Bekymringstråden

Ps! En venninne begynte å spy i flere dager, og var sikker på at hun var gravid. Men slo aldri ut på test, også fikk hun «mensen» i 4-5 dager. Så hun tenkte at hun ikke var det, men så fortsatte hun å spy etter mensen og testet da en liten uke etterpå og jaggu var hu gravid. Så mye rart som skjer! Her hadde de bare hatt sex den ene gangen før mensen, så ingen tvil på når unnfangelse var heller. Ikke heeelt det samme, men de små kan overleve det utrolige, så ikke mist håpet enda!

Forstår deg godt! Men ha i bakhodet at strimlene ikke egentlig er laget for å følge med på stigning sånn. En liten dipp for lenge / for kort, eller variasjon i fargestoff kan virkelig endre på testene! Fikk halvveis hjerteinfarkt i dag selv fordi mine var svakere, også testet jeg med noen andre som da viste helt annet resultat (samme merke). Det beste er å sjekke via blodprøve om du vil ha et pålitelig svar :Heartred Skal selv ta måling to i morgen (svar på tirsdag sikkert), så håper virkelig på stigning her også etter spotting. Noen får «mens» i flere mnd selv om de er gravide, så vi får prøve å være optimistiske til det motsatte er bevist som jeg har sagt til flere her. Selv om det er veeeeldig mye enklere sagt enn gjort. Har hørt mye verre skrekk tilfeller enn ditt også her inne, der det har gått bra. Det kan liksom gå begge veier, så prøv så godt du kan å hold deg rolig, da vi ikke får gjort så mye fra eller til uansett. Jeg har håpet, bare så det er sagt:Heartred
Tusen takk for denne meldingen! Det hjelper faktisk utrolig mye. Tusen takk for at du er et fantastisk medmenneske, du gjorde akkurat en forskjell for meg :Heartred Jeg skal prøve å holde meg rolig, jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett. Må bare vente. Igjen, takk for at du hjalp meg litt opp

Tusen takk for så mye omsorg og omtanke, dere er en nydelig gjeng :Heartred En liten oppdatering fra meg her nå. Blør fremdeles, samme mengde vil jeg si. Det er som en veldig lett menstruasjon. Fargen er blitt noe mørkere, men ikke knallrød. Kommer en og annen bitteliten koagel innimellom, på størrelse med et lite riskorn kanskje. Kjennes som et trykk over nedre del av mage og i bekken, minner om lette mensmurringer. Murring i korsryggen. Løs mage, men kan være både stressrelatert og kostrelatert. Spiser dårlig :sorry: HCG-strimmelen i morgest så ut som den jeg tok dagen før, svak. Tenker at jeg ser det an til i morgen med både blødninger, smerter og test, så får vi se hva jeg gjør. Kjenner at jeg mister sakte men sikkert trua :Heartred 16 DPO i dag.

Tusen takk for så mye omsorg og omtanke, dere er en nydelig gjeng :Heartred En liten oppdatering fra meg her nå. Blør fremdeles, samme mengde vil jeg si. Det er som en veldig lett menstruasjon. Fargen er blitt noe mørkere, men ikke knallrød. Kommer en og annen bitteliten koagel innimellom, på størrelse med et lite riskorn kanskje. Kjennes som et trykk over nedre del av mage og i bekken, minner om lette mensmurringer. Murring i korsryggen. Løs mage, men kan være både stressrelatert og kostrelatert. Spiser dårlig :sorry: HCG-strimmelen i morgest så ut som den jeg tok dagen før, svak. Tenker at jeg ser det an til i morgen med både blødninger, smerter og test, så får vi se hva jeg gjør. Kjenner at jeg mister sakte men sikkert trua :Heartred 16 DPO i dag.
Krysser fingrene for deg :Heartred

Så godt med et lite tegn fra deg! Positivt at strimmelen ikke er mindre positiv, da går det ikke nedover? Du kan som sagt kontakte lege for hcg måling i morgen om du føler for det :Heartred

Så godt med et lite tegn fra deg! Positivt at strimmelen ikke er mindre positiv, da går det ikke nedover? Du kan som sagt kontakte lege for hcg måling i morgen om du føler for det :Heartred
Skal ta en ny strimmel i morgen tidlig for å se. Jeg syns blødningen har økt litt og blitt mer rød. Fremdeles vondt. Både i magen og i hjertet :sorry: jeg har lest alt for mye forum og artikler, og alt er motsigende ovenfor hverandre, så jeg vet ikke hva jeg skal verken tro eller føle på. Skal ringe jordmor i morgen og forhøre meg med henne, så skal jeg forholde meg til det hun sier og la henne veilede meg gjennom dette, uansett utfall :Heartred

Skal ta en ny strimmel i morgen tidlig for å se. Jeg syns blødningen har økt litt og blitt mer rød. Fremdeles vondt. Både i magen og i hjertet :sorry: jeg har lest alt for mye forum og artikler, og alt er motsigende ovenfor hverandre, så jeg vet ikke hva jeg skal verken tro eller føle på. Skal ringe jordmor i morgen og forhøre meg med henne, så skal jeg forholde meg til det hun sier og la henne veilede meg gjennom dette, uansett utfall :Heartred
Det høres ut som en lur plan :Heartred

Så trist å høre :Heartred. Ta vare på deg selv, så håper jeg du får gode nyheter i morgen.

