Bekymringstråden

Er bekymret for at testene mine ikke blir sterkere. Bruker smilereader... har lest litt rundt at de er ikke så bra... Men slår meg ikke helt til ro. I tillegg så har jeg ingen symptomer på graviditet..

Er bekymret for at testene mine ikke blir sterkere. Bruker smilereader... har lest litt rundt at de er ikke så bra... Men slår meg ikke helt til ro. I tillegg så har jeg ingen symptomer på graviditet..
Hvor langt er du på veg? Har du bilde av testene? Jeg ble bekymra i går kveld, for var så dum å testa på utvanna urin.. tok ny test i dag og ser stigning. Bestemt meg for å slutte å teste utover dagen. Skal teste annenhver dag fremover, på morgenurin nr 2 :angelic:

Jeg føler på eksakt samme sak i dag…mine tester har gått både opp og ned og har ekstremt få og svake symptomer. Prøver å tenke at det er helt normalt men hjelper ikke helt i dag…

Jeg har i sommer sløva med p piller. Denne graviditeten er ikke planlagt. Jeg ble også usikker dagen etter vi hadde oss, at jeg kjøpte angrepille og tok den. Jeg blir jo nå bekymra for at angrepilla kan gjøre skade? Leser både og på nett, og klarer ikke slå meg til ro. Selv om det ikke er planlagt, så betyr det ikke at barnet ikke er ønska :Heartred har sendt melding til lege om spm om henvisning til ul. Og kan ikke gjøre annet enn å vente å se. Men bekymringa ligger der..

Jeg føler på eksakt samme sak i dag…mine tester har gått både opp og ned og har ekstremt få og svake symptomer. Prøver å tenke at det er helt normalt men hjelper ikke helt i dag…
Tror det er like vanlig med få symptomer som med masse symptomer. Vi er forskjellige og kroppen reagerer forskjellig, også fra gang til gang :Heartred

Hvor langt er du på veg? Har du bilde av testene? Jeg ble bekymra i går kveld, for var så dum å testa på utvanna urin.. tok ny test i dag og ser stigning. Bestemt meg for å slutte å teste utover dagen. Skal teste annenhver dag fremover, på morgenurin nr 2 :angelic:
Her er bilde av testene, har tatt hver dag. Nederste er fra i morgest.. ingen framgang i testene synes jeg. Er 5+5 i dag.
Kanskje jeg bør slutte å teste, vente på ul som er 22 august.

Vedlegg

• 20250803_092805.jpg
    20250803_092805.jpg
    1,6 MB · Visninger: 61
Her er bilde av testene, har tatt hver dag. Nederste er fra i morgest.. ingen framgang i testene synes jeg. Er 5+5 i dag.
Nå ser jeg at bildet er oppned, så øverste blir fra i dag

Syns også du har fin stigning ☺️ hvordan var resultatet etter kontrollen da? Om alt var fint da så er vel det mer «fasit» enn testene?

Syns også du har fin stigning ☺️ hvordan var resultatet etter kontrollen da? Om alt var fint da så er vel det mer «fasit» enn testene?
Så godt å høre :Heartred
Tror ikke de målte hcg, fikk bare svar på ferritrin, folat, blodtype og slikt ihvertfall, men det så fint ut :happy:

Jeg har i sommer sløva med p piller. Denne graviditeten er ikke planlagt. Jeg ble også usikker dagen etter vi hadde oss, at jeg kjøpte angrepille og tok den. Jeg blir jo nå bekymra for at angrepilla kan gjøre skade? Leser både og på nett, og klarer ikke slå meg til ro. Selv om det ikke er planlagt, så betyr det ikke at barnet ikke er ønska :Heartred har sendt melding til lege om spm om henvisning til ul. Og kan ikke gjøre annet enn å vente å se. Men bekymringa ligger der..
Hei. Angrepillen (progesteron) skal hindre eggløsning, men hvis eggløsning allerede har skjedd og du har blitt gravid, så gjør den ingenting med graviditeten. Så det trenger du ikke å bekymre deg for :)

Last edited:
Hei. Angrepillen (progesteron) skal hindre eggløsning, men hvis eggløsning allerede har skjedd og du har blitt gravid, så gjør den ingenting med graviditen. Så det trenger du ikke å bekymre deg for :)
Takk! :Heartred

Å flyve i første trimester? Lese det skal være trygt? Skal fly kort turer innenlands. Den første nå til helga og neste i september.. men, blir bekymret alikevel..

Å flyve i første trimester? Lese det skal være trygt? Skal fly kort turer innenlands. Den første nå til helga og neste i september.. men, blir bekymret alikevel..
Ingen problem, jeg flyr hele tiden ifm. jobb! Gjorde det gjennom hele min forje graviditet utenom den siste måneden. Er helt trygt :Heartred hvis du er høyrisiko eller sliter veldig med kvalme, så ville jeg ha hørt med legen først selvfølgelig!

Ingen problem, jeg flyr hele tiden ifm. jobb! Gjorde det gjennom hele min forje graviditet utenom den siste måneden. Er helt trygt :Heartred hvis du er høyrisiko eller sliter veldig med kvalme, så ville jeg ha hørt med legen først selvfølgelig!
Ingen risiko og ingen kvalme her enda hevet fall :angelic: takk :Heartred

bekymrer med over parasitter på mat og i vann på ferie :bag:

bekymrer med over parasitter på mat og i vann på ferie :bag:
Er på ferie selv nå og føler også litt på dette! Men velger mat som skal være trygt, fra restauranter som har gode reviews/ser ordentlig ut og flaskevann selvsagt. Og så prøver jeg å tenke at de tross alt får barn her også og at jeg gjør alt jeg kan ❤️

Har stått og gått en del med ekstra vekt på jobb i dag. Begynte plutselig å få vondt i rygg og ut mot hoftene. Kan ikke huske jeg fikk noe greier med bekkenet så tidlig før. Det er ikke akkurat murring, mer som om det er belastningen. Likevel minner det meg litt om murringen jeg fikk i ryggen da jeg spontanaborterte i påsken.. nå er jeg livredd for at dette er starten på en ny SA. Er 6+4 i dag, og det var rundt 6+5 jeg begynte å blø sist… nå er jeg redd

Back
Topp