enkelt kunne hilse på både på sykehuset og hjemme hos oss.

Samboer mener at om vi sier nei til svigerfamilien å komme de første ukene, må vi også si nei til min familie. For han er redd for sjalusi fra sin familie ved at de må vente.

Det er her vi ikke blir enige. Min familie skal jo ikke bo hos oss, kun komme innom og dra igjen når jeg ikke orker mer besøk.
Hans familie vil jo måtte bo hos oss. Og da tenker jeg at de kanskje kan vente et par ukers tid med å komme. For når de først kommer, så vil de jo kunne være med baby i dagevis i strekk...noe ikke min familie vil få (uten at de også kommer og bor hos oss).

Det viktigste må vel være at jeg som har vært gjennom en fødsel og babyen får ro til å komme oss igjen og bli vant til situasjonen rett etter vi kommer hjem. :dead:

Hvorfor er det gitt at de skal bo hos dere? De må vel ha forståelse for at dere ikke orker det?

Ville tenkt at et hotell eller AirBnB løser denne problemstillingen. Da får de selv velge hva de vil gjøre.

Wow, du er heldig! Da mannen min hadde manna seg til å si at jeg var gravid og begynte med "Jeg har gruet meg til å si dette til deg" så kom a med "Ååånei, ikkje si at hu er gravid..."
Har null kontakt med hu.
Uff så fælt. Ikke noe hyggelig sagt akkurat.

Helt samme problemstilling her! Utrolig vanskelig. Jeg får helt vondt inni sjela av sånt. jeg er et ja menneske vanligvis, men i sånne situasjoner har jeg egentlig bare lyst å gjemme meg og håpe at problemet forsvinner

Back
Topp