Hei dere :Heartred Jeg har snakket med jordmor, og vi er i felles forståelse av at dette nok ikke gikk veien denne gangen. Blødningene og smertene har tatt seg opp, med mer koagler, og gravitesten er så svak at jeg må konsentrere meg for å se streken. Må bare la kroppen ordne opp i dette selv, og ta en ny gravitest om en uke :sorry:

Med dette melder jeg meg ydmykt ut av novemberforumet, og ønsker dere alle sammen lykke til. Dere er en fantastisk gjeng, og bare det å ikke være sammen med dere videre er skikkelig kjedelig. Tusen takk for all hjelp og støtte :Heartred

Jeg var litt raskt ute og opprettet en terminliste. Jeg har forespurt en moderator om å slette den, slik at dere kan lage dere en ny, og jeg slipper å administere den :love017

Hei dere :Heartred Jeg har snakket med jordmor, og vi er i felles forståelse av at dette nok ikke gikk veien denne gangen. Blødningene og smertene har tatt seg opp, med mer koagler, og gravitesten er så svak at jeg må konsentrere meg for å se streken. Må bare la kroppen ordne opp i dette selv, og ta en ny gravitest om en uke :sorry:

Med dette melder jeg meg ydmykt ut av novemberforumet, og ønsker dere alle sammen lykke til. Dere er en fantastisk gjeng, og bare det å ikke være sammen med dere videre er skikkelig kjedelig. Tusen takk for all hjelp og støtte :Heartred

Jeg var litt raskt ute og opprettet en terminliste. Jeg har forespurt en moderator om å slette den, slik at dere kan lage dere en ny, og jeg slipper å administere den :love017
Det var leit, kjære du.. :shy: Ønsker deg snarlig tilbake, mange som blir gravide igjen etter at kroppen har fått litt boost av hcg :Heartred

Vondt å høre! Håper du blir tatt godt vare på av gjengen din ❤️

Så trist det ikke gikk, krysser fingrene for at det ordner seg raskt og du er tilbake med en spire om noen uker :Heartred

Ååh, jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg føler meg ikke SÅ gammel, bare 40.5 år snart. Men gynekologen skrev ut progesteronstøtte og albyl E, som jeg kunne velge SELV om jeg ville ta (indikasjon: godt voksen) . Djez, be en gravid bekymret om å finne ut selv.. Men grunnen til at jeg kunne velge var nok at det hun hadde skrevet ut er veldig dyrt, vi prater 1100 kr for to uker (skal tas til uke 12). Men jeg ser jo det finnes mange billigere alternativer som er i samme reseptgruppe? Hvorfor kan jeg ikke ta det? Om lutinus osv er bra nok med ivf, hvorfor skulle det ikke være godt nok for meg og? Men jeg har ingen historie med spontanabort, eller påvist lutealfasedefekt.. Er kun fordi jeg er eldre..

Hjelp, vet ikke hva jeg skal gjøre.. :shy:

Ååh, jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg føler meg ikke SÅ gammel, bare 40.5 år snart. Men gynekologen skrev ut progesteronstøtte og albyl E, som jeg kunne velge SELV om jeg ville ta (indikasjon: godt voksen) . Djez, be en gravid bekymret om å finne ut selv.. Men grunnen til at jeg kunne velge var nok at det hun hadde skrevet ut er veldig dyrt, vi prater 1100 kr for to uker (skal tas til uke 12). Men jeg ser jo det finnes mange billigere alternativer som er i samme reseptgruppe? Hvorfor kan jeg ikke ta det? Om lutinus osv er bra nok med ivf, hvorfor skulle det ikke være godt nok for meg og? Men jeg har ingen historie med spontanabort, eller påvist lutealfasedefekt.. Er kun fordi jeg er eldre..

Hjelp, vet ikke hva jeg skal gjøre.. :shy:
Uff ja, forstår problematikken… Har dessverre ikke så mye å komme med her. Kanskje du skal høre med assistert forumet? De har nok mye erfaring å komme med mht fordeler, ulemper osvosv

Er samme som har skrevet ut dobbel Letrozol kur uten videre overvåkning om jeg modner fem egg liksom :facepalm: :knegg: Så bare håper det kun er én der inne..
Ja veldig rart å ikke bli fulgt opp på det. Du får holde oss oppdatert!

Jeg har litt på magefølelsen at det her ikke ender bra. Jeg vet ikke, jeg bare kjenner meg overhode ikke gravid, og testene til i dag er ikke noe sterkere enn i går. Men vi får se hva blodprøve resultatene sier i morgen. Håper så klart på dobbel økning! :smiley-angelic001

Det har vært et turbulent døgn, med legevakt i natt, og så 113 og ambulanse i dag. Maibarnet har hatt feberkramper, og har tidvis stoppet å puste under krampene. Har aldri før vært så redd som da jeg ringte 113 i stad. Heldigvis var pappaen hjemme også, som klarte å holde hodet litt kaldere og følge instruksene til amk, mens jeg bare skalv og gråt og hylte :sad015 feberkramper ser «heldigvis» mye verre ut enn det er - visstnok - men når de slutter å puste er det jo skummelt uansett. Alt ser bra ut nå, har fått utskrevet noe vi skal gi om han får feberkramper igjen. Håper virkelig vi slipper å oppleve det der igjen :crybaby2

Back
Topp