Bekymringstråden

Jeg er bekymret for at magen min er så sykt stor. Har alltid hatt stor mage, den blir ofte stram og stinn, skikkelig ubehagelig. Er bare i uke 9, men til og med legen sa: oi, se der ja! Når jeg skulle ta av genseren for å høre på hjertet mitt. Jeg bare; det er nok bare fett. Hun mente det var babyen allerede. Ser ut som jeg er 9 mnd på vei. Skjønner ikke hvordan jeg kommer til å se ut når jeg faktisk er 9 mnd på vei.

Jeg er bekymret for at magen min er så sykt stor. Har alltid hatt stor mage, den blir ofte stram og stinn, skikkelig ubehagelig. Er bare i uke 9, men til og med legen sa: oi, se der ja! Når jeg skulle ta av genseren for å høre på hjertet mitt. Jeg bare; det er nok bare fett. Hun mente det var babyen allerede. Ser ut som jeg er 9 mnd på vei. Skjønner ikke hvordan jeg kommer til å se ut når jeg faktisk er 9 mnd på vei.
Du sånn føler jeg det også! Magen min er superstor og jeg har allerede begynt med graviditetsbuksene mine, lave joggesko og deilige store gensere som har litt fint stoff. Tror ikke man trenger å være bekymret så lenge legen sier babyen har det fint? Jeg går kjempesakte også og puster og peser opp en trapp…

Hatt småblødninger siden onsdag for nesten 2 uker siden. Bare litt farget utflod. Siste 2 dagene har jeg hatt mer friskt blod med noen små koagler på papiret, med et lite truseinnlegg men ikke hatt behov for bind. Ingen magesmerter. Noen som har erfaringer med blødning? Er det normalt å kunne blø en del der der likevel går bra? Eller er det bare å forberede seg på det verste? Eller erfaringer med evt missed abortion?
Jeg har blødd mye denne gangen, mest brun spottting, men nå sist kjente jeg det rant en del og ut kom mye rødt, friskt blod med noen koagler. Var sikker på at det var en spontanabort, men hadde ingen smerter. Var på ul dagen etter og var helt sikker på at de ikke skulle finne noe, men der var ett friskt og fint embryo med bankende hjerte.

Du sånn føler jeg det også! Magen min er superstor og jeg har allerede begynt med graviditetsbuksene mine, lave joggesko og deilige store gensere som har litt fint stoff. Tror ikke man trenger å være bekymret så lenge legen sier babyen har det fint? Jeg går kjempesakte også og puster og peser opp en trapp…
Godt å høre det er normalt. Babyen hadde det bra på ultralyden vi var på for noen uker siden iallfall :love017 Men denne kvalmen hjelper liksom ikke heller. Føler jeg må småspise hele tiden, også blir magen helt proppa tilslutt. Gleder meg til kvalmen roer seg. Her går det i joggebukser og store gensere også. Må kanskje kjøpe meg noen finere gravidklær snart :happy:

Du er ikke aleine her. Jeg føler det syns noe sjukt allerede og har akkurat det du beskriver stram og stinn mage. For meg tipper jeg det nok er kvalmen som gjør at jeg må småspise mye, og valget faller ikke alltid på noe sunt for å si det sånn. Og det er nok med på å gjøre meg skikkelig oppblåst i tillegg.. nå spiste jeg middag for to timer siden og er allerede sjukt sulten igjen :dead:

Du er ikke aleine her. Jeg føler det syns noe sjukt allerede og har akkurat det du beskriver stram og stinn mage. For meg tipper jeg det nok er kvalmen som gjør at jeg må småspise mye, og valget faller ikke alltid på noe sunt for å si det sånn. Og det er nok med på å gjøre meg skikkelig oppblåst i tillegg.. nå spiste jeg middag for to timer siden og er allerede sjukt sulten igjen :dead:
Jeg har sluttet å være sulten, bare full av mat hele tiden :bag: Men spise er det eneste som hjelper mot kvalmen. Skikkelig dilemma. Også må jeg liksom spise litt for at det skal hjelpe. Hjelper ikke med bare en kjeks eller frukt liksom.

