Beregning av termin

Lilleimagehuset

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Dere som har vært på tidlig ul. Tar dere utgangspunkt i målene der? Når jeg var der sa han at jeg var 6+3 med termin 29.juni, mens legens beregning sa samme dag at jeg var 6+6/7+0 med termin 28.juni. Beregning i babyverden sin app etter siste mens gav termin 30.juni og uke 6+5. Og oppfører jeg ultralydtermin får jeg ikke opp samme uke og dag som han målte meg til. Skjønner ikke noe av dette, og vet ikke hva jeg skal forholde meg til. Liker jo å følge med i Appen hver dag, men nå er jeg liksom 2 dager forran, i tillegg med en dag feil termin :p I den lilla gravid Appen får jeg justert riktig etter ul-termin og uke+dag, og det etter å ha krysset av på valget 40+0ukers svangerskap, og ikke 40+1, 2 eller 3. (Kjedelig å ikke få ny tekst hver dag i denne Appen) Hvorfor regnes dette så forskjellig? Og hva forholder dere dere til?

Dere som har vært på tidlig ul. Tar dere utgangspunkt i målene der? Når jeg var der sa han at jeg var 6+3 med termin 29.juni, mens legens beregning sa samme dag at jeg var 6+6/7+0 med termin 28.juni. Beregning i babyverden sin app etter siste mens gav termin 30.juni og uke 6+5. Og oppfører jeg ultralydtermin får jeg ikke opp samme uke og dag som han målte meg til. Skjønner ikke noe av dette, og vet ikke hva jeg skal forholde meg til. Liker jo å følge med i Appen hver dag, men nå er jeg liksom 2 dager forran, i tillegg med en dag feil termin :p I den lilla gravid Appen får jeg justert riktig etter ul-termin og uke+dag, og det etter å ha krysset av på valget 40+0ukers svangerskap, og ikke 40+1, 2 eller 3. (Kjedelig å ikke få ny tekst hver dag i denne Appen) Hvorfor regnes dette så forskjellig? Og hva forholder dere dere til?

Jeg og synes det er mange forskjellige beregninger. Jeg forholder meg til tidlig UL, selvom jeg VET både befruktning og innsetting siden jeg har hatt prøverørsbehandling. Min gyn. sa at pga prøverør, hvor egget ikke vandrer ned egglederen, men settes rett inn i livmoren, vil man ofte bli satt litt frem på tidlig UL. Jeg var 7+4 på tidlig UL ifølge befruktningsdatoen, men ble målt til 8+2, og tenker at det er dette jeg forholder meg til. Var hos legen dagen etter, og selv om hun vet når jeg ble befruktet, spurte hun også spesifikk etter tidlig UL, og noterte dette på helsekortet… :)

Har brukt prøverør vi også, så når legene på ivf-avd regnet ut terminen, tok de vel mer utgangspunkt i befruktningsdato fremfor måling under UL. Jeg ble satt fram 1 dag i forhold til det jeg selv hadde regnet ut fra menstermin.

Jeg er ikke helt sikker på akkurat når el var men ca. Følger jeg mens er jeg 11+1 i dag. Første ul 11+2 og siste ul 11+4. Ny ul til onsdag så spent på hva jeg blir målt til da :P

Jeg forholder meg til menstermin som legen regnet ut. Jeg er 100% sikker på når jeg hadde mens sist. Men etter ordinær ul kommer jeg til å gå ut fra den termin som blir gitt :)

Alle bebiser vokser forskjellige så tenker at tidlig ul kan være noen dager feil uansett.

Jeg forholder meg til da jeg hadde eggløsning fordi jeg har 35 dagers syklus. Men de går utfra siste mens frem til OUL. Tidlig ul regnes ikke, da de vokser forskjellig. Det er derfor OUL er mellom uke 16 og 20, fordi da er det de er mest mulig like i størrelsen. Men sykehusene har forskjellig praksis på det og, husker venninna mi var 16+2 på OUL og Ullevål satte termin, mens på Ahus ville de ikke sette termin på meg før jeg var 17 uker :) dette var i 2005, så kan jo være forandret på det nå.

Jeg holder meg til legens utregning med menstermin. Frem til oul, da går jeg ut i fra den:)

Back
Topp