Hei! Ja selvfølgelig
Jeg hadde to SA før størstemann født i 2020, og med lillebror født i 2023 blødde jeg også. Da fikk jeg en tidlig ul i uke 8 for å se om det var liv. Ettersom jeg igjen begynte å blø (skal sies det har vært små mengder, men smerter og opplevde å miste symptom) bestilte jeg en legetime og forklarte smertene og at jeg hadde blødd litt, samt historikken med SA. Legen henviste til sykehuset å spurte om en ultralyd for å sjekke nå - samt henviste meg til ordinær tidlig ultralyd rundt uke 12. Fikk brev fra sykehuset i dag om time neste fredag, men med info om kontrollen som er rundt uke 12 (?) men jeg regner med det bare er standardinfo siden jeg bare er i uke 8 neste uke

Så vet jeg ikke hva de legger til grunn, om det er historikken, det jeg beskrev - eller kombinasjonen. Hvis du er i lignende situasjon anbefaler jeg uansett å kontakte lege/jordmor og beskrive hva man opplever og bekymringen. Jeg for min del har to barn fra før, en krevende jobb, og jeg fungerer meeget dårlig hvis jeg må gå og bekymret meg i to måneder :/