Bekymringstråden

Jupp. Han sovna 05:30 og jeg tenkte jippi, nå kan han sove til 9. Neida, han sov til 06. :dead: :dead: :dead:
Nå håper jeg du ikke er på jobb, men at du kan få en time eller to på øret i dag... ikke ofte hun vår har sånne netter, så jeg skal ikke klage på det, men likevel - de gangene det skjer så er jeg totalt skutt. Tåler egentlig våkenetter dårlig altså.

Nå håper jeg du ikke er på jobb, men at du kan få en time eller to på øret i dag... ikke ofte hun vår har sånne netter, så jeg skal ikke klage på det, men likevel - de gangene det skjer så er jeg totalt skutt. Tåler egentlig våkenetter dårlig altså.
Nei, men skal til legen kl 10, og så regner jeg meg å måtte hente junior i barnehagen i 12tiden, så rekker ikke å sove noe heller. Så det suger. Fikk heldigvis sove en time fra 06-07 når mannen sto opp med han.

Forstår den altså ❤️ hvis du er passert 10 uker så virker det som om det er litt ulikt om de får til å sjekke, men før uke 12 så kan man oppleve å ikke finne hjertelyd, selv om lille har det bra. Og det er dumt å bekymre noen unødvendig, fordi de ikke finner hjertelyd (som helt sikkert er det likevel) ❤️
Skader uansett ikke å spørre da!
Takk for svar :Heartred Det er et godt poeng! :)

Nei, men skal til legen kl 10, og så regner jeg meg å måtte hente junior i barnehagen i 12tiden, så rekker ikke å sove noe heller. Så det suger. Fikk heldigvis sove en time fra 06-07 når mannen sto opp med han.
Tungt uten søvn ❤️

Tok hcg prøve på fredag som målte 133 000, Men den tatt på mandag ble bare 118 000. Er i uke 8+4 i dag. Jordmor sa det var ingenting å bekymre seg over og at det var vanlig. Men fastlegen ringte meg i sta og var bekymret for synkende hcg… hvem skal jeg stole på? Noen som har opplevd det samme? Er det vanlig at hcg synker så tidlig?

Skal ta ny blodprøve om en uke.

Fastlegen mente også at det kunne skyldes at prøvene ble analysert på ulike laboratorier.
Målte 91 000 i går (9+4) venter på at legen skal ringe, hva tenker vi? Kjenner jeg er veldig bekymret over synkende nivåer selv om det er høye nivåer

Målte 91 000 i går (9+4) venter på at legen skal ringe, hva tenker vi? Kjenner jeg er veldig bekymret over synkende nivåer selv om det er høye nivåer
Jeg har ingen kjennskap til hvordan HCG «oppfører seg» så seint som uke 9. Jeg vet jo at det skal begynne å synke på et eller annet tidspunkt.. Men krysser fingrene for deg og håper at dette går bra :Heartred Jeg hadde nok forsøkt å få tatt en ultralyd for å se, kanskje legen kan henvise til det?

Jeg tror jeg hadde vært forsiktig med å måle hcg så sent. Det gir ofte mer bekymring enn bekreftelse, da hcg kan oppføre seg litt annerledes når det når et visst nivå. Jeg hadde heller tatt en UL for å se at alt er bra- og det er jo en fin tid å gjøre det på nå :Heartred

Hcg skal synke og jevne seg ut på denne tiden. Skjønner ikke at legen tok hcg engang.. så sent i svangerskapet er det UL som gjelder...

Så rart, har time til ultralyd 5.september, men det føles veeeldig lenge til
Som @Skogsjente sier så kan legen henvise til UL hvis det er grunn til bekymring. Det er ingen grunn til å ta hcg nå. Men de fleste får jo ikke så tidlig UL, så hvis/når vi er bekymret så blir det privat UL ofte. Er det en grunn til at legen tar så mye hcg blodprøver nå?

Hei, takk, det er det jeg leser også. Har ikke hatt noen test tidligere, fant ut dette i helga- som et sjokk. Legen la ikke inn to blodprøver, sikkert fordi jeg antageligvis er såpass langt på veg at stigningen ikke er sikker lengre.

Tallet i seg selv er vel ikke et tegn på at noe er galt da tror jeg, så får jeg se hva TUL torsdag viser :nailbiting:
Hvordan går det med deg? Hvordan gikk det på TUL i dag? :Heartpink

Så rart, har time til ultralyd 5.september, men det føles veeeldig lenge til
Hvorfor tok han hcg i utgangspunktet, da..? Hvis det var noe bekymringsverdig, så forstår jeg ikke hvorfor han ikke henviste til en ultralyd??

Hvordan går det med deg? Hvordan gikk det på TUL i dag? :Heartpink
Jeg fikk se et bankende hjerte og en liten bamsemums som i størrelse og utvikling tilsvarer 8+2, akkurat så langt jeg mener at jeg er :love017 alt hun kunne se i går så bra ut hvert fall. Hurra! Hun henviste meg til OTUL og NIPT også - håper det går raskt.

Også har jeg bestilt ny UL 9 + 1 :oops: litt fordi mannen ikke kunne være med i går, og litt fordi jeg får dilla av alle historiene om MA. Jeg skjønner at dette kan gå galt. Men å gå 4 uker og tro at alt er ok, og finne ut at det gikk galt for 3 uker siden, det er brutalt.

Men jeg kan kanskje ikke ha UL ukentlig frem til OTUL og NIPT? :hilarious:

Jeg fikk se et bankende hjerte og en liten bamsemums som i størrelse og utvikling tilsvarer 8+2, akkurat så langt jeg mener at jeg er :love017 alt hun kunne se i går så bra ut hvert fall. Hurra! Hun henviste meg til OTUL og NIPT også - håper det går raskt.

Også har jeg bestilt ny UL 9 + 1 :oops: litt fordi mannen ikke kunne være med i går, og litt fordi jeg får dilla av alle historiene om MA. Jeg skjønner at dette kan gå galt. Men å gå 4 uker og tro at alt er ok, og finne ut at det gikk galt for 3 uker siden, det er brutalt.

Men jeg kan kanskje ikke ha UL ukentlig frem til OTUL og NIPT? :hilarious:
Åhh så godt å høre! :love7
Skjønner så godt at du ønsker hyppige UL, jeg synes selv det er kjempevanskelig å vente til timen i Danmark om 2 uker. Jeg blødde jo forrige søndag og har hatt en del rosa og brun utflod etter det, men leser jo at det er vanlig og kan være helt uskyldig. Men med alle som mister her blir man jo redd.
Om man kan ta seg råd til ukentlig UL ser jeg ikke problemet hvis man er engstelig, men kan jo fort bli dyrt dersom det likevel skulle gå til grunne i uke 12, og jeg føler en UL kun gir faktisk trygghet akkurat den dagen man tar den, da man leser folk her har fått MA dagen etter å ha sett et bankende hjerte…:shaking:dead:

Last edited:
Back
Topp