Bensinprisene

Pallar

Elsker forumet
15 kr literen, er det noe som vil vedvare? Eller er det fordi oljeprisene er høye akkurat nå, slik at det vil synke igjen etterhvert?

kommer sikkert til å forbli høye og sikkert ennå høyere også.Vi skal ribbes for penger.Snart så man ikke har råd til å reise til jobb om dette fortsetter i riktig retning.Så en artikkel her hvor de spådde priser oppmot 28 kr literen.men håper virkelig ikke det skjer.

ORIGINAL: HeDa

kommer sikkert til å forbli høye og sikkert ennå høyere også.Vi skal ribbes for penger.Snart så man ikke har råd til å reise til jobb om dette fortsetter i riktig retning.Så en artikkel her hvor de spådde priser oppmot 28 kr literen.men håper virkelig ikke det skjer.

DA skal sykkelen finpusses og tas i bruk.. Det kan da umulig gå an?!

ORIGINAL: MorTil2Gull

DA skal sykkelen finpusses og tas i bruk.. Det kan da umulig gå an?!

fint for de som har en 20 min med bil til jobb da,og har 30 min på seg til å levere unger og kjøre de 20 min etterpå.Kollektiv finnes ikke den retningen jeg har til jobb

Bruk sykkel eller reis kollektivt [:)]

En av de viktigste årsakene til de høye bensinprisene er jo urolighetene i Libya og andre land som produserer olje. De landene "står stille", noe som igjen gjør at olje ikke pumpes opp. Det er gunstig for AS Norge, men ikke for forbrukerne.

Kan lese mer om det her:
http://www.studentnytt.no/joomla/finans/123-norge-tjener-pa-uro-i-midt-osten

ORIGINAL: Moo

hvorrdan skal man klare det når det IKKE går kollektivt? bhg åpner 7,jeg begynner på jobb halv 8.har 20 min.reiseveg så sykkel er og uaktuelt. Politikerne ser ikke lenger enn by-grensa virker det som. Og 60% av det vi betaler i bensiin/diesel er AVGIFT

Ikke et alternativ her nei. Barnehagen åpner 07.15. Jeg begynner på jobb 08.00. Hvis jeg skal ta buss så må jeg ta tre (!) busser, og det vil ta meg ca 1,5 timer å komme meg på jobb.
Sykle til jobb tror jeg at jeg skulle rukket, men da rekker jeg ikke å hente i bhg.... Og da er jeg like langt....

hvorrdan skal man klare det når det IKKE går kollektivt? bhg åpner 7,jeg begynner på jobb halv 8.har 20 min.reiseveg så sykkel er og uaktuelt. Politikerne ser ikke lenger enn by-grensa virker det som. Og 60% av det vi betaler i bensiin/diesel er AVGIFT

Samme her, går ingen kollektiv og det er 30 min til jobb og barnehage...

Ja, dette er tydeligvis det regjeringen mener. Synd enkelte er så trangsynte at de tror det fungerer for alle.
Her går det ikke kollektiv transport, og vi må kjøre en halvtime til jobb hver dag.

ORIGINAL: FancyPants

En av de viktigste årsakene til de høye bensinprisene er jo urolighetene i Libya og andre land som produserer olje. De landene "står stille", noe som igjen gjør at olje ikke pumpes opp. Det er gunstig for AS Norge, men ikke for forbrukerne.

Kan lese mer om det her:
http://www.studentnytt.no/joomla/finans/123-norge-tjener-pa-uro-i-midt-osten

Tusen takk for linken [:)]

Det er jo ikke regjeringen i Norge som er problemet nå...

Mer diktatoren i Libya [;)] hehe.

Om de begynner med buss kl.5, slik at man rekker å lever barn før man begynner kl 8, innfører maxpris på 10kr på bussen og kvitter seg med sure, grettne sjåfører som ikke klarer å forstå/snakke norsk...så skal jeg vurdere å ta buss jeg også. 

Ja det går jo!! Hvis man bor en plass der kollektiv trafikk finnes!! Her går det en buss den veien jeg skal klokken 8.. den bruker 20 min deretter må jeg gå med snuppa i bhg som vil ta meg 20 min for dit går det ikke buss, så kan jeg sette meg på neste buss som sikkert ikke går før 11..
UUUPS 4 timer for seint på jobb!!
JODA DET FUNKER!!!!!
Tenk deg litt om da!!!

Et lite tips - bensina er myye lavere alltid på mandagsmorning.. Ikke alltid lett å få fylt da kanskje, men man kan spare litt på det..

ORIGINAL: hissigproppen

Ja, det skjønner jeg. Men tidligere når bensinprisene har steget, så er jo målet til regjeringa å få flest mulig til å bli miljøvennlige.

ORIGINAL: Bøddi Hålli

Ja, det skjønner jeg. Men tidligere når bensinprisene har steget, så er jo målet til regjeringa å få flest mulig til å bli miljøvennlige.

Og å melke enda mer utav de som faktisk MÅ kjøre til jobben...

ORIGINAL: Oline V2

ORIGINAL: Bøddi Hålli

Og å melke enda mer utav de som faktisk MÅ kjøre til jobben...

Ja, sånn helt egentlig så er det vel det som faktisk er målet. Å få mest mulig penger inn i grådigkassa.

Back
Topp