Når kan man begynne å bruke bilpute istedenfor beltestor på korte turer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er snakk om 2-3 km på en vei med lav hastighet og lite trafikk.Minst skolealder tenker jeg da, men vet ikke om det er riktig. Mine har vært i beltestedet til de var så stor at de ikke trengte noe.
Da tenker jeg det er innaforEr snakk om 2-3 km på en vei med lav hastighet og lite trafikk.
Vår mellomste er høyest i klassen, ca 130 høy (ja, skolealder) og vi skal ha med et par andre hjem (som er lavere).
Har 2 beltestoler og en bilpute, og tenkte å sette vår på bilputen siden hun er høyest
Er snakk om 2-3 km på en vei med lav hastighet og lite trafikk.
Vår mellomste er høyest i klassen, ca 130 høy (ja, skolealder) og vi skal ha med et par andre hjem (som er lavere).
Har 2 beltestoler og en bilpute, og tenkte å sette vår på bilputen siden hun er høyest
Hun tenkte jo å sette sin egen på pute, så "høre med foreldrene" er jo henne selv. Eller faren dagJeg ville nok først hørt med foreldre om de kan sitte på pute da. Eller om de vil sende med beltestol, ikke alle ønsker at barn skal sitte på pute
Ellers kunne jeg nok brukt pute fra de var 8-9 år
Jeg l3ste 2 puter og en stol men da blir det jo noe annet når det var omvendtHun tenkte jo å sette sin egen på pute, så "høre med foreldrene" er jo henne selv. Eller faren dag
Hun sitter rolig, beltet sitter godt siden hun er høy og bilen liten (skal sitte foran hvor jeg slår av kollisjonsputen) og vil nok ikke sovne på en så kort turSå sant han sitter rolig og ikke sovner på turen, og belte ved skuldrene blir riktig så er det bare å kjøre på [emoji4]
Tenkte eldste og ikke mellomste [emoji23] men ja hun vil nok også sitte fint på pute vil jeg tro [emoji4]Hun sitter rolig, beltet sitter godt siden hun er høy og bilen liten (skal sitte foran hvor jeg slår av kollisjonsputen) og vil nok ikke sovne på en så kort tur![]()
Eldste er 11 år og 155 høy, han sitter hverken på pute eller i beltestolTenkte eldste og ikke mellomste [emoji23] men ja hun vil nok også sitte fint på pute vil jeg tro [emoji4]
Her har storesøster noen ganger sittet på hos noen som bruker pute men passet på at de passer henne så går greit siden hun ikke sovner så sant det ikke er langturer og da sitter hun uansett på med oss [emoji4]
Beltestolens hovedfunksjon er jo å holde beltet rett så om beltet ligger greit på barnet spiller det ingen rolle om man bruker stol eller pute[emoji5]
Ikke helt riktig. Et sete beskytter mer i en sidekollisjon enn det kun en pute gjør.
Joda men det er også det eneste, ellers er hivedfunksjonen å holde beltet på plass
Funksjonen til et sete er å beskytte og å holde selen på plass, ja. Så sete har flere funksjoner enn pute, var poenget mitt.