Besøk etter fødsel

Mileka

Glad i forumet
Junibarna 2019
Har noen tenkt på hvordan de ønsker det etter barnet er født?? Jeg tenker at folk får komme på sykehuset og etter det ønsker vi ro. Tror det er lurt å bestemme det på forhånd for min del, ellers vil jeg vel ta i mot alle fordi man er så stolt :smug:

Tenkt litt på dette, mamma mener at på sykehuset får man bare ta imot, også heller si nei hjemme. Jeg er litt usikker, kommer an på formen frem mot fødsel/ks tenker jeg, og etterpå. Har også en kronisk skade og sykdom som gjør meg ekstra sliten liksom, så må se an.
På sykehuset må familien gjerne komme, besøkstiden er uansett bare 3 timer og

På sykehuset må familien gjerne komme, besøkstiden er uansett bare 3 timer og
Det er jo valgfritt på ahus for der må man gå ned i felles område har jeg opplevd med venner. Er ikke lov med besøk på avdeling.

På Kalnes har dem nå stoppet besök på sykehuset fordi folk kommer och är förkylda och många barn blir smittade med RS-virus, dem varnar också för att ta emot för mycket besök hemma. Jag tänker ta emot närmsta familjen, men kun voksne de to förste ukerne. Ikke noe barnehagebarn som trenger å flåsa på babyen när den är helt ny. Den blir nok exponert av sina to eldre bröder. Med tredje barnet har jag lärt mig hur fort tiden går. Detta är VÅR baby. Vänner och bekjente må nöja sig med snap en stund! :)

Da jeg fødte sist var det besøksstopp, for da var det midt i svineinfluensaen. Men det var lov å gå ut av avdelingen og møte besøkende. I juni er det neppe stor sjanse for noe videre smittefare av det ene eller andre slaget, så da er det vel åpent for besøk, selv om det er stengt nå.

Men tenker at vi ikke trenger så mye besøk på sykehuset. :) Folk kan komme på besøk når vi har kommet hjem. Nærmeste familie og nærmeste venner. Hvis de tar med noe å spise. :p

Jeg er en av dem som elsker å få besøk, jo mer, jo bedre :happy: sist synes jeg nesten det ble litt kjedelig på sykehuset, for manne måtte jo være hjemme med de to største. Hos oss er det barselhotell, så der styrer man besøkene selv.

Da jeg fødte sist var det besøksstopp, for da var det midt i svineinfluensaen. Men det var lov å gå ut av avdelingen og møte besøkende. I juni er det neppe stor sjanse for noe videre smittefare av det ene eller andre slaget, så da er det vel åpent for besøk, selv om det er stengt nå.

Men tenker at vi ikke trenger så mye besøk på sykehuset. :) Folk kan komme på besøk når vi har kommet hjem. Nærmeste familie og nærmeste venner. Hvis de tar med noe å spise. :p
Ta med noe å spise var lurt :D

Ta med noe å spise ja, god ide! :D

Tenker at (om alt går bra) at sykehusoppholdet blir kortvarig. Trenger ikke noe besøk på sykehuset,kan vente til vi kommer hjem.. med første hadde jeg besøk hele tiden (i kafeteriaen), fikk faktisk tilsnakk. De mente jeg måtte hvile.. Men følte ikke behovet selv... med siste hadde jeg behov for å være alene,så sa nei til besøk..

Tenker at (om alt går bra) at sykehusoppholdet blir kortvarig. Trenger ikke noe besøk på sykehuset,kan vente til vi kommer hjem.. med første hadde jeg besøk hele tiden (i kafeteriaen), fikk faktisk tilsnakk. De mente jeg måtte hvile.. Men følte ikke behovet selv... med siste hadde jeg behov for å være alene,så sa nei til besøk..
Jeg må bli en stund etter fødsel så får utnytte det i aller beste grad.

