Bekymringstråden

Denne gangen kan man trygt si jeg er bekymret for det meste. Dette er 5. gang jeg er gravid, (har ett barn) og er en ivf``er med erfaring, for å si det sånn. Har 2 exu`er (en livstruende og traumatisk) og en nylig MA i uke 8 for et par måneder siden. Denne gangen testet positivt allerede 8 dpo, som aldri har skjedd før, og denne uken frem til 4+0 har vært veldig rar. Er hele tiden forberedt på å blø eller plutselig negativ test. Først bekymret jeg meg for kjemisk, nå bekymrer jeg meg for UL i uke 7. Sist gang fikk vi jo vite at dette "i alle fall ikke var en normal graviditet". Håper jeg klarer å slappe av etter hvert og nyte at jeg faktisk er gravid. Orker ikke å gå å være redd hele tiden...

I dag og til lørdag skal jeg få festival, og er litt bekymret for om kvalme vil starte denne uken eller ikke. I så fall har man junk food, masse lukter fra folk og røyk på samme plassen. Har tatt med meg tyggis for sikkerhetsskyld.

Skal på tur med jobben i helgen. Vet at det blir en del alkohol. Skjønner ikke hvordan jeg skal unngå alkohol uten at alle forstår at jeg er gravid. Det er med overnatting, så jeg kan ikke skylde på at jeg skal kjøre :smiley-bounce022

Skal på tur med jobben i helgen. Vet at det blir en del alkohol. Skjønner ikke hvordan jeg skal unngå alkohol uten at alle forstår at jeg er gravid. Det er med overnatting, så jeg kan ikke skylde på at jeg skal kjøre :smiley-bounce022
Kanskje du kan skylde på at du har lett hodepine den dagen? Og derfor heller vil drikke farris? :smiley-ashamed004

:)Skal på tur med jobben i helgen. Vet at det blir en del alkohol. Skjønner ikke hvordan jeg skal unngå alkohol uten at alle forstår at jeg er gravid. Det er med overnatting, så jeg kan ikke skylde på at jeg skal kjøre :smiley-bounce022
Du kan alltids si at du har startet på noen medisiner som ikke skal kombineres med alkohol :)

Æsj, nå har jeg vært gravid lenge nok til at jeg har begynt å bekymre meg for at babyen ikke er frisk. Husker jeg bekymret meg for det med nr.2 også.
Det blir mye googling rundt NIPT og vurdering om vi skal ta det i Danmark for å sjekke mer enn i Norge. Jeg er 35 år så får NIPT i Norge.
Jeg merker at bekymringene primært handler om at vi har 2 barn fra før og jeg er redd for hvordan det ville gått utover de. Og det er jo mye som ikke kan sjekkes med NIPT og som kan komme senere så det er jo ingen garanti uansett hvor mye tester vi tar.
Blæh, måtte bare få det ut.

Æsj, nå har jeg vært gravid lenge nok til at jeg har begynt å bekymre meg for at babyen ikke er frisk. Husker jeg bekymret meg for det med nr.2 også.
Det blir mye googling rundt NIPT og vurdering om vi skal ta det i Danmark for å sjekke mer enn i Norge. Jeg er 35 år så får NIPT i Norge.
Jeg merker at bekymringene primært handler om at vi har 2 barn fra før og jeg er redd for hvordan det ville gått utover de. Og det er jo mye som ikke kan sjekkes med NIPT og som kan komme senere så det er jo ingen garanti uansett hvor mye tester vi tar.
Blæh, måtte bare få det ut.
Tenker det er en helt naturlig bekymring. Bekymrer meg ikke for det selv akkurat nå, men tenkte å ta NIPT i Danmark vi også etterhvert når vi kan :) Føler det er noe beroligende med å ha bestemt seg for å gjøre det.

Tenker det er en helt naturlig bekymring. Bekymrer meg ikke for det selv akkurat nå, men tenkte å ta NIPT i Danmark vi også etterhvert når vi kan :) Føler det er noe beroligende med å ha bestemt seg for å gjøre det.
Det høres lurt ut å bare bestemme seg for det. Så trenger man ikke tenke så mye frem og tilbake. Også vet jeg at når de første ultralydene er unnagjort så senker jeg skuldrene litt.

Bekymrer meg fordi jeg i går kveld og noe av og på i dag har kjent svak svak murringlignende nederst i magen rundt omkring. Mistet forrige måned 4+3 og da hadde jeg svak murring først av og på før de ble sterkere og hyppigere etter noen dager, og så fikk ryggsmerter. 2 dager etter så blødde jeg.

Vet jo at murring er normalt i vellykkede svangerskap også men klarer ikke la være å bli stressa av det.

Testen i kveld på lys urin var iallefall mye sterkere enn den fra i går til morgenen :) tar en ny om 2 dager

Last edited:
Leste en tråd i sted om noen som hadde opplevd å få kjip beskjed på NIPT- kontroll. Så da begynte jeg å tenke da… Tenk om barnet ikke er friskt? Og jeg vet jo ikke en gang om det kommer til å gå bra til at jeg kan ta en NIPT test. Jeg har ikke vært så veldig bekymret, men så begynte jeg å tenke på alderen min… sukk. Og det hjelper jo aldri.

I går kjente jeg ikke noe stikk eller press i magen, og ikke i natt heller. Det gjorde meg veldig bekymret. Men graviditetstesten har ikke suket, så da må jeg bare tenke at det går bra :nailbiting:

I går kjente jeg ikke noe stikk eller press i magen, og ikke i natt heller. Det gjorde meg veldig bekymret. Men graviditetstesten har ikke suket, så da må jeg bare tenke at det går bra :nailbiting:
Jeg leste et sted at livmor kan utvikle seg i rykk og napp, og at det ikke er uvanlig at det stilner litt mellom 4 -6 uke. :Heartred

Back
Topp