Bemfola

Liille

Blir kjent med forumet
Hei!

Er på mitt første IVF forsøk nå.

Jeg bare lurer på om flere sliter med å sette den Bemfolaen uten at noe av dosen renner ut?

Har prøvd å sette forskjellige steder i magen, og har fulgt instruksjonsvideoene. Skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Har ingen problemer med å sette Fyremadel sprøytene.

Vent 10 sekund før du tar ut sprøyta :) Hos meg så det av og til ut som om noe kom ut igjen, men fant ut at det var fordi det rant ut litt væske når jeg gjorde klar sprøyta og det la seg på huden rundt stikket.

Vent 10 sekund før du tar ut sprøyta :) Hos meg så det av og til ut som om noe kom ut igjen, men fant ut at det var fordi det rant ut litt væske når jeg gjorde klar sprøyta og det la seg på huden rundt stikket.

Ja, jeg venter 5-10 sekunder før jeg tar ut sprøyta igjen.
Men sant, kanskje det er væske som har rent mens jeg klargjorde sprøyta. Håper det er det og at jeg ikke har gjort noe feil så jeg ikke har fått inn det meste av innholdet... :)

Men sant, kanskje det er væske som har rent mens jeg klargjorde sprøyta. Håper det er det og at jeg ikke har gjort noe feil så jeg ikke har fått inn det meste av innholdet... :)

Det er sikkert derfor :) Så lenge det ikke er mengdevis så går det nok bra!

Det skal komme litt væske ut av sprøyta før du setter den for å sjekke at innholdet ligger helt i enden av sprøytespissen. Hvis ikke trykker du luft inn i kroppen og det er ikke behagelig.

Når du klikker på plass ampullen, pass på at du kun presser til det sier klikk. Da skal det komme en liten sprut. Men om sprøyta tømmer seg er det noe galt eller du presser etter det har sagt klikk. Pass på at du ikke presser når du stikker, når nåla er inne trykker du inn hele innholdet og tell sakte til fem når stempelet er helt i bunnen.
Føler du deg usikker bør du kontakte klinikken, dumt om det ikke blir ordentlig når du først skal gjennom dette her.

Jeg opplevde også at Fyremadel var enklere å sette på en måte fordi dette var ‘vanlige’ sprøyter mens bemfola var penner og jeg var ofte litt svett i hendene når jeg tok de første og da skle pennene litt i hånda mi og jeg fikk ikke ordentlig tak. Det hjalp etter et par dager når jeg ble litt roligere ;)

Det er jo ikke mye som renner ut uansett. Vet jo den første "klikken" for å klargjøre sprøyta spruter ut "masse" (.. ser det ut til, men det er jo ikke det..).
Da kommer det også litt injeksjonsvæske på utsiden av sprøyta, som kan renne som en dråpe ned.
Kan ikke huske jeg fikk noe verre enn dét selv, i alle fall. :)

Jeg synes å huske at jeg en gang opplevde at selve tuppen hadde skrudd seg litt løs. Da havnet endel utenfor da jeg satte sprøyta, for det ble jo presset ut rundt tuppen i stedet for gjennom selve sprøyta. Så kanskje bare dobbeltsjekke at tuppen sitter godt skrudd fast:)

Back
Topp