Her blir det nok bare nærmeste på sykehuset. Kan fort hende det bare blir min mor, for samboers får bort 4 timer unna og må bo hos oss hvis han kommer på besøk. Og jeg er veldig usikker på om jeg orker og vil ha noen boende hos meg den første tida. Dette er første og vil kunne bli kjent med barnet mitt og komme i gang med amming i ro og fred og ikke måtte tenke på å ha besøk boende. Men veldig vanskelig å skulle avvise besøk også fra det som er nærmeste familie. Min familie bor 1 time unna og kjører frem og tk

Her blir det nok bare nærmeste på sykehuset. Kan fort hende det bare blir min mor, for samboers får bort 4 timer unna og må bo hos oss hvis han kommer på besøk. Og jeg er veldig usikker på om jeg orker og vil ha noen boende hos meg den første tida. Dette er første og vil kunne bli kjent med barnet mitt og komme i gang med amming i ro og fred og ikke måtte tenke på å ha besøk boende. Men veldig vanskelig å skulle avvise besøk også fra det som er nærmeste familie. Min familie bor 1 time unna og kjører frem og tk
Hmm ser den, tror jeg hadde sagt nei er det andre alternativer i forhold til hvor han kan bo?

Vi var på sykehuset i fem dager sist, håper vi slipper hjem før denne gangen. Vi hadde besøk hver dag bortsett fra dagen vi dro hjem.. Synes det ble litt mye, spesielt siden noen dukket opp på rommet vårt og ikke i hallen, det likte jeg ikke.

Sa også ja til altfor mye besøk da vi kom hjem.. Jeg var helt utslitt. Besøk nesten hver dag og i flere timer. Håper jeg er flinkere til å si nei denne gangen.

Håper på å kunne få lov til å fordype meg litt i babybobla med babyen min de første dagene, uten at alle renner ned døren.

Har også et litt anstrengt forhold til noen av de nærmeste for tiden og kjenner jeg virkelig håper de blir bedre eller holder seg litt unna når baby blir født. Orker ikke å jatte med og dulle med folk jeg har fått nok av.

Tar det som det kommer, likt sist gang :) det er liv å si nei uten å skal fådåeøig samvittighet :)

Her er de hjertelig velkomne på sykehuset og hjemme. Men kommer til å være obs på å ikke ha for mange besøk på en dag, samt korte ned besøkene litt i lengde. Blir veldig glad om noen tar med noe mat, for jeg har ikke tenkt å stelle med noe mer enn kaffe og sjokoladekjeks :)
Sist sleit jeg meg nesten ut fordi jeg skulle være flink vert.

Vi kommer nok til å ta det som det kommer. I utgangspunktet er jeg åpen for besøk både på sykehuset og hjemme. Men da forventes det at de har med mat og rydder/støvsuger eller noe når de først kommer :p (dette har vi forøvrig gitt beskjed om i forkant ;) )

Tar det helt som det kommer. Nærmeste familie besøker nok på sykehuset. Bor på barselhotellet på Ullevål så der styrer vi det vel selv.
Synes besøk er superhyggelig så eneste begrensningen blir vel å ikke ha for mye på 1 dag. Må spre det utover :) Skal fylle opp fryseren med hjemmebakst før fødsel så jeg ikke stresser over sånt hvis folk ikke har med selv også kan man by på frukt. Er jo på sommeren dette her. Gleder meg masse!

Tar det helt som det kommer. Nærmeste familie besøker nok på sykehuset. Bor på barselhotellet på Ullevål så der styrer vi det vel selv.
Synes besøk er superhyggelig så eneste begrensningen blir vel å ikke ha for mye på 1 dag. Må spre det utover :) Skal fylle opp fryseren med hjemmebakst før fødsel så jeg ikke stresser over sånt hvis folk ikke har med selv også kan man by på frukt. Er jo på sommeren dette her. Gleder meg masse!
Frukt er smart :) håper at sommeren ikke blir like varm som i fjor på Østlandet. Vi bodde i bassenget ikke gøy for babyer det :(

Tenker at barna og mannen blir første prioritet på å komme å hilse på. Skal selvfølgelig la resten av familien få komme i besøkstiden. :)

Back
Topp