Beltestol...

skal snart kjøpe en selv og det eneste jeg har tenkt er at jeg vil ha en med isofix. Ser ikke for meg at vi klarer å huske å feste beltestolen med belte når det ikke sitter barn i. 

ORIGINAL: TauZa

skal snart kjøpe en selv og det eneste jeg har tenkt er at jeg vil ha en med isofix. Ser ikke for meg at vi klarer å huske å feste beltestolen med belte når det ikke sitter barn i. 

Godt poeng. Men vi har ikke isofix dessverre.. Så vi får heller prøve så godt vi kan og huske å alltid feste selen.

Når vi var på butikken i går så ville de at vi skulle kjøpe britax evolova eller hva den heter istedenfor beltestol. De bør være 4 år før de settes i beltestol vist. 

ORIGINAL: Lene1986

Når vi var på butikken i går så ville de at vi skulle kjøpe britax evolova eller hva den heter istedenfor beltestol. De bør være 4 år før de settes i beltestol vist. 

Kan nå ikke ha noe å si, om barnet er stort nok vell? Har vert rundt å hørt jeg også, og da sa de ingenting på at jeg sa han var 2,5 år[8|]

ORIGINAL: ..christine..

Kan nå ikke ha noe å si, om barnet er stort nok vell? Har vert rundt å hørt jeg også, og da sa de ingenting på at jeg sa han var 2,5 år[8|]
trudde ikke jeg heller. Men vi ble rett og slett slaktet i butikken for at han satt forrovervendt også da.

trudde ikke jeg heller. Men vi ble rett og slett slaktet i butikken for at han satt forrovervendt også da.

*rister på hodet over det folk kan tillate seg*
Syns det blir litt glemt å tenke på barna som individer oppi alle de der reglene[8|]. Tenkte faktisk litt på dette med bilstoler når vi fløy til dusseldorf. Fordi egentlig burde snuppa sittet i bilstol - det voksenbeltet i setet vil ikke redde noe barn fra noe som helst tror jeg. Så hvorfor er ikke det da påbud med bilstol på fly?

Syns man skal gjøre det som passer barnet best - felixen har jo alltid vært stor for alder ikke sant?

Vi har kjøpt Maxi Cosi Rodi til Nora, og er veldig fornøyd!! Det er god plassi setet, vi trenger litt brede seter til våre store jenter [:)] Nora er jo like stor som en 4-åring, så ikke mulig å presse henne oppi noe bakovervendt lenger.... De på Barnas Hus sa heldigvis ingenting da vi sa setet var til Nora....

[:@][:@]Det der gjør meg forbanna.. Helt greit at dem kommer med tips. Men..... ahrrr....... Grrrrr[8D][8D]

De kan sitte i beltestol når de er over 15 kg. Det er bedre at dere kjøper beltestol dersom han er tung nok enn at dere kjøper en stol som er ment fremovervendt. Dette er fordi bilstolens interne seler ikke holder like godt igjen.
Hadde gått for en Maxi cosi Rodi XP[:)]
Eller allerhelst et bakovervendt sete[8D]

Denne stolen kom best ut i test hos forbrukerombudet i mai 2010.

MAXI COSI Rodi Airprotect

Så den tror jeg vi kjøper[:)]

Vi er VELDIG fonøyd med Britax beltestolen til storebror,
men husker ikke helt hva modellen heter [8|]

...den har iaf hvilestilling, gode, regulerbare hodestøtter og så med gode sidestøtter nede på setet som også hjelper til å holde beltet på rett plass vhja noen gode "spor"... [:)]

Jeg har fått anbefalt tidligere Britax kid plus. Så dette setet er ikke noe bra?

Der sa du modellnavnet jah... *treig*
Vi er veldig fornøyd og det er han som sitter i setet også [;)] [:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Jeg har fått anbefalt tidligere Britax kid plus. Så dette setet er ikke noe bra?

Der sa du modellnavnet jah... *treig*
Vi er veldig fornøyd og det er han som sitter i setet også [;)] [:)]

Huff... "Sete-jungelen" er ikke enkel[&o]

hvilke barnebutikker selger maxi cosi seter.. ??

I hver fall Barnas Hus [:)]

ORIGINAL: tingeling1

ok. på nettet viser den bare britax..

ORIGINAL: tingeling1

ok. på nettet viser den bare britax..

Hmm...det var jo rart....Vi kjøpte i alle fall vårt sete på Barnas Hus i Sandvika. Kanskje man ikke kan kjøpe dem på nettet?

Du er jo ganske safe om du kjøper sete fra en kjent produsent[:)]
Britax er gode greier det, det var bare det at maxien hadde komt ut best i test...[:)]

Back
Topp