Jeg har sluttet å være sulten, bare full av mat hele tiden :bag: Men spise er det eneste som hjelper mot kvalmen. Skikkelig dilemma. Også må jeg liksom spise litt for at det skal hjelpe. Hjelper ikke med bare en kjeks eller frukt liksom.
Men det kan ikke være forstoppelse? Man kan bli kvalm av det også…

Magen min er også gedigen. Men må også spise hele tiden. Er ikke forstoppet så det er ikke det. Når jeg ligger på ryggen forsvinner magen.

Magen min er også gedigen. Men må også spise hele tiden. Er ikke forstoppet så det er ikke det. Når jeg ligger på ryggen forsvinner magen.
Åh, det gjør ikke min. Den virker stor uansett. Men er ikke forstoppet jeg heller. Trodde man kunne være det selv om man gikk på do liksom, men etter hva jeg leser er det ikke problemet :bag: Jeg tror det er kvalmen og småspisingen i for store mengder kanskje.. får prøve å kutte ned og bevege meg mer når jeg klarer

Hvordan går det med deg og blødningen? Hatt noe lignende. Blødning og svangerskap hører ikke sammen
Med meg går det så langt greit, ikke blødd noe mer enn den mørke på fredagen. Har fortsatt alle mine vanlige symptomer, samt at kvalmen virkelig slo meg helt ut i helga så er per nå ikke så ekstremt beskymret.

Men, greier mest og ta det ganske med ro pga jeg var på ultralyd torsdag 20. da jeg også hadde litt blødninger da og legen min ble beskymra for EXU. Men da var alt bare bra, så det hjelper på roen også.

Åh, det gjør ikke min. Den virker stor uansett. Men er ikke forstoppet jeg heller. Trodde man kunne være det selv om man gikk på do liksom, men etter hva jeg leser er det ikke problemet :bag: Jeg tror det er kvalmen og småspisingen i for store mengder kanskje.. får prøve å kutte ned og bevege meg mer når jeg klarer
Håper du finner noe som hjelper hvertfall :)

Tok HCG onsdag og lørdag, Fikk svar på HCG som var normalt stigende. Skulle få henvisning til UL på sykehuset pga. små blødningene, men begynte med kramper og mer blødning i dag, så tror dette blir nok en SA. Er nå i uke 10. Hadde noen før vi fikk vårt første, men mistet da i uke 5. Har noen mistet i uke 10? Er det sånn man ser/skjønner når klumpen kommer ut?

Tok HCG onsdag og lørdag, Fikk svar på HCG som var normalt stigende. Skulle få henvisning til UL på sykehuset pga. små blødningene, men begynte med kramper og mer blødning i dag, så tror dette blir nok en SA. Er nå i uke 10. Hadde noen før vi fikk vårt første, men mistet da i uke 5. Har noen mistet i uke 10? Er det sånn man ser/skjønner når klumpen kommer ut?
Å nei!!

Ville bedt om ultralyd for å sjekke:Heartred om du aborterer så ville du skjønne om det er det som skjer. Har kun hatt medisinsk abort pga MA men det kommer en del koagler og blod..,

Ville ringt legen nå å sjekket om du kunne fått UL så raskt som mulig. Skjønner veldig godt at det er skummelt og du ikke helt har troen, men, er jo også noen som blør relativt mye og det går helt greit. Så ville bedt om å få UL så raskt som mulig så du vet hvordan det går.

I følge mensen er der 6+0 i dag.

Jeg var på ultralyd i dag (ble ringt i sta at timen måtte være i dag eller neste uke da den måtte avlyses denne torsdagen.

Skulle vært 6+0 vi så overhode ingenting. Han klarer ikke se noe som helst annet enn ett svart hull som hvertfall er starten på en graviditet.

Det eneste han kan evt gjøre mål av er det svarte hullet som han sier å det er størelse 5+0.

Det kan hende at dette er en missed abortion
Det vet vi ikke enda.

Hadde det sist å.

Har fra før 2 barn 10 år og 6 år, jeg er 30 år.

Håper ikke det er det som skjer :Heartred , men ja du kommer til å skjønne det hvis det vil ut. Kroppen min jobbet veldig og det var skikkelig vonde menssmerter i bølger.. såpass at jeg grein og Paracet ikke hjalp.. var uke 12 for meg da, å da ser man jo tydelig at det er et lite foster. Morkaken kom også ved siden av..

Back
Topp