Bekymringstråden

Ja det er ned mot lysk og livmor smertene ligger. Kommer og går fortsatt…men er det mulig å ha den type smerte av forstoppelse? Aldri følt på dette tidligere.
Ja, når ein er gravid iallefall. Eller har mensen, for då presse tarmene mot livmor som liksom er øm og i høygir, og så gir det smerter❤️ e jo individuelle forskjeller her og, men har sett det er ein gjenganger og mange får fort forstoppelse og problemer med tarmsystemet pga progesteronet.

Ja det er ned mot lysk og livmor smertene ligger. Kommer og går fortsatt…men er det mulig å ha den type smerte av forstoppelse? Aldri følt på dette tidligere.
Jeg har hatt ganske så treg mage de siste ukene, og har da typisk litt før det "løsner" hatt en del stikkende smerter :hilarious: Så kan jo hvertfall håpe på noe sånt! :Heartpink

Luftsmerter kan gjøre forferdelig vondt i alle fall. Dersom det blir så smertefullt at du blir bekymret er det mulig å ringe legevakt for konfefering. Krysser fingrene for deg!:Heartred

Fikk akkurat svar på hepatitt blodprøven min som tydeligvis er i grenseland..
No ble jeg redd faktisk
Tenke du på antistoffer? B eller C? Håper det ikkje er ein aktiv infeksjon og du slipper mylje styr ❤️

Tenke du på antistoffer? B eller C? Håper det ikkje er ein aktiv infeksjon og du slipper mylje styr ❤️
Her er det som sto:

PS-Hepatitt B virus (HBV) core antistoff​

22. jul 2025

PS-Hepatitt B virus (HBV) core antistoff​

Vis trender
Verdi
Se merknad

Grenseverdi i screeningtest

Siden jeg skal reise med fly tenkte jeg at jeg bare kunne ta en siste test.. og nå angrer jeg.. for den er blitt en del svakere bare fra i går... er jo selvpining dette.. noen som vet om fakta ift dette med at hcg stagnerer på strimler når man har fått dye stealer? Håper bare det var pga lite urin og dårlig fargestoff.. men, går jo rett i krisemaksimering da :rolleyes:
20250808_051321.jpg

Siden jeg skal reise med fly tenkte jeg at jeg bare kunne ta en siste test.. og nå angrer jeg.. for den er blitt en del svakere bare fra i går... er jo selvpining dette.. noen som vet om fakta ift dette med at hcg stagnerer på strimler når man har fått dye stealer? Håper bare det var pga lite urin og dårlig fargestoff.. men, går jo rett i krisemaksimering da :rolleyes:
Vis vedlegget 466770
Ja, det er sånn at hCG kan faktisk nå ein så høg grenseverdi at du kan få falsk negativ! Sjeldent, men det kan skje. Trur ikkje du trenge krisemaksimere så mykje❤️

Ja, det er sånn at hCG kan faktisk nå ein så høg grenseverdi at du kan få falsk negativ! Sjeldent, men det kan skje. Trur ikkje du trenge krisemaksimere så mykje❤️
Takk! Har også google meg frem til at make sure sine tester er generelt dårlige, og viser mye opp og ned fremfor andre tester.. :facepalm: vurderer å kjøpe en digital for å se om jeg kan få 3+ over helga, for de har jeg ikke testa etter i de andre svangerskapene :hilarious:

IMG_0960.jpeg
Mine tester idag❤️ er 5+1/5+2. bekymrer meg for at jeg ikke får dye stealer. Men ventet bare på at jeg kan ringe helsesenteret å få vite hcg❤️ men det er så rart, for begge testene er tatt på samme urin❤️

Vis vedlegget 466779
Mine tester idag❤️ er 5+1/5+2. bekymrer meg for at jeg ikke får dye stealer. Men ventet bare på at jeg kan ringe helsesenteret å få vite hcg❤️
Ikke alle tester man får det med. RFSU er vel ikke akkurat kjent for kvaliteten sin, så tenker du kan være fornøyd med de to der :hello2

Har forsøkt på nr 2 godt over ett år og etter en SA i uke 8 i januar har jeg endelig fått en positiv test igjen! og en god del kvalme.. Er i uke 4+5 og ligger hele tiden å bekymrer meg for SA.. Ser etter blod på papiret, kjenner etter smerter og er urolig for å gjøre tungt arbeid..
Er det noe man kan berolige seg med når uroen står på som værst? Vil ikke stresse så mye at det går ut over graviditeten men tankekjøret går i ett…

Har forsøkt på nr 2 godt over ett år og etter en SA i uke 8 i januar har jeg endelig fått en positiv test igjen! og en god del kvalme.. Er i uke 4+5 og ligger hele tiden å bekymrer meg for SA.. Ser etter blod på papiret, kjenner etter smerter og er urolig for å gjøre tungt arbeid..
Er det noe man kan berolige seg med når uroen står på som værst? Vil ikke stresse så mye at det går ut over graviditeten men tankekjøret går i ett…
Har ikke noe trøstende å komme med.. men vet hvordan det er.. opplevde MA mellom jenta og gutten, og, selv etter å ha fått barn etter MA, så sitter denne følelsen i. Jeg prøver å gjøre ting som får meg til å tenke på noe annet :Heartred musikk er en god ting. Rolig gå tur. Frisk luft gjør også godt :joyful:

HCG blodprøven viste 2248 ca 21 dpo. Håper dette er bra❤️
Dette skrev legen min
"hCG- verdien din er høy og nivået motsvarer svangerskapsuke 5-6. Det er alltså helt fint utifra din egen beregning på svangerskapslengde. Det store individuelle forskjeller, så det er ikke mulig å være mer presis enn så. Ved neste prøve forventes verdien være omtrent doblet"

Hva tenker du @ElskerJesus♡ som har tatt blodprøver før?❤️❤️

Last edited:
Dette skrev legen min
"hCG- verdien din er høy og nivået motsvarer svangerskapsuke 5-6. Det er alltså helt fint utifra din egen beregning på svangerskapslengde. Det store individuelle forskjeller, så det er ikke mulig å være mer presis enn så. Ved neste prøve forventes verdien være omtrent doblet"

Høres helt perfekt ut:joyful:
Hvor lang tid er det mellom første og neste prøve? Mener å huske at verdiene ikke dobler seg hver andre døgn etter ca 1200, men stiger litt saktere da?:)

Dette skrev legen min

Eg hadde ca det med Octavia, men Romeo hadde eg 8100, så er kjempe individuelt :hilarious: men kor mykje det er ein dag har egentlig ingenting å sei, det er doblingen over 2,3,4 dager som teller (alt etter kor langt du har komt, etter feks 6000 er det normalt at den dobler seg kvar fjerde dag).
Ka tid er neste prøve?

Back
Topp